حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت افزوده اپل با وجود چالش‌ها، درحال سپری کردن مراحل نهایی توسعه خود است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، واقعیت افزوده (AR)

مدتی است که جزئیات شایعه‌شده پیرامون هدست AR اپل را می‌شنویم و به‌نظر می‌رسد که عرضه این محصول نزدیک است. طبق یادداشت‌های جدید منتشرشده، هدست واقعیت افزوده اپل با وجود چالش‌های متعدد، مراحل نهایی توسعه خود را سپری کرده و هم‌اکنون نیز، در فاز دوره پیش از عرضه اولین نسل اپل واچ قرار دارد.

توسعه هدست واقعیت افزوده اپل

تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران که اولین بار توسط Investor’s Business Daily مشاهده شد، توضیح می‌دهند که پس از سال‌ها تخصص در توسعه و تعدادی از پروژه‌های شکست‌خورده، هدست واقعیت افزوده اپل که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدید، «در حال نزدیک‌شدن به زمان معرفی خود است». گواه این موضوع از آنجا نشأت می‌گیرد که پروژه AR اپل ظاهراً شروع به مطابقت با مراحل پایانی توسعه اپل واچ، قبل از معرفی آن در اواخر سال 2014 کرده است.

این شرکت تعداد زیادی پتنت مربوط به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ازجمله سخت‌افزار، مکانیزم‌های ورودی و رابط‌های کاربری منتشر کرده و اکنون نیز، “پرتفولیوی ثبت اختراع اپل شروع به بازتاب دوره قبل از عرضه ساعت هوشمند این شرکت کرده است.

پیش از رونمایی اپل واچ در سال 2014، اپل فناوری‌های استفاده‌شده در این دستگاه، ازجمله اتصال و حسگرهای آیفون، عملکرد گام‌شمار و تشخیص گام، بلوتوث کم‌مصرف و غیره را به‌ثبت رساند. درحالی‌که تاکنون شاهد بسیاری از پتنت‌های ثبت‌شده توسط اپل در طول یک‌دهه گذشته بوده‌ایم، در چند وقت اخیر افزایش قابل‌توجهی در پرونده‌های ثبت اختراع مربوط به نمایشگرهای نصب‌شده بر روی سر مشاهده شده است.

توسعه هدست واقعیت افزوده اپل

توسعه هدست واقعیت افزوده اپل

به‌عنوان‌مثال، امروز، اپل حق امتیازی برای دستگاه‌های مبتنی‌بر مچ مانند اپل واچ دریافت کرد که «برای تولید یک نمایش مجازی از دست‌ها یا استفاده از آن برای دریافت و تفسیر ژست‌ها به‌عنوان ورودی کاربر» در یک نمایشگر بر روی سر، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مورگان استنلی تأکید کرد که درحالی‌که اپل در توسعه فناوری AR خود با مشکلاتی روبرو بوده، این پروژه به‌طور پیوسته در آستانه معرفی و عرضه است:

بزرگی چالش فنی، فشرده‌سازی باتری، شبکه 5G، محاسبات، دوربین‌ها، Lidar، پروژکتورها و لنزهای راهنمای موج در یک عینک سبک‌وزن و جذاب، همگی مواردی هستند که نشان می‌دهند ما درحال نزدیک‌شدن به معرفی عینک واقعیت افزوده اپل هستیم.

این یادداشت اضافه می‌کند که “ورود اپل به صنعت عینک‌ها، تغییر بازی برای همه تولیدکنندگان خواهد بود، زیرا این فناوری به‌مرور زمان عادی و رایج می‌شود.

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل نیز معتقد است که هدست «واقعیت ترکیبی» اپل در اواخر سال 2022 تا اوایل سال 2023 معرفی شده و یک عینک هوشمند جداگانه بین سال‌های 2023 و 2025 نیز عرضه خواهد شد.

نظر شما راجع‌به مراحل پایانی توسعه عینک واقعیت افزوده اپل چیست؟ به‌نظر شما، این گجت جذاب تا چه اندازه می‌تواند مانند محصولات پیشین اپل، خط‌مشی جدیدی را در حوزه تکنولوژي ایجاد کرده و کمپانی‌های مطرح دیگر را به پیروی از خود وادار کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی