حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل سرانجام امکان ثبت امتیاز به برنامه های خود در اپ استور را فراهم کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

برای مدت طولانی، اپل به کاربران اجازه نمی‌داد تا در App Store برنامه‌های از‌پیش‌نصب شده آیفون و آیپد، مانند ایمیل، موسیقی، اخبار، سهام و ماشین‌حساب را ارزیابی یا بررسی کنند. با این حال، ظاهراً از زمان انتشار iOS 15 در اوایل ماه جاری، اپل این محدودیت را لغو کرده است؛ چراکه اکنون می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی برنامه های متعلق به اپل در اپ استور، به این اپلیکیشن‌ها امتیاز داده و یا بررسی خود را پیرامون عملکرد آنها ثبت کنید.

امکان ثبت امتیاز و بررسی برای برنامه های از‌پیش‌نصب شده اپل در اپ استور

همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، درحال‌حاضر بازخورد مشتریان برای برنامه‌های اپل درحال افزایش است. با این حال، برنامه‌هایی مانند Podcasts نیز هستند که درحال‌حاضر و با امتیاز 2.0، وضعیت وخیمی را تجربه می‌کنند.

اگرچه اپل هیچ علتی برای اعلام رسمی این تغییر سیاست بیان نکرده است، اما امکان دارد این قابلیت را به‌دلیل فشار رقابتی ارائه داده باشد، زیرا برنامه‌های شخص ثالث مجاز نیستند رتبه‌بندی App Store خود را پنهان کنند.

شما می‌توانید هر برنامه اپلی که قابل حذف و نصب مجدد است را از طریق App Store رتبه‌بندی و بررسی کنید، بنابراین برنامه‌های اصلی سیستم مانند Phone یا Messages معاف هستند زیرا فهرست App Store را ندارند.

ثبت امتیاز به برنامه های اپل در اپ استور

ثبت امتیاز به برنامه های اپل در اپ استور

ازآنجاکه قابلیت امتیازدهی و بررسی، یک ویژگی کاملاً جدید محسوب می‌شود، اکثر برنامه‌های اپل تنها چند امتیاز ثبت شده دارند. با این حال، می‌توانید تصور کنید که همه افرادی که پس از ارتقاء به iOS 15، از برنامه‌های موجود در این سیستم‌عامل نارضایتی هستند، به اپ استور می‌شتابند تا امتیاز یک ستاره خود را ثبت کنند.

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اپل، Apple Music، پیش‌ازاین حدود 300 امتیاز با میانگین 3.7 داشته است.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، Podcasts در حال عبور از مرز 2 ستاره است زیرا مشتریان همچنان از تغییرات ناشی از طراحی مجدد برنامه در iOS 14.5 شکایت می‌کنند. برنامه Translate نیز تنها 2.2 ستاره را داراست و منتقدان اشاره می‌کنند که در مقایسه با کیفیت ترجمه‌های ارائه‌شده توسط برنامه‌های رقیب مانند Google Translate، عملکرد ضعیف‌تری را از خود نشان می‌دهد. Apple News نیز نمره قبولی با 2.3 ستاره را کسب نکرده است، زیرا بسیاری از منتقدان از کرش کردن مکرر برنامه هنگام مرور مقالات شکایت دارند.

هیچ برنامه اپلی به نمره افسانه‌ای 5 ستاره نزدیک نشده است. به‌نظر می‌رسد Voice Memos درحال‌حاضر بالاترین رتبه در یک برنامه داخلی اپل را داراست که 4 ستاره را از آن خود کرده است. آب‌وهوا نیز با 3.7 ستاره نسبتاً خوب عمل کرده و مشتریان از پیشرفت‌های به‌روز شده در iOS 15 قدردانی می‌کنند. با این حال، یک درخواست مشترک برای هر دو برنامه آب‌وهوا و ماشین‌حساب وجود دارد و آن اینکه، نسخه مخصوص آیپد این برنامه‌ها نیز توسط اپل ارائه شود.

علاقه کاربران به iOS 15 نسبت به iOS 14 کاهش یافته است

سرانجام دیدگاه شما درباره اضافه شدن قابلیت ثبت امتیاز و بررسی به برنامه‌های اختصاصی اپل در اپ استور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

تقریباً اکثر اپهای اپل همچنین اپ های پیشفرض، معمولی ولی کار راه انداز هستند چون اگه خیلی عالی و بی نقص باشن مخصوصاً در اپ‌های پیشفرض، کمتر کسی اپلیکیشن مشابهش رو از اپ استور دانلود میکنه و باز یه عده میگن اپل به بقیه اجازه نفس کشیدن نمیده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی