حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی TSMC مبلغ ۴ میلیارد دلار را به‌منظور رزرو ظرفیت تولید خود دریافت کرده است

TSMC، بزرگ‌ترین کارخانه تولید تراشه جهان، در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرده که مبلغ بی‌سابقه‌ای را برای پیش‌پرداخت به‌منظور رزرو ظرفیت تولید آینده خود در سال جاری پذیرفته است. این پول احتمالا باعث تسریع ساخت تجهیزات جدید برای ساخت پردازنده‌ها خواهد شد. ازآنجایی‌که تولیدکنندگان محصولات سخت‌افزاری، همچنان در تحویل دستگاه‌های خود به‌دست کاربران با مشکلاتی مواجه‌اند، توجه آنها به رزرو کارخانه‌های تولید تراشه برای راه‌حل‌های طولانی‌مدت غلبه‌بر مشکلات کمبود تراشه معطوف شده است.

رزرو ظرفیت تولید TSMC

تا پیش از این، اصلی‌ترین روشی که TSMC به مشتریان اجازه می‌داد تا ظرفیت تولید خود را رزرو کنند، از طریق «سپرده‌های تضمینی» بود.

البته این شرکت قصد دارد به پذیرش سپرده‌های تضمینی ادامه دهد. درواقع، حدود دوسوم از 23 میلیون دلار سپرده تضمینی که در اختیار دارد در 9 ماه گذشته پرداخت شده است. اما امسال، این کمپانی تمرکز خود را بر روی «دریافت‌های موقت» برای ظرفیت‌های آتی، که درواقع پیش‌پرداخت هستند نیز، معطوف کرده است.

TSMC قراردادهایی را به ارزش ۳.۸ میلیارد دلار به‌صورت موقت در سال جاری امضا کرده است.

رزرو ظرفیت تولید TSMC

رزرو ظرفیت تولید TSMC

این پول تا زمانی که TSMC «شرایط و ضوابط مندرج در قراردادها» را با مشتریان خود رعایت نکند، در اختیار این شرکت قرار نخواهد گرفت و از این رو، قوانینی در مورد نحوه خرج کردن آن وجود دارد. اما ایده اینست که TSMC از آن برای ایجاد ظرفیت تولید بیشتر برای مشتریان خریدار استفاده کند.

گزارش TSMC جزئیات قراردادها را فاش نکرده و همچنین بیان نمی‌کند که مشتریان چه شرکت‌هایی هستند. طبق گزارشات پیشین اما، احتمالاً بزرگ‌ترین آنها اپل می‌باشد که از TSMC برای همه پردازنده‌های آیفون و مک استفاده می‌کند. AMD نیز می‌تواند گزینه بعدی پس از اپل باشد. ماه گذشته، AMD اعلام کرد که 355 میلیون دلار را در سال جاری به تولیدکنندگان مختلف تراشه، پیش‌پرداخت کرده است. حتی احتمال می‌رود کوالکام نیز برای شماری از تراشه‌های آینده خود، دست به چنین اقدامی بزند.

نه اینتل و نه انویدیا درحال‌حاضر به TSMC اعتماد ندارند؛ اما گزارش شده است که هر دو در مورد ساخت پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی خود با این کمپانی صحبت کرده‌اند. در آینده، TSMC ممکن است تنها تأمین‌کننده تراشه‌های گرافیکی در دنیا باشد.

نظر شما درباره اعلام TSMC مبنی‌بر دریافت مبالغ هنگفت پیش‌پرداخت به‌منظور رزرو ظرفیت تولید تراشه خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی