حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین Pixel 6 Pro گوگل مشخص شد: جهش جذاب و تحسین برانگیز!

نوشته

2 سال قبل | 12 دیدگاه | تست، دوربین، گوگل

گوگل که هم اکنون با سری Pixel 6 خود بر سر زبان‌ها قرار دارد، اخیراً پرچمدار جدید خود را در اختیار DxOMARK قرار داده است. پیکسل ۶ پرو، برترین گوشی گوگل تا به امروز است. حال، امتیاز DxO دوربین Pixel 6 Pro مشخص می‌کند که این گوشی چه چیزی در چنته دارد.

گوگل پیکسل ۶ پرو

دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro مدتی پیش به عنوان انقلابی‌ترین نسل پیکسل‌ها معرفی شدند.

 

گوگل Pixel 6 Pro و Pixel 6 با تراشه Tensor و دوربین ارتقاء یافته معرفی شدند

 

همان طور که DxOMARK رسماً امروز بررسی‌های جدید خود را از گوشی پیکسل ۶ پرو منتشر کرده است، قصد داریم تا امتیاز DxO دوربین Pixel 6 Pro را بررسی کنیم. شایان ذکر است که ما در این مطلب، همزمان به دو امتیاز دوربین اصلی و دوربین سلفی جدیدترین پرچمدار گوگل می‌پردازیم. اما پیش از این، بهتر است تا مروری بر مشخصات دوربین اصلی و سلفی این دستگاه داشته باشیم.

دوربین اصلی:

– سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ / اندازه ١/١.٣١“ اینچی و اندازه پیکسل‌های ١.٢ میکرومتری / دارای لرزشگیر اپتیکال

– سنسور ١٢.۵ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض / اندازه ١/٢.٨۶“ اینچی و اندازه پیکسل‌های ١.٢۵ میکرومتری

– سنسور ۴٨ مگاپیکسلی IMX586 سونی با زوم ۴ برابری اپتیکال / اندازه پیکسل‌های ٠.٨ میکرومتری و بهره گیری از لرزشگیر اپتیکال

دوربین سلفی:

– سنسور ١١.١ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ١.٢٢ میکرومتری

– میزان گشودگی دیافراگم F/2.2

– زاویه دید ٩۴ درجه‌ای

– فوکوس ثابت

– قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

بر اساس اظهارات همیشگی DxOMARK، برای نمره دهی به سیستم دوربین این دستگاه، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم ثبت شده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی Pixel 6 Pro

امتیاز DxO دوربین اصلی Pixel 6 Pro

گوگل معمولاً در نسل‌های قبلی گوشی‌های پیکسل خود، از سنسورهای ١٢ مگاپیکسلی فاقد فیلتر Quad Bayer استفاده می‌کرد. اما در این نسل، گوگل بالأخره از سنسور ۵٠ مگاپیکسلی و با وضوح بالاتر ISOCELL GN1 که در Vivo X60 Pro Plus نیز به کار رفته بود، استفاده کرده است. حال، به لطف این سنسور بزرگ‌تر و نرم افزار بهبود یافته، امتیاز DxO دوربین اصلی Pixel 6 Pro به ١٣۵ رسیده است. این نشان می‌دهد که ما شاهد جهشی بسیار خوب نسبت به نسل قبلی هستیم.

در بخش‌های دیگر اعم از تصویربرداری، زوم و فیلم برداری، این گوشی به ترتیب امتیازات ١۴٣، ٧١ و ١١۵ را به دست آورده است. در کل، Pixel 6 Pro موفق شده است که تا حد زیادی خود را به رقبا نزدیک کند و از برخی از آن‌ها پیشی بگیرد. جالب است که بدانید امتیاز دوربین اصلی پیکسل ۵، برابر با ١٢٠ بوده است! بنابراین، پیکسل ۶ پرو یک جهش ١۵ امتیازی را تجربه کرده است. برای مقایسه، امتیاز دوربین اصلی این گوشی از Huawei P40 Pro و Xiaomi Mi 10 Ultra بیشتر است. اما در مقابل، این امتیاز همچنان کم‌تر از آیفون ١٣ پرو و می ١١ اولترا است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از تصویر ثبت شده توسط پیکسل ۶ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس موجود است:

نقاط ضعف و قوت بخش دوربین اصلی

خوشبختانه گوگل توانسته است پتانسیل خود را در برابر رقبا افزایش دهد. نقاط قوت دوربین اصلی پیکسل ۶ پرو، عبارتند از جزئیات مناسب ویدئوها و تصاویر در شرایط نوری مختلف، جزئیات مناسب و کنتراست خوب در سایه‌ها، دقت رنگ بالای تصاویر و ویدئوهای به ثبت رسیده، فوکوس خودکار دقیق و سریع در سناریوهای مختلف، جزئیات مناسب تصاویر زوم، لرزشگیر تصویر تأثیر گذار و نوردهی قابل قبول در کنار داینامیک رنج گسترده در ویدئوها. اما در مقابل، این گوشی دارای مشکلاتی از قبیل مشکلاتی در ثبت تصاویر با افکت بوکه، وجود نویز در تصاویر محیط داخلی و شرایط نوری ضعیف، مشخص نشدن افکت بوکه در حین ثبت تصویر، عدم وجود زاویه دید خوب در دوربین فوق عریض، ناپایداری‌های مربوط به رنگ و نویز و عدم پایداری فوکوس خودکار در حین فیلم برداری در شب می‌باشد.

امتیاز دوربین سلفی پرچمدار جدید گوگل

امتیاز DxO دوربین سلفی Pixel 6 Pro

همان طور که بالاتر نیز اشاره کردیم، دوربین سلفی پیکسل ۶ پرو دارای وضوح ١١.١ مگاپیکسلی است. گوشی‌های پیکسل با وجود بهره گیری از دوربین سلفی نه چندان جذاب بر روی کاغذ، عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند. حال، امتیاز DxO دوربین سلفی پیکسل ۶ پرو نیز که برابر با ١٠٢ است. در بخش دوربین سلفی نیز پیکسل ۶ پرو با یک جهش قابل توجه مواجه شده است.

در بخش تصویربرداری، امتیاز ١٠٧ و در بخش فیلم برداری هم امتیاز ٩۵ به این گوشی اعطا شده است. به همین صورت، پیکسل ۶ پرو می‌تواند یک گزینه جذاب‌تر در برابر رقبای خود باشد. رتبه کلی دوربین سلفی این گوشی، چهارم جدول است. برای مقایسه، این گوشی دوربین سلفی بهتری نسبت به آیفون ١٣ پرو مکس و گلکسی اس ٢١ اولترا دارد. در مقابل، هواوی P50 Pro همچنان عملکرد بهتری در این بخش دارد. در تصویر زیر، می‌توانید مقایسه دوربین سلفی آیفون ١٣ پرو مکس و پیکسل ۶ پرو را مشاهده کنید:

جزئیات تست‌های دوربین سلفی

مانند بخش دوربین اصلی، بخش دوربین سلفی نیز تا حد زیادی ما را هیجان زده کرده است. در قسمت نقاط قوت، مواردی همانند نوردهی مناسب به سوژه، وایت بالانس و دقت رنگ دقیق، نویز کنترل شده، داینامیک رنج بالای ویدئوها و لرزشگیر مناسب دوربین ذکر شده‌اند. اما از آن سو، ایراداتی مانند کمبود جزئیات، بلور نشدن نه چندان مناسب در حالت پرتره، وجود نویز در ویدئوها به ویژه در نور کم و مورادی دیگر به دوربین سلفی پیکسل ۶ پرو وارد هستند.

نظر شما در مورد این گوشی پرچمدار چیست؟ آیا عملکرد این گوشی را در دو بخش مورد اشاره می‌پسندید؟ دوربین اصلی این گوشی بهتر عمل کرده است یا دوربین سلفی آن؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من نمیدونم چی بگم احساس میکنم امتیازات رو اشتباهی داده ، دوربین اصلیش از ۱۳پرومکس بهتره ولی سلفی ۱۳پرومکس قویتره اونم نه یکی ۲ امتیاز ، خدایی برعکس امتیاز داده بنظرم

Mahdi

همین عکسی که تو متن هست روببینید متوجه میشید

M.tvi

نه به نظر من حتی سلفی هم بهتر هست اگه به رنگ آب دقت کنی توی آیفون کاملا و تیره و یکرنگ هست ولی توی پیکسل سایه روشن داره و بازتاب نور روی آب کاملا مشخص هست
اگه به ساختمان های پشت هم نگاه کنی جزییات بیشتری رو نشون میده و رنگ پوست هم خیلی طبیعی تر هست
واقعا پیکسل خیلی طبیعی عکس میندازه

Mahdi

من همین یه چندتا عکسو ملاک قرار نمیدم ، چندتا کانال یوتیوب دیدم ، دوربین اصلی پیکسل واقعا بهتر بود ، تو سلفی هم آیفون بهتر بود ، پیکسل دوربین سلفیش تو شب خوب نبود

Mahdi

راستی امتیاز باتریش هم اومده از gsmarena

با قیمت پایه ۹۰۰ دلاریش به نظرم نمره خیلی خوبی گرفته 👍🏼

M.tvi

توی دوربین اصلی فقط فضای بیرون پنجره رو نگاه کنین نمیدونم چجوری میگه آیفون بهتره!!! توی آیفون آسمان کلا سفید نشون داده ولی پیکسل حتی ابر هم با جزییات نشون😑

M.tvi

تصاویری که با آیفون اینجا قرار داده شده رنگش کمی به زردی میزنه ولی توی پیکسل اینطور نیست.
هر چند که هر دو غولی هستن برای خودشون ولی عکسایی که با پیکسل گرفته شده بیشتر نظر منو جلب کرد

Mohammadr

حداقل تو همین دو عکس هرطور حساب میکنم گوگل بهتره… ب قول دوستمون، آسمون پس زمینه…
تو سلفی، رنگ لباس و صورت دوتاشون…
لنتی پیکسل چقد رنگارو واقعی نشون میده=/

xiaomi mi mix4

واقعا متاسفم به همه شماها . چرا. . به خاطر اینکه فقطی صحبت از دگزو مارک میشه همتون دگزو رو متهم به گرفتن پول از شیائومی و غیره میکنید الان اومدید از نمره عالی این گوشی که باطریش آشغال به تمام معناست صحبت میکنید واقعا واقعا متاسفم پس صبر کنید وقتی گوشی ۲۰۰ مگای شیائومی بررسی شد باز هم بگین دگزو دروغه . ولی بنده با توجه به نمرات پایینی که به بعضی از گوشیهای شیائومی میده باز هم دگزو را قبول دارم و برای گوشی گوگل با باطری فوق العاده عالی تبریک میگم . از اپل ۱۳ پرومکس آموز. باطری نگه داشتن را .

Mahdi

اسم حساب کاربری شما شیائومی است

M.tvi

نمونه کامل از یک ترول اصیل!! تبلیغ کن یوقت ارزش سهامی که توی شیائومی داری افت نکنه. چقدر یه نفر میتونه تباه باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️