حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٣ مشخص شد: ولیعهد آیفون ١٣ پرو مکس!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، نمایشگر

اپل بهبودهایی که در بخش‌های مختلف گوشی‌های خود را به کار می‌گیرد را با جزئیات کامل اعلام نمی‌کند. بنابراین، نمی‌توان تنها از مشخصات روی کاغذ، عملکرد محصولات این کمپانی را قضاوت کرد. بنابراین، باید به سراغ تست‌ها رفت. آیفون ١٣، یکی از اعضای خانواده تازه وارد آیفون‌های اپل است. امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٣، سرانجام مشخص شده است و حاکی از عملکرد کم نظیر نمایشگر این گوشی است.

نمایشگر iPhone 13

پیش از این، آیفون ١٣ پرو مکس در بخش نمایشگر DxOMARK، مورد تست و بررسی قرار گرفت. این گوشی پرچمدار، توانست رتبه اول این بخش را به تملک خود در بیاورد.

 

امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٣ پرو مکس مشخص شد: حاکم جدید نمایشگر گوشی‌ها!

 

پس از آن، DxOMARK به سراغ نسخه‌ ارزان‌تری از آیفون‌های امسال رفته است. یکی از تفاوت‌های کلیدی میان iPhone 13 و iPhone 13 Pro Max، در نبود فناوری رفرش ریت ١٢٠ هرتزی ProMotion در نسخه استاندارد است. اما آیا امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١۳، همچنان بالا خواهد بود؟ خب، بهتر است که پیش از رسیدن به پاسخ این سؤال، نگاهی به مشخصات نمایشگر آیفون ١٣ داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.١ اینچی

– پنل از نوع OLED

– وضوح ٢,۵٣٢×١,١٧٠

– حداکثر روشنایی دستی ٨٠٠ نیتی؛ بیشینه نوری ١٢٠٠ نیتی با نمایش محتوای HDR10

– نسبت تصویر ١٩.۵:٩

– رفرش ریت ۶٠ هرتزی

امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٣

امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٣

همان طور که پیش‌تر متوجه شدید، آیفون ١٣ پرو مکس توانست با کسب امتیاز ٩٩ در بخش نمایشگر، به برترین گوشی تست شده در این بخش بدل شود. اما آیا چنین رابطه‌ای در مورد آیفون ١٣ نیز برقرار است؟ باید بگوییم که در غیاب آیفون ١٣ پرو مکس، بله! امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٣، برابر با ٩٣ است. این امتیاز، نسخه نسبتاً ارزان آیفون‌های ٢٠٢١ را مشترکاً با Huawei P50 Pro در رتبه دوم جدول قرار می‌دهد.

چنین امتیازی برای آیفون ١٣، می‌تواند نوید بخش افزایش کیفیت نمایشگرهای آیفون از نظر DxOMARK باشد. اما این گوشی در مقایسه با دیگر گوشی‌ها، چه امتیازی گرفته است؟ پیش از این، آیفون ١٢ پرو مکس امتیاز ٨٨ را در بخش نمایشگر کسب کرده بود. گلکسی S21 Ultra نسخه اسنپدراگون نیز موفق به دریافت امتیاز ٩١ شده است. تنها گوشی که توانسته است امتیاز نمایشگر بیشتری را نسبت به آیفون ١٣ کسب کند، آیفون ١٣ پرو مکس بوده است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عملکرد نمایشگر آیفون ١٣ و برخی از رقبای آن قابل مشاهده است:

از سمت چپ به راست: مقایسه تصویر نمایش داده شده بر روی آیفون ١٣، آیفون ١٢، گلکسی S21 Ultra نسخه Snapdragon و وان پلاس ٩ پرو

از سمت چپ به راست: مقایسه تصویر نمایش داده شده بر روی آیفون ١٣، آیفون ١٢، گلکسی S21 Ultra نسخه Snapdragon و وان پلاس ٩ پرو

نقاط ضعف و نقاط قوت دومین آیفون ارزان امسال

مانند همیشه، DxOMARK در بررسی‌های خود نقاط قوت و نقاط ضعف این گوشی در بخش نمایشگر را ذکر کرده است. در بخش نقاط قوت، مواردی مانند خوانایی بسیار خوب به خصوص در محیط داخلی، نمایش پویای رنگ حتی از زوایای مختلف، تجربه تماشای ویدئوی HDR10 به یاد ماندنی با نور، کنتراست و رنگ‌های بسیار خوب و کنترل اعوجاج‌های تصویر دیده می‌شوند. اما آیفون ١٣، از مشکلات نمایشگر آیفون ١٣ پرو مکس رنج می‌برد. از جمله این مشکلات، می‌توان به عدم راحتی چشم در هنگام کارکرد در شب به دلیل عدم وجود نور کافی، هاله نارنجی رنگ گسترده در حالت فیلتر نور آبی و روان نبودن تجربه گیمینگ به اندازه دیگر پرچمداران در این گوشی اشاره کرد.

نظر شما در مورد امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٣ چیست؟ آیا شما انتظار کسب این نمره از سوی آیفون ١٣ را داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

بالاخره اپل تونست در مقایسه با محصولات سال گذشته اندروید در یک بخش با اختلاف اندکی به مقام اول برسه ، این موفقیت را به تمامی سربازان گمنام و جان بر کف و انتحاری اپل به خصوص farcry و faez تبریک میگوییم و از خداوند منان. درخواست رفع باگ ها و مشکلات اپل میکنیم تا باری دیگر سربازان از جان گذشته با افتخار بتوانند با شعار شما که تو دستتون نگرفتید چرا گیر میدید جان فشانی کنند

MH

پی پنجاه برا سال گذشته بود جناب ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️