حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یادگیری سئو چقدر طول میکشد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بیش از 200 فرصت شغلی مرتبط با سئو، تنها در وب‌سایت جابینجا، خبر از بازار داغ جایگاه سئو در کسب و کارهای اینترنتی می‌دهد. روزانه بیش از 5.5 میلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود که نتیجه حجم بالایی از آن، خرید کاربر از فروشگاه‌های اینترنتی است. مسلماً بدون هدف‌گذاری بر روی بهبود سئو، آنلاین‌شاپ‌ها، بخش عمده‌ای از مخاطبان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، این روزها کسب و کارهای زیادی به دنبال استخدام متخصصان سئو هستند تا علاوه بر حفظ مشتریان فعلی، با کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج گوگل، مشتریان جدید را با کمترین هزینه، جذب کنند.

سئو را می‌توان بذر درختی دانست که برای استفاده از میوه‌های آن، به صبر و تلاش نیاز دارد. معمولا، تازه‌کارها زمانی 2 تا 3 ماهه برای یادگیری مبانی سئو لازم دارند. آشنایی با اصطلاحات سئو، مباحث تئوری و یادگیری قوائد آن را می‌توان به سرعت و با استفاده از منابع رایگان به پایان رساند. اما برای تسلط بر تکنیک‌های SEO، دانستن قوائد کافی نیست.

راه‌های مختلفی مانند کارآموزی، آزمون و خطا در یادگیری و دوره‌های آموزشی وجود دارند که می‌توانند شما را در مسیر یادگیری سئو، کمک کنند. در ادامه این مقاله، نقشه راه مناسبی برای تبدیل بذر سئو به درختی تنومند، به شما ارائه می‌کنیم. همراه ما باشید تا بررسی کنیم با استفاده از هریک از این روش‌ها، یادگیری سئو چقدر طول میکشد. در انتهای این مطلب هم با یک کارخانه هیولاسازی سئو در ایران آشنا می‌شویم و راه و رسم ورود به آن را یاد می‌گیریم.

سئو چیست؟ آشنایی با پرحاشیه‌ترین مفهوم در فضای وب

سئو مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌و‌جو، به ویژه گوگل است. به طور متوسط در هر ثانیه، حدود 63 هزار جستجو در Google اتفاق می‌افتد که سهم بالایی از آن، به فروشگاه‌های اینترنتی اختصاص دارد. برای فعالیت در حوزه سئو، قدم اول، یادگیری اصطلاحات سئو است. برای این کار منابع پراکنده‌ای در فضای وب وجود دارد که ممکن است شما را در همان ابتدای مسیر یادگیری، سردرگم کند.

وبسایت آکادمی وبسیما، به عنوان یکی از جامع‌ترین و تخصصی‌ترین وبسایت‌های آموزش سئو در ایران فعالیت می‌کند. هر کجای مسیر یادگیری که هستید، می‌توانید با مراجعه به صفحه سئو در این وبسایت، به منابع مختلفی برای آموزش سئو مانند پادکست، ویدیو، کتاب، مقاله و حتی واژه‌نامه دسترسی داشته باشید.

منابع یادگیری سئو؛ صفر تا صد بهینه‌سازی سایت با 3 روش آسان

یادگیری سئو به دو بخش تئوری سئو و سئو عملیاتی تقسیم می‌شود. ممکن است بتوانید اصطلاحات و اطلاعات تئوری SEO را از طریق مطالعه مقالات و کتاب‌ها، به دست آورید. اما برای فراگیری بخش عملی، باید به فکر راه‌های جایگزینی باشید که برای شما امکان روبرو‌شدن با چالش‌های پروژه‌های واقعی را فراهم می‌کند.

در ادامه این مطلب، با سه روش پیشنهادی برای یادگیری سئو آشنا می‌شویم. پس از مطالعه کامل، می‌توانید با توجه به توانایی‌ها و علایق خود، بهترین راه را انتخاب کنید.

1-     آزمون و خطا؛ کلید رسیدن به تجربیات ناب در یادگیری سئو

یکی از روش‌های یادگیری سئو عملی، آزمون و خطای دانسته‌هایتان است. معمولاً در این حالت می‌توانید پروژه‌های ساده بگیرید یا از پروژه‌های شخصی برای آزمودن دانش سئو خود، استفاده کنید. البته این روش زمان‌بر است.

چراکه در برابر چالش‌هایی که در پروژه ایجاد می‌شود، مربی یا منتوری وجود ندارد که راه حل مناسبی به شما ارائه دهد. ممکن است با انتخاب روش آزمون و خطا، سال‌ها در چرخه آموزش گیر بیفتید و دائما به دنبال منابع جدید باشید، بدون آنکه در پروژه‌های واقعی، نقشی ایفا کنید. مساله‌ای که باعث از دست‌رفتن زمان و انرژی علاقه‌مندان حوزه سئو می‌شود و حتی می‌تواند انگیزه افراد را به کل از بین ببرد.

2-     کارآموزی در شرکت‌های مرتبط؛ آسان‌ترین راه برای متخصصان تازه‌کار سئو

یکی دیگر از راه‌های یادگیری سئو عملیاتی، حضور در شرکت‌های مرتبط به عنوان کارآموز است. مدت زمان کارآموزی برای هر فرد و هر شرکت، ممکن است متفاوت و از بازه 2 تا 3 ماهه تا یک ساله، متغیر باشد. به همین دلیل نمی‌توان زمان مشخصی برای آن تعیین کرد. با این حال، کارآموزی نسبت به یادگیری سئو به صورت خودآموز، فواید بیشتری دارد. قرارگرفتن در محیط و تعامل با افراد باتجربه، علاوه بر تقویت مهارت‌های فنی، شما را به سمت حرفه‌ای‌ترشدن هدایت می‌کند.

البته کارآموزی همیشه هم انتخابی ایده‌آل نیست. کار حضوری و ساعات کاری غیرمنعطف، ممکن است برخی افراد را از انجام کارآموزی منصرف کند. بنابراین، اگر تا به اینجای مقاله، هنوز روش یادگیری سئو مورد علاقه‌ خودتان را پیدا نکرده‌اید، احتمالا بهترین انتخاب برای شما دوره‌های آموزش سئو است.

3-     دوره آموزش سئو؛ یادگیری سئو برای همه

دوره‌های آموزشی هم یکی دیگر از روش‌‍‌های یادگیری سئو هستند. دوره‌های آموزشی مختلفی در ایران برای علاقه‌مندان حوزه سئو وجود دارد. با این حال، تنوع کارگاه‌ها، می‌تواند افرادی را که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند، کمی گیج کند.

اولین نکته‌ای که برای انتخاب کارگاه‌های آموزش سئو باید در نظر داشته باشیم، انتخاب دوره‌ای با دسترسی مادام‌العمر به محتوای آموزشی است. گاهی پس از شرکت در دوره‌های عملی، نیاز داریم به مباحثی بازگردیم و آن‌ها را دوره کنیم. به همین دلیل بهترین دوره سئو، دوره‌ای است که حتی پس از اتمام کلاس، دسترسی شما به محتواهای آن، از بین نرود.

دوره جامع هیولا سئو، یکی از بهترین دوره‌های آموزش سئو سایت در ایران است که امکان حضور در گروه‌های گپ و گفت تلگرامی و استفاده دائمی از محتوای کارگاه را برای شرکت‌کنندگان خود، فراهم می‌کند.

دوره جامع هیولا سئو آکادمی وبسیما نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌‌ای آژانس خلاقیت وبسیما در زمینه خدمات سئو است. تا کنون نزدیک به سه هزار نفر، شرکت در دوره‌های آموزشی آکادمی وبسیما را به عنوان آغاز مسیر خود برای ورود به بازار کار، انتخاب کرده‌اند. محتوای دوره‌های آموزش سئو آکادمی وبسیما به صورت آفلاین است؛ به همین دلیل ساعات یادگیری می‌تواند بسیار منعطف باشد و  امکان استفاده از آن برای تمامی افراد میسر است.

برای آشنایی بیشتر با این دوره، می‌توانید با جست و جوی عبارت «دوره جامع هیولای سئو» در مرورگر خود، وارد وبسایت آکادمی وبسیما شوید و سرفصل‌های دوره را مشاهده کنید.

آکادمی وبسیما، قسمتی از کارخانه هیولاسازی سئو خود را به افراد تازه‌کار اختصاص داده است. اگر در ابتدای مسیر یادگیری سئو هستید، می‌توانید برای برداشتن اولین قدم، در دوره مقدماتی سئو شرکت کنید. در این دوره تخصصی، بدون آن که به پیش‌نیاز خاصی احتیاج داشته باشید، تمامی تکنیک‌ها و اصول بهینه‌سازی سایت را یاد می‌گیرید. پس از شرکت در هر یک از کارگاه‌های آکادمی خلاقیت وبسیما، دوره گواهی حضور اختصاصی شما ایجاد می‌شود که قابلیت اشتراک با دیگران یا ارجاع به آن در رزومه کاری شما، وجود دارد.

حضور در کارگاه‌های آموزش سئو وبسیما، علاوه بر تقویت دانش و مهارت‌های فنی شما، به عنوان یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان خدمات سئو در ایران، رزومه مناسبی به حساب می‌آید.

یادگیری سئو چقدر طول میکشد؟ با آکادمی وبسیما آزموده‌ها را بیاموزید

به دلیل وجود منابع ناکافی و پراکنده درباره سئو در فضای وب فارسی، مطالعه‌های بی‌هدف، رایج‌ترین اتفاق برای علاقه‌مندان این حوزه است. به طور متوسط، زمان کافی برای تبدیل‎شدن به یک متخصص سئو، حدود دو تا سه سال است. این زمان می‌تواند با انتخاب یک مسیر درست، تا حد چشم‌گیری کاهش پیدا کند. اگر نگران گم‌کردن راه در هزارتوی بی‌انتهای سئو هستید، پیشنهاد می‌کنیم با جست و جوی عبارت “دوره جامع سئو آکادمی وبسیما” اولین قدم برای حضور در کارخانه هیولاسازی وبسیما را بردارید.

همچنین می‌توانید با استفاده از شماره تلفن 09024786858 با پشتیبان دوره‌های آموزشی آکادمی وبسیما در ارتباط باشید تا برای انتخاب مناسب‌ترین دوره، راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات