حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید سیستم خنک کننده لوله حرارتی پلیمری برای گوشی های تاشو هواوی Mate V و Mate X3 استفاده شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | هواوی

ابتدای این هفته بود که برای شما نوشتیم تولید انبوه گوشی تاشو جدید هواوی آغاز شده است. همچنین دیروز در ترنجی خواندیم که گوشی تاشو آینده هواوی دارای نسل بعدی لولا با پیچیدگی کمتر و مقاوت بیشتر است. در ادامه اخبار گوشی تاشو Huawei امروز می شنویم که شاید سیستم خنک کننده لوله حرارتی پلیمری برای گوشی های تاشو هواوی Mate V و Mate X3 استفاده شود.

خنک کننده لوله حرارتی پلمیری برای گوشی های تاشو هواوی

هواوی لوله حرارتی با لایه پلیمری پیشرفته ای را برای گوشی های تاشو توسعه داده است. احتمالا استفاده بر روی گوشی تاشو Mate V یا حتی Mate X3 وجود دارد.

در ابتدای این هفته در شبکه اجتماعی چینی Weibo شنیدیم که تولید انبوه لولا اکنون در حداکثر ظرفیت در حال انجام است. لولای بهبودیافته توسط Zhaoli Technology ساخته شده است. این لولای ساده‌تری است تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی داشته باشیم اما خبر خوب اینکه کاهش قیمت بدون افت کیفیت انجام می شود.

گوشی تاشو Huawei Mate V ممکن است مجهز به لوله حرارتی با لایه پلیمری باشد

گوشی تاشو هواوی Mate V (رندر غیررسمی)

گوشی تاشو هواوی Mate V (رندر غیررسمی)

به نظر می رسد هواوی در حال توسعه یک سیستم خنک کننده جدید برای طراحی گوشی های هوشمند تاشو آتی خود است. این موضوع توسط حق اختراعی که Huawei Technologies اواسط سال ۲۰۲۰ در دفتر جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت کرده است، رصد شد. مستندات 46 صفحه ای با عنوان “لوله حرارتی دستگاه الکترونیکی و روش ساخت آن” حدود یک هفته پیش منتشر شد.

مستندات بسیار دقیق است. هواوی حتی کل فرآیند تولید را ثبت کرده است، که به نظر می رسد نشان می دهد که این فناوری اکنون به اندازه کافی توسعه یافته است که واقعاً تولید شود. فناوری ثبت اختراع برای همه انواع گوشی‌های هوشمند تاشو بدون در نظر گرفتن حالت تاشو بودن آن ها مناسب است.

اول از همه، مشکل موجود مورد بحث قرار می گیرد. تلفن های هوشمند قدرتمندتر شده و برای اهداف بسیاری استفاده می شوند. بنابراین مهم است که دستگاه بتواند گرمای خود را به درستی دفع کند. این امر از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. مشکلی که بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی می گذارد. در مدل های معمولی یا غیرتاشو موبایل ها، لوله حرارتی مسی انتخاب می شود تا بتواند گرمای تولید شده را دفع کند.

در یک گوشی تاشو باید امکان انتقال حرارت از یک قسمت (بخش های تاشو) به قسمت دیگر وجود داشته باشد. با این حال، لوله های حرارتی معمولی از مواد سفت و سخت استفاده می کنند. بنابراین، برای استفاده با تلفن های تاشو مناسب نیستند. هواوی راه حلی برای این موضوع پیدا کرده است.

لوله حرارتی که در هر دو قسمت دستگاه توزیع شده است، با یک لایه پلیمری در وسط تصور شده است. این لایه در قسمت تاشو اعمال می شود. با توجه به ماهیت انعطاف پذیر این لایه پلیمری، دستگاه را می توان به طور مکرر بدون آسیب رساندن به لوله حرارتی خم کرد. این همچنین از خطر نشت مایع خنک کننده جلوگیری می کند. لوله حرارتی می تواند از مواد مس، تیتانیوم و/یا آلومینیوم ساخته شود.

گوشی تاشو شیائومی Mi Mix Fold هم سیستم خنک کننده پیشرفته ای دارد

هوآوی تنها سازنده ای نیست که به موضوع خنک کننده موثر گوشی های تاشو اهمیت می دهد. رقیب آن یعنی شیائومی Mi Mix Fold را به سیستم خنک کننده مایع، ترکیب شده با ژل حرارتی، صفحات گرافیتی چند لایه، گرافیت مقاوم در برابر خم شدن و یک تکه فویل مسی مجهز کرده است. به گفته شیائومی، گوشی Mi Mix Fold “به لوکس ترین و پیشرفته ترین فناوری اتلاف حرارت چند بعدی در صنعت مجهز شده است”.

فعلاً رسما معلوم نیست که گوشی تاشوی جدید هواوی چه نوع سیستم خنک کننده ای خواهد داشت. اسناد ثبت اختراع به معنای واقعی کلمه می گوید: “لوله حرارتی پیشنهادی به گونه ای طراحی شده است که برای تولید انبوه مناسب باشد”. اکنون به نظر می رسد که این فناوری در مرحله توسعه پیشرفته ای قرار دارد. ممکن است در سال آینده بیشتر در این مورد بشنویم.

گوشی های تاشو مورد انتظار هواوی در سال ۲۰۲۲

طرح مفهومی گوشی تاشو هواوی Mate V

طرح مفهومی گوشی تاشو هواوی Mate V

انتظار می رود هواوی در ماه جاری میلادی تمام جزئیات را در مورد Huawei Mate V اعلام کند. احتمالاً گوشی محبوب تاشو جدید همزمان با Huawei Watch D معرفی شود. این ساعت هوشمند به امکانات پزشکی مختلفی از جمله نمایشگر ضربان قلب و فشار خون مجهز شده است.

هواوی تنها سازنده چینی نیست که ماه آینده گوشی هوشمند تاشو عرضه خواهد کرد. Oppo همچنین وارد بازار گوشی‌های تاشو می‌شود، به احتمال زیاد Oppo Find N نام دستگاه مورد نظر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این سیستم خنک کننده لوله حرارتی پلیمری می تواند در گوشی های تاشو مفید باشد؟ به نظر من که جذاب است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)