حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی شرایط خرید و فروش طرح توانمندسازی ارتش  شهرک چیتگر

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

پروژه‌های سهامی مسکونی که در مرحله ساخت هستند، شرایط خرید و فروش خاصی دارند. بخشی از تأمین سرمایه برای این پروژه‌ها از طریق خرید و فروش سهام صورت می‌گیرد.

برای این منظور طرح‌های متنوعی ازجمله خرید و فروش امتیاز یا پیش‌فروش واحدها معمولاً در نظر گرفته می‌شود. یکی از پروژه‌های در حال ساخت با سهام مشخص، پروژه‌ 2200 واحدی پهنه E است. آگاهی از شرایط خرید و فروش این پهنه به‌منظور تصمیم‌گیری درباره خرید یا فروش سهام مربوط به آن بسیار مفید است. پس این مطلب را دنبال کنید.

شرایط کلی خرید و فروش املاک

مقررات خاصی بر خرید و فروش املاک چه به‌صورت قطعی و چه پیش‌فروش، حاکم است. آگاهی از این مقررات باعث جلوگیری از تضییع حقوق دو طرف معامله شده و نقاط ابهام احتمالی را برطرف می‌کند. خرید و فروش املاک وقتی به‌صورت سهام صورت می‌گیرد، ممکن است با ابهاماتی همراه باشد. پهنه E یکی از پروژه‌هایی است که خرید و فروش سهام آن به‌طور گسترده‌ای مورد توجه است. آگاهی از ضوابط معاملات اینچنینی باعث خرید یا فروشی بدون شبهه و با اطمینان خاطر می‌شود.

نگاه کلی و معرفی پروژه طرح توانمند سازی ارتش

پهنه E در یکی از مستعدترین مناطق تهران از نظر اقتصادی، جغرافیایی و زیست‌محیطی واقع شده است. این پهنه در بلوار طبیعت و جنوب مرکز خرید ایرانمال قراردارد. موقعیت ویژه طرح توانمند سازی ارتش باعث شده است تا خرید و فروش آن از هم‌اکنون رونق داشته باشد. این پهنه توسط بنیاد تعاون ارتش در حال ساخت است. بهره‌گیری از آخرین ضوابط فنی و مصالح استاندارد در کنار توجه به توسعه شهری در اطراف مجموعه باعث شده که این پهنه همچون نگینی در غرب تهران جلب توجه کند.

سازوکار خرید و فروش در طرح توانمندسازی ارتش چگونه است؟

خرید و فروش پهنه E در حال حاضر به‌صورت وکالتی و از طریق واگذاری سهام صورت می‌گیرد. ثبت نام اعضا در ابتدا به‌صورت سهامی بوده است. اگر فردی تمایل به خرید سهم داشته باشد می‌تواند متناسب با متراژ درخواستی از سهم‌های مورد نظر خرید نماید. استفاده از تسهیلات برای عضو اول مجاز بوده که در صورت واگذاری آن امکان انتقال به غیر وجود نخواهد داشت. تمام مراحل انتقال طبق مقررات، قانونی است.

شرایط خرید و فروش پهنه E و یا طرح توانمندی سازی چگونه می باشد؟

سهام پروژه را می‌توان با قصد سرمایه‌گذاری خریداری کرد. این سهام در شرایط زیر خرید و فروش می‌شوند.

  • • واگذاری به صورت وکالت: با توجه به این‌که پهنه E با ثبت نام کارکنان ارتش به‌عنوان صاحبان اصلی سهام آغاز شده است، لذا واگذاری در این مرحله صرفاً به‌صورت وکالتی صورت می‌گیرد.
  • • شرایط پرداخت طرح توانمند سازی ارتش به اعضا از قرار متری 5 میلیون تومان: قرارداد منعقدشده با اعضا از قرار متری ۵ میلیون تومان است. در نتیجه برای خرید 20 متر سهام باید 100 میلیون تومان پرداخت شود. از این مبلغ 70 میلیون تسهیلات قابل کسر از حقوق عضو و 30 میلیون واریزی نقدی خواهد بود.
  • • اخذ مبالغ مربوط به پروژه در هنگام تخصیص واحدها: در هنگام تخصیص واحدها به صاحبان سهام، مبالغی در خصوص ضریب طبقات، مرغوبیت و پارکینگ اخذ خواهند شد.
  • • قیمت واحدها متناسب با سنوات خدمت اعضا و زمان ثبت نام متفاوت است: سنوات خدمت اعضا و سال ثبت نام یعنی 1398 یا 1399 بر اولویت انتخاب واحد و قیمت آن مؤثر است.

خرید و فروش سهام پهنه E در بازه‌های زمانی کوتاه چگونه خواهد بود؟

اساساً در شرایط اقتصادی فعلی کشور خرید و فروش آنی سهام پهنه E توصیه نمی‌شود. پروژه‌های گسترده‌ای نظیر پهنه E می‌توانند در میان‌مدت یا درازمدت سودآور شوند. بنابراین اگر معامله سهام آن را به‌مفهوم تجارت آنی در نظر دارید، بهتر است در بازه زمانی چنین خرید و فروشی تجدید نظر کنید.

خرد نمودن دفترچه سهام پهنه  E  یا طرح توانمند سازی برای خرید و فروش

روش دیگر برای خرید و فروش سهام هنگامی است که فروش سهم دفترچه‌ای با متراژهایی خردتر مد نظر باشد. در این‌صورت سازوکار فروش در دفاتر اداری بنیاد تعاون کاملاً تعریف شده است و با مراجعه به آن می‌توان به‌طور قانونی معامله را انجام داد. لازم است در صورت واگذاری کل سهم تسهیلات مربوطه تسویه شود.

راه‌کارهای جلوگیری از تخلف در خرید و فروش سهام پهنه E

  • 1- تا حد امکان با ثبت رسمی اوراق و نقل و انتقالات در مراجع رسمی به معامله خود رسمیت بدهید. هرگونه مقاومتی در این خصوص را با تردید بنگرید.
  • 2- از استعلامات قانونی غافل نشوید. پروژه پهنه E در حال ساخت است. از نظر ظاهری ممکن است شرایط کاملاً عادی باشد اما استعلام‌ها مشخص‌کننده شرایط قانونی واقعی مورد معامله هستند.
  • 3- بررسی‌های کاملی درباره سهم یا واحدی که قصد خریدش را دارید، انجام دهید. تمام جوانب فنی را با بهره‌گیری از افراد آگاه به‌دست آورید. هیچ نکته‌ای را بی‌اهمیت ندانید.
  • 4- وضعیت سهام پهنه E را در دوره‌های انتقال قبلی کاملاً بررسی و جمع‌بندی کنید.
  • 5- با کمک گرفتن از افراد آگاه از وضعیت پیشرفت پروژه آگاه شوید. بررسی‌های کافی را قبل از انتقال سهم در این خصوص انجام دهید. این مطلب را به عنوان توصیه عمومی در نظر بگیرید؛ چراکه وضعیت پهنه E از نظر پیشرفت پروژه در حال حاضر مطلوب است.
  • 6- به تمجیدهای اضافی مشکوک شوید. از تعریف‌های افراطی می‌توان به وجود نارسایی‌ها پی برد.

خرید و فروش واحدهای پهنه E (طرح توانمند سازی ارتش) در آینده

با در نظر گرفتن شرایط کلی منطقه 22 و بسیاری از زیرساخت‌های منحصربه‌فردی که مخصوص این منطقه است، آینده معاملات پهنه E بسیار پررونق پیش‌بینی می‌شود. کافی است در پروژه‌های دیگری که هم‌اکنون در مرحله بهره‌برداری هستند، دقیق شوید. البته شرایط اقتصادی و از جمله وضعیت خرید و فروش املاک همواره در دوره‌های زمانی مختلف، اوج و فرود داشته است.

نتیجه‌گیری

خرید و فروش سهام پهنه E در حال حاضر به‌صورت وکالتی قابل انجام است. از مجموع متغیرهای اقتصادی و مدیریت شهری در منطقه 22 می‌توان نتیجه گرفت که خرید و فروش واحدهای این پهنه در آینده نزدیک و پس از تکمیل آن بسیار پررونق باشد. بنابراین برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری مطمئنی در املاک دارند پهنه E گزینه بسیار مناسبی می‌تواند باشد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
123fatemeh

با این اطلاعاتی که دادید سرمایه گذاری خیلی خوبی میشه روی پهنه E کرد

albatross

چ اطلاعات خوبی در مورد طرح توانمند سازی دادین. بنظر پروژه ی خوبی میاد

shayanshateri

کلی امکانات اطراف پهنه E هست که مهم ترینشون همون پارک بزرگ جنگلی چیتگره، ایران مال هم کامل ساخته بشه و واحدهاش پر بشه میشه تمام خریدارو از اونجا کرد

pasdaran

منطقه مدرن و جذابی برای سرمایه گذاری و زندگی هست و پتانسیل زیادی برای پیشرفت داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات