حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری Oppo Reno 6 5G مشخص شد: صدرنشینی با روش اوپو!

اوپو چند سال پیش از سری جدید گوشی‌های خود با نام Reno پرده برداری کرد. پس از ارائه گوشی‌های سری Reno، اوپو شاهد تحولات زیادی در میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود بود. اوپو Reno 6 5G، یکی از جدیدترین گوشی‌های سری Reno از اوپو است. حال، امتیاز DxO باتری Oppo Reno 6 5G مشخص شده است و نشان می‌دهد که این گوشی، صدرنشین جدید رده بندی DxOMARK است.

اوپو رینو ۶ ۵ جی

گفتیم که اوپو Reno 6 5G، یکی از آخرین گوشی‌های اوپو در سری Reno است. از زمان رونمایی این گوشی، چندین ماه می‌گذرد.

 

سه گوشی Reno 6 اوپو، Reno 6 Pro و Reno 6 Pro Plus رسماً معرفی شدند

 

اما بالأخره این دستگاه به دست بخش باتری مجموعه DxOMARK رسیده است. کارشناسان این بخش، دستگاه مورد اشاره را در بخش‌های مختلفی تست کرده‌اند تا امتیاز DxO باتری Oppo Reno 6 5G مشخص شود. اما ظاهراً این دستگاه توانسته است رکوردهای این مجموعه را جابه‌جا کند! اما بهتر است مروری بر مشخصات Reno 6 5G نیز داشته باشیم:

– باتری ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ۶۵ واتی درون جعبه

– تراشه ۶ نانومتری دیمنسیتی ٩٠٠

– نمایشگر ۶.۴٣ اینچی از نوع OLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ٩٠ هرتزی

– ٨ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در نسخه تست شده

امتیاز DxO باتری Oppo Reno 6 5G

امتیاز DxO باتری Oppo Reno 6 5G

خب، شاید خیلی از ما انتظار این را نداشتیم که ناگهان یک گوشی نسبتاً جدید از اوپو در صدر جدول بخش باتری رده بندی DxOMARK قرار بگیرد. اما باید بگوییم که واقعاً این اتفاق رخ داده است! اوپو Reno 6 5G از باتری ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که نسبت به بسیاری از گوشی‌های تست شده در بخش باتری DxOMARK، ظرفیت کم‌تری دارد. اما در عوض، شاهد حضور شارژری با توان ۶۵ وات هستیم.

در نهایت، امتیاز DxO باتری Oppo Reno 6 5G برابر با ٩۶ است. این امتیاز، بسیار غافلگیر کننده و جذاب است. چرا که پیش از این، رتبه دوم و سوم به ترتیب در اختیار گوشی‌هایی از جمله Vivo Y72 5G و سامسونگ Galaxy M51 بود. حال این دستگاه موفق شده است تا صدر جدول بخش باتری DxOMARK را فتح کرده و تمام رقبای خود را شکست دهد. اما جزئیات امتیاز DxO باتری Oppo Reno 6 5G به چه صورت است؟

ابتدا از بخش بازدهی باتری شروع می‌کنیم. جایی که این دستگاه موفق شده است در بخش‌های استفاده سبک، متوسط و سنگین، بازدهی ٨٣، ۵٧ و ٣۵ ساعته را به ثبت برساند که ارقام قابل توجهی هستند. هرچند این رقم بازدهی باتری، از برخی رقبا از جمله Galaxy M51 با باتری ٧,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی کم‌تر است. امتیاز بخش بازدهی باتری، ٧٣ است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از میزان بازدهی باتری Oppo Reno 6 5G با ریلمی GT و گلکسی A52 5G سامسونگ موجود است:

در وهله بعد، نوبت به بخش سرعت شارژ این دستگاه می‌رسد. نقطه قوت اصلی Reno 6 5G، در واقع همین است. رتبه‌ای که این گوشی در بخش سرعت شارژ کسب کرده است، جزو رتبه‌های برتر رده بندی است. نمره به دست آمده برای بخش سرعت شارژ Reno 6 5G، برابر با ١٠٩ است. بر اساس تست‌های DxOMARK، این گوشی طی نیم ساعت تا ٩۶ درصد شارژ می‌شود. در نهایت، ٣۵ دقیقه طول می‌کشد این دستگاه کاملاً شارژ شود.

در نهایت، ما شاهد کسب نمره‌‌ای بسیار خوب در بخش بازدهی توسط Reno 6 5G هستیم. این حاکی از عملکرد بهینه و مناسب تراشه Dimensity 900 در این دستگاه است. رینو ۶ ۵ جی موفق شده است تا در بخش بهینگی، به امتیاز ١٠١ دست پیدا کند.

نقاط قوت و نقاط ضعف بخش سیستم باتری و شارژر

این دستگاه توانست در تست‌های بخش باتری DxOMARK عالی ظاهر شود و در کل، شاهد ارائه یک مجموعه کامل در این بخش از Reno 6 5G بودیم. به گفته این مجموعه، نقاط قوتی همانند سرعت شارژ بسیار بالا و بهینگی کم نظیر، میزان بازدهی باتری بالاتر از رقبا و توانایی ارائه بیش از ١٠ ساعت بازدهی باتری با ۵ دقیقه اتصال گوشی به شارژر با شارژ کم‌تر از ۵٠ درصد در Reno 6 5G موجود هستند. اما مشکلات موجود در این دستگاه، مواردی مانند دوام آوری کم در حین تماس و عدم بهینگی در مصرف با وجود سیم کارت هستند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO باتری Oppo Reno 6 5G چیست؟ آیا شما چنین انتظاری را از Reno 6 5G داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

مرسی مدیاتک 👌

اونموقع که m51 صدر جدول بود یادتونه؟ گفتم از گلوش در میاره این جایگاه رو
الان با چه اختلافی با یه باتری ۴۳۰۰ تایی اومد جمعش کرد
نمرات این سایت واقعا سمه

داداش صرفاً تو دگزامتازون باتری ملاک نیست و سرعت شارژر هم اهمیت داره
با ۶۵ وات میشه راحت کمتر از ۵۰ دقیقه ۴۳۰۰ رو شارژ کرد درحالی که M51 با ۷۰۰۰ با سیاست همون همیشگی سام (۲۵وات) دوساعت طول میکشه🤌🏻
حالا از یه طرف دیگه هم مدیاتک هم بی تاثیر نبوده

“با ۶۵ وات میشه راحت کمتر از ۵۰ دقیقه ۴۳۰۰ رو شارژ کرد”
👀
میت ۴۰ پرو ۴۴۰۰ میلی آمپری با شارژر ۶۶ واتش حول و حوش ۴۵ دقیقه فول میشه… تازه ۰ تا صد زیر نیم ساعت واسه🔋۴۵۰۰ و شارژر ۶۵ واتم داشتیم…

mehpsa

آفرین اوپو
یه زمانی میگفتن جنس بنجل چینی و جنس درجه یک آمریکایی، ولی تو بحث گوشی کلا برعکس شده ، البته کاملا برعکس نشده چونکه قدیم جنس بنجل ارزون بود ولی الان ۱۱۰۰ دلاره
الان میان میگن گوشی رو با دلار مقایسه میکنی؟

xZMDZx

نظر دارم برای نویسنده های سایت لطفا برای زیاد شدن احبار اینقدر اخبار این سایت پول بگیر dxo رو پوشش ندین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️