حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات مهم برای خرید کیس استوک

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کامپیوتر امروزه ابزار مورد استفاده روزمره عموم مردم برای هر شغل و فعالیتی می‌باشد. متاسفانه نوسانات قیمت ارز باعث گران شدن کامپیوتر و تجهیزات مرتبط با آن در کشور ما شده است. با توجه به این مشکل، بسیاری از افراد خرید کیس استوک را توصیه می‌کنند که پیشنهادی کاملا منطقی و به صرفه از نظر قیمت می‌باشد. کیس های استوک به صورت وارداتی و دارای درجه‌بندی‌های مختلفی هستند که بعضی از مدل‌های آن‌ها کار نکرده و مشابه نو و بعضی کارکرده می باشند. این کامپیوترها در پیکربندی و برند‌های مختلف مانند دل، اچ پی و لنوو به فروش می‌رسند که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

اما با توجه به کارکرده بودن اکثر مدل‌های این سیستم‌ها، برای خرید کیس استوک وارداتی باید به نکاتی توجه کرد. توجه به این موارد برای این است که شما کامپیوتری کاملا سالم و بدون اشکال تهیه کنید. در ادامه این مطلب به بررسی نکات مهم خرید کامپیوتر استوک می‌پردازیم و در نهایت دانش رایانه که فروشگاهی معتبر جهت خرید اینترنتی مطمئن این محصولات می‌باشد را به شما معرفی می‌کنیم.

مشخصات سخت افزاری

برای خرید کامپیوتر نو و استوک مهم ترین عاملی که باید به آن توجه داشته باشید مشخصات سخت افزاری سیستم می‌باشد. قدرت هر کامپیوتر با سخت افزار آن مشخص می‌شود و شما باید قطعات اصلی سیستمی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. همچنین سلامت فیزیکی و ظاهری کیس و سلامت قطعات آن در محصولات استوک بسیار مهم است. شما باید با خرید از یک فروشگاه معتبر از وضعیت ظاهری و سلامت کامپیوتر مطمئن شوید. در کیس های استوک عموما باید به قطعات زیر دقت کنید و توضیحاتی که در ادامه آمده است را در نظر داشته باشید.

  • • پردازنده مرکزی: قدرت پردازشی اصلی سیستم توسط پردازنده یا CPU مشخص می‌شود. شرکت‌های Intel و AMD بزرگترین تولید کننده پردازنده برای کامپیوتر هستند. کیس های استوک اکثرا دارای پردازنده‌های اینتل در مدل های Core i3, i5, i7 و Core 2 Duo با نسل‌های مختلف می‌باشند. شما باید بهترین مدل پردازنده سیستم را با توجه به بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.
  • • حافظه رم: در کیس های استوک حافظ رم در ظرفیت‌های مختلف از 2 گیگابایت تا 16 یا 32 گیگابایت با مدل های DDR3 و DDR4 وجود دارد که این مورد هم بستگی به نیاز شما دارد. نکته‌ای که در هنگام خرید کیس استوک وارداتی برای حافظ رم باید توجه داشته باشید میزان ظرفیت قابلیت ارتقا کامیپوتر است. چون در صورتی که کیس قابلیت ارتقا نداشته باشد در آینده باید هزینه زیادی صرف تغییر کامپیوتر خود کنید ولی در صورت وجود قابلیت ارتقا ظرفیت حافظه رم، این کار با قیمت مناسبی انجام می‌شود.
  • • حافظه داخلی: HDD و SSD دو مورد از حافظه داخلی استفاده شده در کیس های استوک هستند. اکثر کیس‌ها تنها دارای دیسک‌های HDD در ظرفیت‌های مختلف مانند 500 گیگابایت یا 1 ترابایت هستند. اما بعضی از مدل‌ها به صورت Hybrid هر دو حافظه SSD و HDD را دارند. نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که کیس قابلیت پشتیبانی از چه مدل حافظه SSD را دارد؟ SATA و M.2 NVMe دو مدل از حافظه‌های SSD هستند که در کامپیوترها استفاده می‌شوند. مدل M.2 NVMe در حافظه‌های SSD دارای سرعت بیشتری نسبت به SATA است و مناسب فعالیت‌های حرفه‌ای می‌باشد.
  • • پردازنده گرافیکی: در صورتی که فعالیت حرفه‌ای مانند ادیت فیلم و عکس، رندرینگ یا گیمینگ انجام می‌دهید GPU یا گرافیک یکی از مهم ترین قطعاتی است که باید به آن توجه کنید. Nvidia و AMD دو برند شاخص پردازنده گرافیکی هستند. در اکثر کامپیوتر‌های استوک گرافیک اختصاصی وجود ندارد و فعالیت‌های گرافیکی توسط GPU داخلی پردازنده که Intel HD Graphics می‌باشد انجام می‌گیرد. در صورتی که فعالیت حرفه‌ای انجام می‌دهید حتما به دنبال مدلی از کیس استوک باشید که پردازنده اختصاصی یا قابلیت افزودن آن را داشته باشید. چون در صورت وجود اسلات پردازنده گرافیکی شما می‌توانید در هنگام خرید، کارت گرافیک مورد نظر خود را به سیستم اضافه کنید.

سایز و نوع کیس

کیس های استوک وارداتی عمدتا در سه مدل مینی یا SFF، دسکتاپ و ورک استیشن (Workstaion) وجود دارند که هر کدام مناسب فعالیت‌های متفاوتی هستند. مینی کیس های استوک با فرم SFF بهترین گزینه برای فعالیت‌های اداری و خانگی هستند. به علت ابعاد کوچک، مینی کیس‌ها فضای کاری زیادی اشغال نمی‌کنند اما باید توجه داشت که این مدل کامپیوترها مناسب فعالیت‌های حرفه‌ای مثل رندرینگ نیستند چون سیستم خنک کننده آن‌ها محدود است. کامپیوتر‌های دسکتاپ در حالت میان رده هستند و با توجه به مدل، مناسب فعالیت‌های معمولی و حرفه‌ای می باشند. در کنار این دو مدل ورک‌استیشن‌ها قرار دارند که برای فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مانند رندرینگ و گیمینگ بهترین گزینه هستند. هر سه نوع از کیس های استوک دارای پیکربندی‌های مختلف می‌باشند که شما می‌توانید با توجه به بودجه و هدف استفاده از کامپیوتر بهترین گزینه را انتخاب کنید.

امکانات

کیس های استوک وارداتی با توجه به اینکه کامپیوتر‌های آماده‌ای هستند دارای امکانات خاصی می‌باشند. شبکه بی‌سیم، بلوتوث، کارتخوان، درگاه‌های ارتباطی و تعداد شکاف یا اسلات توسعه ویژگی‌هایی هستند که در بحث امکانات کیس باید به آن توجه کنید. درصورتی که نیاز به شبکه Wireless یا Bluetooth و همچنین کارتخوان دارید هنگام خرید کیس استوک وضعیت پشتیبانی سیستم از این امکانات را بررسی کنید. اما توجه داشته باشید که همه این موارد به صورت جداگانه و اصولا با پورت USB قابل افزودن به کامپیوتر هستند یا حتی در مورد پورت‌های ارتباطی با استفاده از تبدیل‌ها می‌توان درصورت وجود محدودیت آن را برطرف کرد.

مهم ترین نکته در قسمت امکانات کیس های استوک وارداتی شکاف یا اسلات‌های توسعه هستند. همانطور که در قسمت‌های قبل نیز ذکر شد هنگام خرید کامپیوتر استوک باید قابلیت ارتقا کیس در موارد کارت گرافیک، حافظه رم، حافظه HDD و SSD و سایر کارت‌های توسعه بررسی شود. علت مهم بودن این مورد این است که در صورت قابل ارتقا نبودن کیس و نداشتن اسلات توسعه برای بروزرسانی سخت افزار سیستم، شما باید کل قطعات کامپیوتر را تعویض کنید که این فرایند بسیار پر هزینه است. اما در صورت وجود امکان ارتقا یا افزودن کارت سخت افزاری مورد نظر در اسلات توسعه، این فرایند بسیار کم هزینه و اقتصادی می‌باشد.

مانیتور

مانیتور یا نمایشگر یکی از محصولاتی می‌باشد که مکمل کیس استوک است. تصویر خروجی کامپیوتر توسط مانیتور به شما نمایش داده می‌شود و انتخاب این محصول باید همراستا با مدل کارت گرافیک شما باشد. با انتخاب مانیتور استوک وارداتی در کنار کیس می‌توانید خرید خود را اقتصادی تر و کامل کنید. مانیتور های استوک با ابعاد 24 اینچ و پنل IPS محبوب ترین مدل این محصولات می‌باشند. برای خرید مانیتور استوک باید به ویژگی‌هایی مانند سایز صفحه نمایش، رزولوشن، نوع پنل، زمان پاسخگویی، رفرش ریت مناسب کارت گرافیک و سلامت فیزیکی محصول توجه کنید.

اکثر موارد گفته شده براساس مدل مانیتور و بودجه مورد نظر شما مشخص می‌شود. با این حال کیفیت و سلامت فیزیکی نمایشگر استوک موردی است که با خرید از یک فروشگاه معتبر تضمین می‌شود. برای مثال درصورت خرید مانیتور استوک از فروشگاه اینترنتی دانش رایانه فیلم تست مانیتور و پنل آن قبل از ارسال برای شما ارسال می‌شود. با انجام این کار شما از سلامت محصول و خرید خود مطمئن می‌شوید.

دانش رایانه – بهترین سایت خرید کیس استوک

فروشگاه اینترنتی دانش رایانه با بیش از دو دهه تجربه فروش انواع کامپیوتر و تجهیزات آن، یکی از بهترین سایت‌های خرید کیس استوک وارداتی می‌باشد. کیس های استوک دانش رایانه کاملا سالم هستند و تمام قطعات آن‌ها توسط کارشناسان مجرب با نرم‌ افزار‌های خاص تست و بررسی شده‌اند. این کامپیوترها با تنوع بالا برای هر نیازی از فعالیت‌های خانگی و اداری تا فعالیت‌های حرفه‌ای مانند برنامه نویسی، گیمینگ و رندرینگ در سایت دانش رایانه موجود هستند. درصورت نیاز به ارتقا هر سیستم مانند افزایش حافظه رم یا افزودن SSD، پشتیبانی دانش رایانه با یک تماس ساده درخواست شما را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. همچنین در کنار کیس در فروشگاه اینترنتی دانش رایانه شاهد انواع مانیتور استوک وارداتی هستیم. شما می‌توانید مانیتور‌های فوق العاده تمیز و سالم، بدون پیکسل سوختگی با تنوع بالا در سایز و ابعاد که مناسب برای هر فعالیتی هستند را از دانش رایانه تهیه کنید.

برای خرید انواع مانیتور و کیس استوک وارداتی از دانش رایانه با ضمانت سلامت و اصالت، مهلت تست هفت روزه و ارسال سریع به سراسر کشور به آدرس اینترنتی https://daneshcm.ir مراجعه کنید. درصورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره با شماره‌های ارتباطی موجود در سایت دانش رایانه تماس حاصل فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات