حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک از ارز دیجیتال، کشور چین و بارگیری جانبی برنامه‌ها در iOS می‌گوید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، رمزارز

تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیرا در اجلاس DealBook نیویورک‌تایمز، درباره موضوعات مختلفی مصاحبه کرده است؛ ازجمله نقش این شرکت در سلامت روانی کاربران و این واقعیت که او شخصاً به موضوع ارز دیجیتال علاقه داشته و درحال‌حاضر نیز بیت کوین دراختیار دارد. وی همچنین به موضوع دانلود جانبی برنامه‌ها پرداخته و بیان می‌کند که کاربران برای انجام این کار، بهتر است به سیستم‌عامل اندروید مهاجرت کنند.

مصاحبه تیم کوک درباره ارز دیجیتال

کوک در مصاحبه‌ای گسترده با Aaron Ross Sorkin از نیویورک‌تایمز، در مورد موضوعات مختلف مرتبط با اپل و صنعت گسترده فناوری صحبت کرد. در مورد موضوع ارز دیجیتال، کوک فاش کرد که از دیدگاه شخصی به بیت کوین علاقه دارد.

کوک در پاسخ به این سؤال که آیا مالک این ارز دیجیتال است یا نه، بیان کرد: “من فکر می‌کنم منطقی است که آن را به‌عنوان بخشی از یک مجموعه متنوع داشته باشیم.

با این حال، کوک احتمال پذیرفتن بیت کوین توسط اپل را به‌عنوان پرداخت جایگزین برای محصولات این شرکت یا خرید بیت کوین به‌عنوان سرمایه‌گذاری شرکتی، نادیده گرفت.

کوک در ادامه افزود: “من روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نمی‌کنم، نه به این دلیل که پول خودم را سرمایه‌گذاری نکنم، بلکه به این دلیل که فکر نمی‌کنم مردم سهام اپل را بخرند تا در معرض کریپتو قرار بگیرند.” وی افزود که اپل درحال بررسی حوزه ارزهای دیجیتال است، اما بیان کرد که هیچ برنامه فوری در این زمینه وجود ندارد.

مصاحبه تیم کوک درباره ارز دیجیتال

مصاحبه تیم کوک درباره ارز دیجیتال

سلامت روان کاربران

در موارد دیگر در طول مصاحبه، کوک بیان کرد که شرکت‌ها مسئولیت دارند که نیروی خوبی در جامعه باشند که شامل سلامت روان کاربران نیز می‌شود. کوک در این زمینه گفت: “درحالی‌که تحقیقات بیشتری باید انجام شود، همه ما باید به ساخت محصولاتی که به سلامت روان افراد کمک می‌کند، اهمیت دهیم و علیه آن بازی نکنیم.”

او از ویژگی Screen Time به‌عنوان نمونه‌ای از روش‌هایی که شرکت‌ها می‌توانند برای سلامت روان مبارزه کنند، اشاره کرد و اظهار داشت که رفتار خود را بر اساس داده‌های استفاده از آیفون که این ویژگی، آنها را ردیابی می‌کند، تغییر داده است.

وقتی از کوک پرسیده شد که آیا فکر می‌کند زمان صرف‌شده در رسانه‌های اجتماعی به‌طورکلی مسئله منفی‌ای می‌باشد یا خیر، کوک گفت که بستگی به خود شخص دارد.

کوک در این مورد ابراز داشت: “اگر بدون هیچ هدف خاصی در شبکه‌های اجتماعی پیمایش کرده و یا به خودتان اجازه می‌دهید که روی منفی‌گرایی بچرخید، فکر می‌کنم این بد بوده و برای سلامت روان شما مضر است؛ همچنین من تصور می‌کنم که این مورد برای اطرافیان شما نیز مضر است؛ اما فکر می‌کنم فردی که درنهایت باید تصمیم بگیرد، همان شخص است.”

به گفته او، نقش اپل صرفاً ارائه اطلاعات به کاربران برای انتخاب آگاهانه است.

بارگذاری جانبی برنامه‌ها در iOS

در مورد انتخاب‌ها، از کوک در مورد شکاف بین اپل پرسیده شد که ادعا می‌کند در مورد حفظ حریم‌خصوصی و ممنوعیت این شرکت برای کاربرانی که بارگذاری جانبی در iOS را انتخاب می‌کنند، ایجاد شده است. مدیر اجرایی اپل این فرضیه را رد کرد که انتخابی برای کاربران وجود ندارد.

کوک اعلام کرد: “من فکر می‌کنم مردم امروز این انتخاب را دارند؛ چراکه اگر می‌خواهید بارگذاری جانبی داشته باشید، می‌توانید یک تلفن اندرویدی بخرید. بنابراین این انتخاب وجود دارد، وقتی به فروشگاه می‌روید، اگر برای شما مهم است، پس باید یک تلفن اندرویدی را انتخاب کنید.

کوک اجازه بارگذاری جانبی را با اجبار خودروساز برای نصب کیسه هوا در یک خودرو مقایسه کرد. او اجازه بارگذاری جانبی در iOS را “خیلی خطرناک” توصیف می‌کند، زیرا “اگر امنیت و حریم‌خصوصی را نتوان به حداکثر رساند، آیفونی نیز درکار نخواهد بود.”

چین و سیاست اپل پیرامون آن

وقتی صحبت از انتقاداتی شد که اپل به‌اندازه کافی در مورد اتهامات نقض حقوق‌بشر در چین صحبت نمی‌کند، کوک از رویکرد اپل دفاع کرده و بیان کرد که این شرکت به‌طور خصوصی در مورد این نگرانی‌ها صحبت می‌کند.

مسئولیت اپل «انجام تجارت در هرجایی که می‌توانیم» است که به‌معنای پیروی از مقررات فردی هر کشور است. او گفت که «تعامل، رویکرد درستی است» و حضور در حاشیه «هرگز مکان خوبی، حداقل در حوزه تجارت نیست».

از کوک همچنین در مورد نقش او به‌عنوان مدیرعامل پرسیده شد، زیرا او علناً در مورد تعدادی از مسائل سیاسی مانند مهاجرت یا حق رأی صحبت کرده است.

کوک در این باره بیان کرد: “من به این فکر می‌کنم که وارد سیاست نشوم، بلکه به‌نوعی به خط‌مشی پایبند بمانم. می‌دانید، اپل یکی از معدود شرکت‌های متوسط ​​یا بزرگی است که حتی PAC هم ندارد. بنابراین ما سعی می‌کنیم از سیاست‌برچیزی دوری کرده و تنها روی سیاست خود تمرکز کنیم؛ و اگر این سیاستی است که با ارزش‌های ما تلاقی می‌کند یا به نحوی با شرکت ما تلاقی می‌کند، احتمال اینکه ما درباره آن صحبت کنیم بسیار زیاد است.

محصولات آینده

سورکین از کوک در مورد چندین محصول مختلف شایعه‌شده، ازجمله برنامه‌های سخت‌افزاری آینده برای واقعیت افزوده/مجازی و همچنین شایعه طولانی‌مدت “خودرو اپل” سؤال پرسید.

مدیرعامل اپل درباره این موارد بیان کرد که قصد ندارد هیچ اطلاعاتی را به‌اشتراک بگذارد یا هیچ اطلاعیه‌ای بدهد زیرا این شرکت دوست ندارد در مورد آینده صحبت کند و اظهار داشت که “اگر چیزی را در آستین خود نگه نمی‌داشتیم، اکنون در جایگاه حال‌حاضرمان نبودیم.

دیدگاه شما پیرامون مصاحبه تیم کوک و اظهارات این مدیرعامل پیرامون مسائل مختلفی ازجمله ارز دیجیتال و بارگذاری جانبی برنامه‌ها در iOS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی