حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با خرید تبلیغات برای برنامه های شخص‌ثالث، به‌دنبال کسب درآمد بیشتر است + بیانیه رسمی اپل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

طبق مقاله‌ای که اخیرا توسط Forbes منتشر شده است، اپل ظاهراً تبلیغات گوگل را برای برنامه های شخص‌ثالث مبتنی‌بر اشتراک می‌خرد تا مجموعه کمیسیون خود را برای خریدهای درون‌برنامه‌ای افزایش دهد. با این حال، امروز اپل به این اظهارات واکنش نشان‌داده و ادعا می‌کند که این یک توصیف نادرست بوده و توسعه‌دهندگان کاملاً از تبلیغاتی که از طرف آنها به‌نمایش درمی‌آید، آگاه هستند.

خرید تبلیغات برای برنامه های شخص‌ثالث توسط اپل

ظاهراً اپل حداقل دو سال می‌شود که تبلیغات گوگل را برای برنامه‌های شخص‌ثالث مبتنی‌بر اشتراک، ازجمله HBO ،Masterclass ،Babbel ،Tinder ،Plenty of Fish و Bumble خریداری کرده است. یک بازاریاب که اخیرا با فوربس مصاحبه کرده، اظهار داشت که بسیاری از برندهایی که به‌نظر می‌رسد اپل برای آنها تبلیغ می‌کند، درتلاش قاطع برای دور زدن سیاست‌های اپ استور بوده‌اند. گفته می‌شود که این تبلیغات بدون رضایت توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرند و ظاهراً گوگل از حذف آنها امتناع می‌کند.

در تبلیغات نشان داده نمی‌شود که هزینه آنها توسط اپل پرداخت شده است، اما به‌جای صفحات ثبت‌نام اشتراک در وب‌سایت برند، به App Store هدایت می‌شوند. یکی از منابع، در گفتگو با فوربس، توضیح داد:

اپل در تلاش است تا با خریدهای درون‌برنامه‌ای که مردم از طریق اپل استور می‌خرند، درآمد خود را به حداکثر برساند. اپل متوجه شده است که اگر این توسعه‌دهندگان را در مقابل جریان وب به سمت اپ استور سوق دهند تا از آنجا خرید کنند، می‌توانند درآمد بیشتری از این توسعه‌دهندگان بدست آورند.”

خرید تبلیغات برای برنامه های شخص‌ثالث توسط اپل

خرید تبلیغات برای برنامه های شخص‌ثالث توسط اپل

تبلیغاتی که کاربران را تشویق به اشتراک در یک سرویس می‌کند، معمولاً به صفحاتی منجر می‌شود که آنها را به ثبت‌نام آنلاین سوق داده و هزینه خرید درون‌برنامه‌ای 15 یا 30 درصدی اپل را دور می‌زند و به کسب‌وکار اجازه می‌دهد تمام درآمد اشتراک را جمع‌آوری کند.

گوگل مدعی است که مسئولیتی در قبال خریدار تبلیغات در پلتفرم خود ندارد. خط‌مشی‌های تبلیغاتی گوگل به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که از علامت تجاری شرکت دیگری استفاده کنند، اگر “در اصل به فروش (یا تسهیل فروش آشکار) محصولات یا خدمات، قطعات، قطعات جایگزین، یا محصولات یا خدمات سازگار مربوط به علامت تجاری اختصاص داده شده باشد.”

ظاهراً نشانه‌هایی وجود دارد که اپل یک آژانس واحد را برای قرار دادن تبلیغات استخدام می‌کند، زیرا هرکدام «لینک‌های ردیابی مشابه با پارامترهای تقریباً یکسان» دارند.

فوربس حدس می‌زند که تبلیغات ناخواسته اپل به‌طور بالقوه میلیون‌ها دلار از درآمد برخی از برنامه‌های شخص‌ثالث را از دست می‌دهد و منجر به جذب مشتری و هزینه‌های تبلیغاتی برای کمپین‌های خود می‌شود، زیرا قیمت‌ها زمانی افزایش می‌یابد که طرف‌های مختلف برای یک تبلیغات، پیشنهاد یکسانی دهند.

بیانیه رسمی اپل در پاسخ به این اتهام

هزینه کاربران برای اپ استور اپل در برابر گوگل پلی استور

هزینه کاربران برای اپ استور اپل در برابر گوگل پلی استور

اپل اکنون توضیح داده است که پنج سال می‌شود که برای محصولاتی که توزیع می‌کند، تبلیغاتی را قرار می‌دهد و این موارد به‌وضوح از اپ استور مشخص شده‌اند.

اپل اشاره کرد که این مورد، هیچ تفاوتی با خرده‌فروشانی ندارد که برای محصولاتی که می‌فروشند تبلیغ می‌کنند و یک مدل تجاری بسیار استاندارد است. اپل در قراردادهایی که با توسعه‌دهندگان منعقد کرده است، حقوق قانونی متعارفی را برای تبلیغات به این روش اعطا می‌کند.

اپل می‌گوید که این ادعا که «مخفیانه» یا «بی‌سروصدا» تبلیغاتی را برای توسعه‌دهندگان بدون اطلاع یا رضایت آنها خریداری می‌کند، یک توصیف نادرست است. برعکس، این شرکت می‌گوید که به‌طور مرتب با توسعه‌دهندگان در مورد تبلیغاتی که قرار می‌دهد گفتگو کرده و بسیاری از توسعه‌دهندگان از این پشتیبانی قدردانی می‌کنند.

اپل می‌گوید که متعهد است که منابع موردنیاز توسعه‌دهندگان را برای موفقیت در اپ استور فراهم کند. این منابع شامل کامپایلرها، ابزارهای تست و اشکال‌زدایی، پشتیبانی فنی، SDK، کتابخانه‌ها، APIها و موارد دیگر بوده و حتی شامل تبلیغات در داخل و خارج از اپ استور نیز می‌شود.

تبلیغات اپل برای برنامه های توسعه‌دهندگان ازجمله از طریق ایمیل، تبلیغات آنلاین و رسانه‌های اجتماعی، بیش از ۷۰ میلیارد بازدید در سال ۲۰۲۰ بدست آورد. این شرکت همچنین بیش از ۱۳۰ هزار برنامه را در اپ استور و کانال‌های مختلف اپل به‌نمایش گذاشته است و درحال‌حاضر درحال هزینه کردن می‌باشد و از بیش از 100 برنامه در پلتفرم‌هایی مانند Google ،YouTube ،Snapchat ،Twitter و TikTok نیز پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه شما پیرامون خرید تبلیغات گوگل توسط اپل برای برنامه های شخص‌ثالث و افزایش درآمد این شرکت از این طریق چیست؟ بیانیه رسمی اپل در این مورد را چگونه ارزیابی کرده و آیا آن را قانع‌کننده می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی