حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در کدام زمینه ها و مشکلات حقوقی می‌توان از راهنمایی های وکیل ملکی کمک گرفت؟ 

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

وکیل ملکی یا همان وکیل متخصص در امور ملکی به کسی اطلاق می‌شود که متخصص و وارد به مسائل حقوقی ملک باشد. همچنین با تجربه در مشورت دادن و متخصص در پیدا کردن راه حل های مشکل ملکی باشد. یکی از مهم‌ ترین و بیشترین دعاوی حقوقی، مربوط به دعاوی ملکی است.

پس لزوم وکیل متخصص در امور‌‌ ملکی در طرح و پیگیری این دعوا لازم و ضروری است. همان طور که گفته شد وکیل ملکی از وکیل های متخصص در طرح دعاوی و امور ملکی هستند و رسیدگی به دعاوی املاک در دادگاه های حقوقی با طرح دعوا شروع می‌شود. مشاوره حقوقی کامل و همچنین راهنمایی در طرح دعوا و همراهی در طی کردن مراحل رسیدگی به پرونده، بر عهده وکیل ملکی در دادگاه ها است. آشنایی کلی با کارمندان و قضات دادگاه و آشنا بودن به رویه حوزه قضایی یکی از ارکان مهمی است که وکیل متخصص در زمینه رسیدگی به پرونده های ملکی باید داشته باشد.

اخذ راهنمایی از وکیل ملکی چه مزیت هایی دارد؟

از امتیازات مهمی که وکلای ملکی دارا می‌باشند می‌توان به دانشنامه حقوقی و تجارب بالای آنان اشاره نمود. با توجه به این که حوزه وکالت املاک بسیار بسیار گسترده می‌باشد و شامل دعاوی من جمله کیفری، حقوقی و ثبتی می‌باشد. بهتر است وکیل ملکی انتخابی شما مسلط به تمام امورات قانونی املاک باشد. از دیگر امتیازات وکیل ملکی می‌توان به تجارب ملکی وی اشاره نمود و مدت زمان فعالیت و سابقه وکلا ملکی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به این دلیل که وکیل ملکی با سابقه احتمال این که شما را به موفقیت نزدیک کند افزایش خواهد یافت. به یاد داشته باشید وکیل ملکی انتخابی شما حتما باید این دو مزایا را داشته باشد تا بتواند به نحو احسن امورات ملکی شما را در دادگاه پیش ببرد.

وظایف وکیل ملکی

وظیفه مهم وکیل ملکی اقدام به موقع در موضوعات پرونده های ملکی می‌باشد. به این جهت که در دعاوی و مسائل ملکی زمان اقدامات قانونی بسیار مهم است. اگر در فرصت های مناسب شروع به اقدامات لازم نشود چه بسا که نتایج زیانبار و جبران ناپذیری بر افراد وارد آید. بنابراین وظیفه وکیل ملکی این است، که در زمان های مناسب به اقدامات لازم بپردازد تا موکل متضرر نگردد. علاوه بر موارد فوق، وکیل ملکی می‌بایست کلیه اطلاعات لازم ملکی را کسب کرده و مدارک مربوط به موضوع را جمع آوری نماید، چرا که در موضوعات ملکی مدارک و اطلاعات آن بسیار مهم و در اقدامات لازم تاثیر گذار می باشد. وکیل ملکی باید تجربه انجام امور ملکی را داشته باشد. موضوعات ملکی علی الرغم سواد حقوقی وکیل، نیاز مبرم به تجربه بالای انجام امور ملکی دارد. از وظایف دیگر وکیل ملکی باید به حفظ آرامش و خونسردی در برخورد با مسائل و مشکلات مربوطه است تا بتواند با تمرکز لازم از این مباحث به سلامت عبور کند.

به چه دلایلی می‌توان به وکیل ملکی مراجعه کرد؟

جهت رسیدگی به پرونده های دعاوی حقوقی و کیفری نحوه مطرح نمودن و شکایات آن به شدت قابل توجه است. به دلیل این که تعیین کننده سود و یا ضرر اشخاص می‌باشد، پس با توجه به این موضوع و کسب آگاهی های لازمه اقدام به اخذ وکیل ملکی مجرب نمایید تا امورات مورد نظرتان به نحو احسن انجام شود. به علاوه با توجه به این موضوع که ممکن است در دعاوی ملکی حقوق طرفین معکوس گردد و پرونده دچار انضمام گردد، پیشنهاد می‌شود از جمله این امورات قانونی را به متخصص فعال در این حوزه بسپارید. باید توجه داشت که استفاده از وکیل در تمام موضوعات دعاوی در دادگاه ها ضروری نبوده اما به دلیل پیچیدگی این دعاوی و تعدد منابع قانونی این امورات را وکلای ملکی سریع تر و هدفمند تر به موفقیت نزدیک می‌نمایند.

منظور از دعاوی ملکی چیست؟

مقصود از انواع دعاوی ملکی، یعنی دعاوی که موضوع آن دعاوی به طرق مختلف به املاک مربوط شده و رسیدگی مورد تقاضا، بر سر مسائلی است که در خصوص یک ملک یا چند ملک به وجود آمده است. موضوعات مربوط به املاک و قراردادهای آن‌ها بسیار مختلف و پیچیده است و گاها چندین قرارداد در قالب یک عقد واحد منعقد می‌گردند. انواع دعاوی ملکی دربردارنده دو نوع کیفری و حقوقی می‌باشد. یعنی شخص ذی حق و ذی صلاح ممکن است برای رفع مشکل ملکی خود هم راه کیفری و هم راه حقوقی پیش روی داشته باشد و بعضا ممکن است صرفا یکی از دو نوع مذکور برای مدعی امکان طرح و اقامه داشته باشد. مانند الزام به تنظیم سند رسمی ملک که صرفا حقوقی می‌باشد.

هزینه وکیل ملکی به چه صورت است؟

هزینه حق الوکاله در عرف وکلا و در جامعه وکالت در مسائل مالی 10 درصد از ارزش مورد دعوا می‌باشد. اما با این حال حق الوکاله وکیل امری توافقی بوده و وکیل و موکل می‌توانند با تفاهم و توافق همدیگر میزان حق الوکاله را تعیین نمایند. همچنین کسی نمی‌تواند میزان معین لازم الاجرایی را تعیین کند. اگر مورد دعوا، خود ملک نباشد و مسائل غیر مالی مانند الزام به تنظیم سند رسمی باشد، تعرفه خاصی ندارد و این امر به صورت توافقی مابین وکیل و موکل معین می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات