حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری Realme GT مشخص شد: عالی حتی با Snapdragon 888

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | تست، ریلمی، عمر باتری

ریلمی یکی از برندهایی بود که از تراشه پر مصرف Snapdragon 888 استفاده کرد. گوشی‌های مجهز به این تراشه، غالباً از عمر باتری خیلی خوبی برخوردار نیستند. اما امروز امتیاز DxO باتری Realme GT مشخص شده است. آیا این دستگاه، می‌تواند با وجود Snapdragon 888، امتیازات خوبی را کسب کند؟

ریلمی جی تی

مجموعه DxOMARK، امروز به سراغ بررسی عملکرد سیستم صوتی Realme GT رفت که به آن پرداخته‌ایم. اما بعد از آن، این مجموعه نتایج سیستم باتری و شارژر این گوشی پرچمدار اقتصادی را منتشر کرده است. امتیاز DxO باتری Realme GT، قطعاً اهمیت زیادی دارد. اما بهتر است پیش از پرداختن به آن، مروری به مشخصات این دستگاه داشته باشیم:

– باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ۶۵ واتی درون جعبه

– تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888

– نمایشگر ۶.۴٣ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– ١٢ گیگابایت حافظه رم به همراه ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در نسخه تست شده

امتیاز DxO باتری Realme GT

امتیاز DxO باتری Realme GT

همان طور که مشاهده کردید، ظرفیت باتری این گوشی نسبت به رقبایی که دارد، خیلی زیاد نیست. اما باید توجه داشته باشیم که تنها مشخصات روی کاغذ اهمیت ندارند و پارامترهای اصلی میزان بازدهی باتری این گوشی، در عمل اهمیت دارند. اما ریلمی GT با باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ۶۵ واتی خود، چه امتیازی را به دست آورده است؟

بر اساس تست‌های DxOMARK، امتیاز DxO باتری Realme GT برابر با ٧۴ است. این امتیاز، در کل حاکی از این است که ریلمی GT حتی با برخورداری از چنین مشخصاتی، می‌تواند عملکرد سطح بالایی در این بخش داشته باشد. برای مقایسه، شیائومی می ١١ پیش از این، کم‌ترین امتیاز DxO بخش باتری را کسب کرده بود. این در حالی است که Mi 11، از تراشه یکسان و ظرفیت باتری بیشتری نسبت به Realme GT بهره می‌برد. ریلمی GT نسبت به رقبای خود، رتبه اول را کسب کرده است که این فوق العاده است! رتبه کلی آن نیز ١۵ است.

حال اجازه بدهید تا بیشتر وارد جزئیات این امتیاز شویم. در بخش بازدهی باتری، امتیاز ۵۵ به این دستگاه اعطا شده است. سه تست با استفاده‌های سنگین، متوسط و سبک بر روی این دستگاه انجام شده است. در این تست‌ها، به ترتیب بازدهی ٧٢، ۵٢ و ٣٣ ساعته به ثبت رسیده است. به گفته DxOMARK، این گوشی نسبت به رقبای قیمتی خود به جز Galaxy A52 5G، بیشترین میزان بازدهی باتری را دارد. در تصویر زیر، شما می‌توانید مقایسه‌ای از میزان عمر باتری Realme GT، وان پلاس ٩ و شیائومی Mi 10T Pro را مشاهده کنید:

پس از این بخش، نوبت به تست سرعت شارژ شدن می‌رسد. جایی که ریلمی برای این دستگاه، شارژر ۶۵ واتی را در نظر گرفته است! در واقع بیشترین امتیاز کسب شده توسط Realme GT، مربوط به همین بخش است. متأسفانه خبری از قابلیت شارژ بی سیم در Realme GT نیست. اما با توجه به تست‌های این مجموعه، این دستگاه در نیم ساعت تا ٩٧ درصد شارژ می‌شود! زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری آن نیز برابر با ٣۴ دقیقه است. این گوشی، توانسته است رکورد بیشترین سرعت شارژ را در جدول رده بندی DxOMARK ثبت کند!

در نهایت، نوبت به تست بهینگی این دستگاه می‌رسد. جایی که ریلمی توانسته است با این گوشی، نمره ۶۶ را به دست بیاورد. این امتیاز، خیلی خوب نیست. اما همچنان، قابل قبول است.

نقاط قوت و نقاط ضعف سیستم باتری و شارژر

گوشی پرچمدار اقتصادی Realme GT، توانست ما را شگفت زده کند. این دستگاه، سرعت شارژ بسیار بالا و بازدهی مناسبی حتی با وجود Snapdragon 888 دارد. در بخش نقاط قوت این دستگاه، مواردی مانند سرعت شارژ بسیار بالا و دوام آوری مناسب در حالت آماده به کار به چشم می‌خورند. اما بازدهی باتری این گوشی، همچنان قابل قبول است ولی خیلی رضایت بخش نیست.

نظر شما در مورد امتیاز DxO باتری Realme GT چیست؟ آیا این گوشی توانست نظر شما را به خود جلب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

خوبه.

mostafa3

باتری معمولی داره فقط بخاطر سرعت شارژر امتیازش خوب شده
امتیاز dxo گمراه کننده است
dxo پولکی نباید امتیاز شارژر و باتری رو با هم جمع بزنه

Mahdi

خیر مسرت بخشی یود

Mahdi

وقتی نویسنده ها همشون اپلی هستن 😂😂😂 چرا پست دوربین اپل‌پرومکس رو نمیزارید

نیما عرفانی

اگه اشتباه نکنم ارزون ترین گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ هستش.
از قبل رونماییش واقعاً براش هایپ بودم…
متناسب با قیمت، ارزش خرید بسیار بالایی داره. اگه بخوام به انتخاب خودم ۳ تا فلگشیپ کیلر رو تو اولویت قرار بدم قطعاً یکیش و حتی اولیش همینه👌.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️