حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست گوشی های سال آینده وان پلاس، اوپو و ریلمی با شارژ ۱۲۵ وات فاش شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، ریلمی، عمر باتری، وان‌پلاس

گوشی‌های رده‌بالای فعلی شرکت‌های چینی به‌استثناي چندین مورد گیمینگ و خاص، مطمئناً دارای سریع‌ترین سرعت شارژ موجود نیستند. این دستگاه‌ها شارژ سیمی 65 واتی (با آداپتور مناسب) را ارائه می‌کنند که به‌طور متوسط می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه گوشی شما را از ۰ به ۱۰۰٪ برساند. این میزان سریعیست، اما به‌نظر می‌رسد کافی نبوده و کمپانی‌هایی از جمله وان پلاس، اوپو و ریلمی قصد دارند گوشی هایی با سرعت شارژ ۱۲۵ وات را برای سال آینده عرضه کنند که اخیرا نیز لیست آنها فاش شده است.

گوشی های با شارژ ۱۲۵ وات

افشای جدیدی از Mukul Sharma در توییتر منتشر شده است که ادعا می‌کند OnePlus 10 Pro و دیگر پرچمداران BBK از سرعت شارژ سیمی 125 وات پشتیبانی می‌کنند.

طبق این توییت، Realme GT 2 Pro، سری Oppo Find X4، سری Oppo N و Reno 8 Pro از شارژ 125 واتی نیز پشتیبانی خواهند کرد. متأسفانه هنوز خبری در مورد سرعت شارژ بی‌سیم این دستگاه‌ها وجود ندارد.

برای وان پلاس، احتمالاً نسخه تغییر نام یافته یا بهینه‌سازی شده فناوری شارژ 125 واتی اوپو خواهد بود که در جولای گذشته رونمایی شد. در طی آن اعلامیه، اوپو ادعا کرد که شارژر این شرکت می‌توان یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی را تنها در مدت زمان 20 دقیقه شارژ کند.

گوشی های با شارژ ۱۲۵ وات

گوشی های با شارژ ۱۲۵ وات

با این حال، ما هنوز نمی‌دانیم که ظرفیت باتری وان پلاس 10 پرو چقدر خواهد بود، اگرچه می‌توانیم حدس بزنیم که حداقل به‌اندازه باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی وان پلاس 9 پرو می‌باشد. اگر 10 پرو با ظرفیت 9 پرو مطابقت داشته باشد، احتمالاً می‌توان باتری 10 پرو را از 0 تا 100 درصد در کمتر از 20 دقیقه شارژ کرد.

در ادامه اما، باید به نکات منفی شارژ سریع گوشی هوشمند نیز اشاره کرد. فناوری Flash Charge خود Oppo درواقع عمر باتری گوشی هوشمند شما را با سرعت قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. حداقل در مورد شارژ سریع 125 واتی اوپو، این شرکت پیش از این اعتراف کرده است که ظرفیت باتری پس از 800 چرخه شارژ کامل، 80 درصد حفظ خواهد شد. این بدان معنی است که شما حدود یک‌پنجم ظرفیت باتری خود را در کمتر از دو سال ازدست‌داده‌اید. اکنون، این وضعیت تنها در صورتی ایجاد می‌شود که هر روز باتری تلفن خود را به‌طور کامل تخلیه کنید که احتمالاً برای بسیاری از کاربران اصلاً چنین نخواهد بود؛ اما این راه‌حل، هنوز هم بسیار سریع‌تر از سایر روش‌های شارژ موجود است.

همچنین با این فرض که OnePlus از یک کپی دقیق از فناوری شارژ سریع Oppo استفاده کند، بیش از یک سال از معرفی این فناوری می‌گذرد، بنابراین ما فرض می‌کنیم که پیاده‌سازی OnePlus به‌نوعی نسخه بهبودیافته این تکنولوژی است.

نظر شما چیست؟ آیا شارژ ۱۲۵ وات و به‌طور کلی بیشتر از ۶۵ وات، به باتری گوشی هوشمند صدمه زده و عمر آن را کاهش می‌دهد؟ آیا نیاز است که تولیدکنندگان به‌سمت این میزان از سرعت شارژ مهاجرت کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی