حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بجای خرید خودتون چاپ کنید!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

وقتی میشه دقیقا همون چیزی که تو ذهنت هست رو تو هر اندازه ای که می خوای خودت چاپ کنی، چرا بگردی توی سایت های مختلف که اون چیزی که می خوای رو پیدا می کنی یا نه!

برای اتاقت می خوای پوستر بزرگ یا کوچیک فیلما و سریالای جدید رو چاپ کنی، می خوای تابلو سبک یا چوبی از بازی های جدید چاپ کنی و تو اتاق بزنی، می خوای برای خودت چند تا کمیک بوک و مانگا چاپ کنی یا تو اینستاگرام بفروشی، یا یه کسب و کار کوچیک راه انداختی و می خوای خودت رو حرفه ای و با برنامه نشون بدی؟

این مقاله مهم رو از دست نده.

پوستر

به هر برگه چاپ شده ای که برای بیننده جذابیت داشته باشه پوستر میگن، پوستر ها می تونن تو هر اندازه ای چاپ بشن و روی دیوار چسبونده بشن. از اندازه به برگه A4 گرفته تا پوستر های بزرگ با عرض یک متر. می تونید به راحتی اتاقتون رو زیبا و جذاب کنید و سلیقتون رو به اطرافیانتون نشون بدین.

برای اینکه پوستری که روی کاغذ چاپ بشه مقاومتش بیشتر بشه و در برابر آب و چربی آسیب نبینه بهتره همیشه با پوشش سلفونی سفارش داده بشه. سلفون یه لایه خیلی نازک مثل مشماست که روی پوستر چسبونده میشه و مقاومتش رو زیاد میکنه، این لایه می تونه براق یا مات باشه و پوستر شما رو درخشان کنه و یا انعکاس نورش رو بگیره. توصیه می کنیم که اگر اتاقتون خیلی نورگیره حتما از سلفون مات استفاده کنید.

از مزایای پوستر یکی اینه که خیلی سبکه، راحت میشه جابجاش کرد، قیمتش خیلی مناسبه و خیلی راحت می شه به هرجایی چسبوندش. و از معایبش هم اینکه اگر زیاد جابجا بشه ممکنه آسیب ببینه و از نظر ظاهری به قشنگی تابلو نیست.

 

انواع تابلو دیواری

برای اینکه پوستر دیواری ما ظاهر خیلی شیک تر و جذاب تری داشته باشه بهتره که همینطور خالی به دیوار چسبونده نشه و براش به فکر یه تابلوی خوب و شکیل باشیم.

تابلو های دیواری مدل های مختلفی دارین که باهم مرور می کنیم:

چاپ تخته شاسی

معروف ترین و استانداردترین تابلویی که می تونید برای اتاق تهیه کنید تخته شاسیه. یه چوب خیلی مستحکم که هم زیباس و هم خیلی مقاومه و تا مدت ها دیوار خونتون رو قشنگ می کنه. تخته شاسی یه تخته چوبی مشابه ام دی افه که یک طرفش  چندتا بریدگی برای نصب افقی یا عمودی روی دیوار داره و سمت دیگه اون خاصیت چسبندگی داره که پوستر بعد از چاپ شدن به اون میچسبه.

پس این رو باید بدونید که تخته شاسی هیچوقت روی خودش چاپ انجام نمیشه، فقط پوستر بعد از چاپ شدن و سلفون شدن روی تخته شاسی چسبونده میشه و باعث خلق یه تابلو دیواری مناسب میشه.

از مزایای تخته شاسی مقاومت خیلی بالاشه، خیلی مقاوم و محکمه به آسونی نه میشکنه نه تغییر شکل میده نه آسیب می بینه و ظاهر خیلی زیبایی هم داره

از معایبش میشه به وزن نسبتا زیادش، اندازه های استانداردش (باید پوسترتون رو با توجه به اندازه تخته شاسی ای که می خواد روی اون چسبونده بشه انتخاب کنید که خیلی از اندازه های خاص  رو نداره، و قیمت نسبتا بالاش اشاره کرد

فوم برد

برای از بین بردن همه معایب تخته شاسی یه بستر خیلی خاص برای تابلو دیواری ساخته شده که اسمش فوم برده. فوم برد یه فوم محکم و مقاوم خیلی شبیه یونولیته که دقیقا مثل تخته شاسی یه طرفش چسبندگی داره و پوستر بعد از چاپ روی اون چسبونده میشه. فوم برد خیلی سبکه و به آسونی با یه کاتر معمولی بریده میشه، واسه همین هیچ نگرانی ای بابت محل چسبوندن اون و اندازه های دلخواهتون نداشته باشین.

مزایاش هم دقیقا همین موارده که خیلی سبکه و حتی اگر روی صورتتون هم بیافته آسیبی بتون وارد نمیکنه، همین وزن سبک باعث میشه که با یه چسب دوطرفه بتونید به دیوار وصل کنید و نیاز به سوراخ کردن دیوار نداشته باشین، به آسونی بریده میشه و می تونید یه فوم برد بزرگ رو صد تکه کنید و تو اندازه های مختلف کنار هم بچسبونید و اثر هنری درست کنید، قیمت مناسب رو هم که به این موارد اضافه کنید می بینید که چه تابلو دیواری خوبی میتونه برای اتاق شما باشه.

معایب فوم برد هم اینکه مثل تخته شاسی مقاوم نیست و می تونه شکننده باشه و شاید ظاهرش هم به زیبایی تخته شاسی نباشه.

قاب فنری

قاب فنری تشکیل شده از چهار میله فلزی و چهار فنره که پوستر شما بعد از چاپ توسط این فنر ها به قاب دور اون وصل می شه. به دلیل تحت کشش بودن پوستر کاغذی چاپ شده تو این نوع قاب باید حتما از پوشش لمینت برای روی پوستر استفاده کرد تا پاره نشه و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار داشته باشه.

از این نوع قاب بیشتر برای تابلوهای اطلاع رسانی استفاده می شه چون داخل اون یه پوستری مستحکم، ماندگار و قابل تعویض نصب میشه. به این شکل که متناسب با مواردی که قراره روی تابلو نصب بشه پوستر تهیه می شه و به آسونی تو هر زمان دلخواه با پوستر توی قاب تعویض می شه.

از مزایاش اینکه مستحکم و ماندگاره، قابلیت تعویض عکس داره و ظاهر شکیل و رسمی داره.

و از معایبش هم اینکه ظاهر رسمی و اداری داره که خیلی مناسب خونه نیست، قیمت بالایی داره، و اندازه های محدود و استانداردی داره.

 

برای داشتن یه تابلو چشمگیر و جذاب انتخاب طراحی عالی برای چاپ، توجه به رنگ بندی و کنتراست متناسب با محل نصب و در نظر گرفتن بهترین ابعاد برای چاپ پوستر ضروریه. پس با در نظر داشتن این موارد و با توجه به مطالبی که درباره ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت مختلف هر کدوم از تابلوها خوندید بهترین انتخاب رو برای نصب تابلو روی دیوار اتاقتون انجام بدید. یادتون نره که تابلو قراره تو خونه یا محل کار شما نصب بشه و مدام توسط شما دیده بشه پس سلیقه خود شما مهم ترین عامل انتخاب تو طراحی پوستر و شاسی اون خواهد بود.

چاپ کتاب

از بحث پوستر دیواری و تابلو که خارج بشیم میرسیم به چاپ کتاب. برای اینکه بتونید تو تعداد کم کتاب چاپ کنید باید با چاپ دیجیتال اون رو انجام بدید. می تونید با چاپ دیجیتال هر کتابی که می خواین رو داشته باشید، فقط کافیه که فایل پی دی اف اون کتاب رو برای ما بفرستید.

چه خودتون کتاب نوشتید و میخواین چاپ کنید، چه یه پیج دارید و توش کتاب، کمیک بوک و مانگا میفروشید و چه واسه خودتون و دوستاتون می خواین کتاب چاپ کنید و از خوندن و دیدنش لذت ببرید خیلی راحت با چاپ دیجیتال کتاب چاپتون انجام میشه.

چاپ انواع کتاب های  متنی و تصویری مثل انواع کمیک بوک و مانگا به شکل سیاه سفید یا تمام رنگی رو انواع کاغذ های نازک و ضخیم با انواع صحافی های ساده و لوکس می تونه دنیایی از کتاب های خاص و متقاوت رو براتون خلق کنه با کمترین قیمت و دردسر.

کارت ویزیت

استفاده از کارت ویزیت تو کسب و کارهای بزرگ و حرفه ای جای هیچ بحثی نداره و خیلی واجبه اما برای کسب و کارهای کوچیک و نوپا می تونه معجزه کنه، یکی از بهترین راه ها برای دنبال کردن جدی کسب و کار جدیدتون استفاده از کارت ویزیته. وقتی یه کار جدید رو شروع کردین، یه پیج فروش کتاب یا پوشاک یا هر چیزی تو اینستاگرام زدین، تدریس خصوصی موسیقی یا زبان انجام میدین، یه سایت اینترنتی راه اندازی کردین یا هر کار اقتصادی جدیدی که شروع کردین استفاده از یه کارت ویزیت جذاب و چشمگیر می تونه خیلی راحت شمارو از رقیباتون متمایز کنه، شما و کسب و کارتون رو با برنامه و حرفه ای نشون بده و تو دید مشتریاتون بمونید.

از مهمترین قدم ها برای گسترش کسب و کارتون از یه کار خونگی و کوچیک به یه کار اقتصادی با برنامه استفاده از کارت ویزیته. با اومدن چاپ دیجیتال کار برای چاپ کارت ویزیت خیلی آسون شده و دیگه لازم نیست چند هزار تا کارت سفارش بدین یکی دو هفته هم صبر کنید تا کارتاتون چاپ بشه. می تونید 100 تا کارت سفارش بدین با کمترین هزینه همون روز هم تحویل بگیرین. یکی از پر بازده ترین کارهایی که می تونید برای مارکتینگ و تبلیغات کارتون انجام بدین رو همین امروز شروع کنید.

اگه هر راهنمایی و سوالی برای چاپ پوستر، انتخاب تابلو مناسب، چاپ کتاب و جزوه و کارت ویزیت نیاز داشتید و یا هر سوال دیگه ای در مورد طراحی و چاپ هر نوع محصولی داشتید به سایت خانه چاپ و گرافیک مراجعه کنید و از ما بپرسید.

وبسایت: digichapograph.com

شماره های تماس:  ۸۸۸۱۰۳۶۰   –   ۸۸۸۴۸۴۵۰  –     ۸۸۸۳۲۹۴۰   –   ۸۸۸۳۶۴۳۹

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات