حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه قرارداد سئو موفقی داشته باشیم؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر صاحب سایتی در زمینه کسب و کارتان هستید و حالا تصمیم گرفته اید که سایت خود را بالا ببرید و قصد دارید اینکار را به یک سئوکار و یا شرکت سئو بسپارید، باید برای اینکه خیالتان کاملا از انجام تعهدات توسط مجری و هزینه ای که کرده اید راحت باشد و این اطمینان را داشته باشید که همان میزان که پول پرداخت کرده اید، از مزایای سئو بهره مند شده اید و واقعا به رتبه های برتر گوگل رسیده اید، باید بدانید چگونه قرارداد سئو خوبی به امضا برسانید. ما آماده هستیم تا این راه را برای شما هموار کنیم. پس با ما همراه باشید.

دقیقا از سئو سایت چه چیزی میخواهیم؟

اولین قدم برای اینکه قرارداد سئو موفقی داشته باشید، این است که به طور کامل بدانید که میخواهید روی چه مواردی سرمایه گذاری کنید و میخواهید روی کدام کلمه ها رتبه بگیرید. شما دارید برای رتبه گرفتن هزینه پرداخت میکنید. پس باید بهترین موارد را در کسب و کار خودتان انتخاب کنید.

انتخاب کلید واژه ها

میتوان گفت مهمترین اقدامی که شما برای اینکه وبسایت خود را به یک فرد یا تیم سئو بسپارید، باید انجام دهید، این است که کلید واژه هایی که میخواید در آنها رتبه بگیرید را کاملا مشخص کنید. باید دقت کنید انتخاب درست این کلید واژه ها بسیار مهم هستند و اگر شما انتخاب خوبی نداشته باشید، فقط میتوانید انتظار داشته باشید در کلید واژه هایی که انتخاب کرده اید رتبه بگیرید و واقعا نمیتوانید انتظار سود و افزایش فروش محصولات و خدمات خود را داشته باشید.

آماده کردن لیست درخواست ها

همچنین لیستی از تمام چیزهایی که میخواهید در انتهای قرارداد کسب کرده باشید را آماده کنید تا بعدا به مشکل نخورید. این لیست باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای شما را پاسخ دهد و مطمئن باشید که اینها مواردی هستند که میخواهید در سایت شما رعایت شوند و در پایان قرارداد میخواهید به این موارد برسید. همچنین توصیه میکنیم مواردی که مینویسید به صورتی باشند که جدا از هم باشند، یعنی موضوعات مختلفی باشند، تا شما بتوانید از تمام ظرفیت مورد نیاز خود بهره ببرید.

برای مثال شما میخواهید سئو سایت پزشکی خودتان را به یک شرکت سئو بسپارید. باید بدانید چه کلید واژه هایی برای شما مهم است و یا چه درخواست هایی از شرکت سئو دارید. برای مثال اگر دندان پزشک هستید و مطب شما در تهران میباشد. شما نیازی به سئو کلمه دندان پزشک در مشهد ندارید. چرا که اول باید خودتان را در تهران بشناسانید و سپس به سراغ دیگر شهرها بروید. همینطور ممکن است شما بخواهید امتیازات دیگری مانند افزایش حداقل 50 کلیک در ماه یا افزایش ماندگاری در صفحات به مدت حداقل یک دقیقه و یا تولید محتوای ویدیویی را داشته باشید. پس بهتر است لیست خود را کاملا دقیق و با بررسی کامل نیازهای خودتان بررسی کنید.

نقش مشاور در پیشبرد قرارداد سئو

اگر شک دارید که میخواهید روی کدام کلید واژه ها رتبه بگیرید و یا لیست خواسته هایتان از سئوکار را بنویسید، اکیدا پیشنهاد میکنیم با یک مشاور سئو مشورت کنید و از راهنمایی های او بهره بگیرید. اینکار باعث میشود در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود و شما بتوانید راحت تر به چیزی که میخواهید دست پیدا کنید.

چه بندهایی در قرارداد سئو بگذاریم تا خیالمان راحت شود؟

در این مطلب میخواهیم به نکاتی اشاره کنیم که اگر آنها را رعایت کنید میتوان گفت شما قرارداد خوب و به صرفه ای بسته اید.

وقتی به مرحله عقد قرارداد رسیدید، باید به طور کامل متن آن را مطالعه کنید و آن لیستی را که پیشتر آماده کردید را به طور دقیق وارد متن قرارداد کنید.

1- بند فسخ قرارداد

یکی از مهمترین نکات بستن یک قرارداد موفق، این است که بند فسخ قرارداد، دلایل فسخ، شرایط فسخ یک طرفه و انتظاراتی را که هر یک از طرفین در صورت فسخ یک طرفه قرارداد دارند، به طور کامل و واضح در متن آورده شود تا بعدا دچار مشکلاتی در این زمینه نشوید.

2- تعهدات فرد یا شرکت سئو و کارفرما

این تعهدات، باید به صورت کاملا واضح نوشته شده باشند. برای مثال از جمله تعهداتی که میتوان برای سئوکار نام برد، میتوان به حداقل به صفحه اول رساندن 50 درصد از کلید واژه ها، تضمین افزایش کلیک و حفظ حریم خصوصی کاربران سایت نام برد. از جمله تعهداتی که کارفرما نیز باید داشته باشد میتوان به پرداخت به موقع پول اشاره کرد. البته بدیهی است که این تعهدات در هر قرارداد ممکن است دستخوش تغییرات شوند.

مواردی که لازم است کارفرما در اختیار سئوکار قرار دهد

در قسمت قبل از تعهداتی که دو طرف باید رعایت کنند نکاتی گفته شد. اما اینک میخواهیم از مواردی که لازم است تا شما در اختیار سئوکار قرار بدهید صحبت کنیم. برای این منظور میتوان از در اختیار قراردادن تمامی دسترسی های سایت و اطلاعات مورد نیاز مانند کلماتی که میخواهید سئو شوند، لیست محصولاتتان با تمامی جزئیات و نوع فروشتان در بازار آفلاین نام برد.

سئوکار

قدم بعدی در راه بستن یک قرارداد خوب و حرفه ای، شناخت کافی از شرکت سئو و یا فرد سئوکاری است که قصد دارید انجام کار سئو سایت خود را به آنان بسپارید. سعی کنید اگر با یک فرد سئوکار میخواهید کار کنید حتما تمامی راه های ارتباطی را از او بگیرید تا بتوانید در صورت نیاز به سرعت با او تماس بگیرید و مساله پیش آمده را به او توضیح بدهید. هرچند یک سئوکار خوب قطعا قبل از اینکه شما به او بگویید خودش راه های تماس را به شما خواهد گفت.

شرکت سئو

اگر هم انتخاب شما شرکت سئو است، سعی کنید در صورت امکان، حضوری مراجعه کنید تا هم با افراد حاضر در آن مجموعه آشنا بشوید و هم بتوانید به طور کامل نیازها و خواسته هایتان را مطرح کنید و از مشاوره و راهنمایی های ایشان نهایت استفاده را ببرید. در ضمن با مراجعه حضوری، شما میدانید که واقعا با یک شرکت طرف هستید و حس اطمینان بیشتری پیدا خواهید کرد.

سئوکار انتخاب کنیم یا شرکت سئو؟

پاسخ به این پرسش در وهله اول به خودتان و نوع کسب و کار و همچنین انتظاری که از سئو شدن سایتتان دارید، بستگی دارد. معمولا انتخاب فرد سئوکار به این دلیل که تنهاست و باید تمامی قسمت های کار را خودش انجام بدهد، نیازمند صبر کردن بیشتر است و حوصله بیشتری را میطلبد. اما شرکت سئو به این دلیل که افراد زیادی همکاری میکنند تا سایت شما را سئو کنند، معمولا سئو شدن سایت شما سریعتر اتفاق می‌افتد و همچنین شما در انتخاب شرکت سئو احتمالا با نمونه کارهای قوی تر و بهتری رو به رو خواهید شد که حس اطمینان بیشتری به شما خواهند داد.

با چه شرکت سئویی قرارداد ببندیم؟

حال که با اصول بستن یک قرارداد سئو خوب آشنا شدید و دانستید در صورت انتخاب سئوکار یا شرکت سئو، چه انتظاراتی میتوانید داشته باشید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که حالا که من میخواهم شرکت سئو انتخاب کنم، به کدام شرکت سئو میتوانم اطمینان کنم و کدام شرکت سئو قراردادهای محکمتر، بهتر و دقیق تری را با مشتریان به امضا میرساند.

یکی از نکاتی که ذکر شد و قطعا باید مدنظرتان باشد، این است که نمونه کار یک شرکت سئو مهمترین دلیل برای انتخاب یا عدم انتخاب آن میباشد. اگر دیدید که شرکت انتخابی شما نمونه کارهای قابل اتکا و خوبی دارد و مشتریان نیز از آنها راضی میباشند، این شرکت میتواند یکی از جدی ترین گزینه های شما باشد.

مساله دیگری که مهم میباشد، مساله قیمت و هزینه ایست که قرار است برای سئو شدن سایت خود بکنید. توجه داشته باشید دادن یک قیمت سئو بدون هیچ شناختی از میزان سختی کلید واژه، بررسی رقبا و آنالیز فعالیت آنان غیر ممکن است اما میتوان با پکیج هایی که یک تعرفه ثابت را معرفی میکنند، بتوانیم راحتر تر بررسی و در نتیجه شرکت سئو را انتخاب کنیم.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ، به عنوان یکی از شرکت های متخصص در انجام سئو و همچنین طراح و توسعه انواع وبسایت و با داشتن تجربه موفق سئوی بیش از 500 کلید واژه مختلف، و رساندن آنها به رتبه های اول تا سوم گوگل، میتواند انتخاب مطمئن و مناسبی برای شما باشد. شما همچنین برای مشاوره رایگان میتوانید با شماره 02188815943 تماس بگیرید تا کارشناسان ما به طور کامل شما را راهنمایی کنند و هرآنچه را اندوخته اند با شما درمیان بگذارند تا بتوانید قدم اول در سئو سایتتان را محکم بردارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)