حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه ویژگی هایی شما را به خرید گوشی های برند سامسونگ تشویق می کند؟

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

گوشی‌های هوشمند برند کره ای سامسونگ ویژگی‌هایی زیادی دارند که بسیاری از کاربران را مشتاق می‌کند تا در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید یک گوشی هوشمند جدید، تعدادی از بهترین مدل‌های این برند را در بالای فهرست انتخابی خود داشته باشند. در ادامه، برخی از این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

قدمت و تارخچه گوشی های سامسونگ

سامسونگ یکی از شرکت‌های بسیار معتبر و ریشه‌دار در تولید و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند است که از حدود بیش از دو دهه قبل در این زمینه فعالیت دارد. در زمان‌هایی که سونی اریکسون و نوکیا در فکر فتح سریع بازار جهانی گوشی‌های همراه بودند، سامسونگ اما روش آهسته اما پیوسته را در پیش گرفت و با شناخت علایق و خواسته‌های کاربران و به دور از تصمیمات احساسی و آنی، بیش از آن که به حاشیه‌های موجود توجه کند، به افق دوردست یکی دو دهه بعد چشم دوخته بود و خود را برای رویارویی در چنین روزهایی آماده می‌کرد. نتیجه همان شد که شما بهتر می‌دانید. سونی اریکسون سهم خود را به سونی داد و سپس به همراه نوکیا، به مهره‌هایی سوخته تبدیل شدند که امروزه لنگ‌لنگان  با حسرت ایام از دست رفته، در کوچه پس کوچه‌های بازار تلفن‌های همراه با چشم گریان، غریبانه می‌خوانند: هر کسی کو دور ماند از اصل خویش، باز جوید روزگار وصل خویش!

سامسونگ با شناخت بازار، سلیقه‌ی کاربران، اجرای هزاران طرح آزمون و خطا، اکنون به نقطه‌ای رسیده است که اکثر کاربران به تولیدات این شرکت اعتماد دارند. بدون شک رتبه‌ی بزرگترین  فروشنده‌ی تلفن همراه را شانسی به دست نیاورده است و از سوی دیگر این همه کاربر که با خرید گوشی‌های این شرکت آن را به جایگاه اول جهانی بالا برده‌اند، همه اشتباه نمی‌کنند و به حتم باید گفت سامسونگ لیاقت آن را داشته که به چنین جایگاهی رسیده است.

استحکام و ماندگاری گوشی های این برند کره ای

اگر سری به تعمیرگاه‌های گوشی‌های همراه بزنید، از نظر معادلات ریاضی که سامسونگ رتبه یک فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد، درنتیجه باید از نظر تعمیرات نیز بیشترین گوشی‌هایی را که به تعمیرگاه‌ها می‌آورند متعلق به سامسونگ باشد که بیش از ۱۰۰ مدل و نسخه در دست کاربران دارد، اما خواهید دید که چنین نیست بلکه بیشترین گوشی‌های معیوب به شرکت‌های چینی تعلق دارد. با یک پرس و جوی ساده ببینید مثلا از دو گوشی a12 سامسونگ و ریلمی 7 آی اوپو (گلوبال) یا موتو جی 5G موتورولا که تقریباً با هم در بازار عرضه شده‌اند، میزان خرابی کدام‌یک کمتر بوده است؟

همان‌ شرکت‌ها که سعی کردند ره صد ساله را یک شبه طی کرده و در گوشی‌های ۱۵۰ دلاری خود از تراشه‌های پرچمدار استفاده می‌کنند اما برای این که بتوانند آن گوشی را با چنین قیمت پایینی عرضه کنند، بسیاری از قسمت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مانند مدار خنک‌ کننده‌ی آی‌سی پردازنده را حذف می‌کنند، اما خریدار که از این موارد اطلاعی ندارد، آن گوشی را ذوق‌زده می‌خرد و عشقولانه سنگین‌ترین بازی‌ها را نصب می‌کند و با شوق بسیار تخت‌گاز  بازی می‌کند. گوشی اما داغ می کند و آی‌سی و سایر قطعات مرتبط روز به روز سریع‌تر فرسوده شده و نهایتاً در کمتر از چند ماه سر از تعمیرگاه در‌می‌آورد. سامسونگ اما چنین دستگاه‌هایی تولید نمی‌کند.

به عنوان مثال حتی گوشی A12 سامسونگ یا گوشی A22 سامسونگ که از دستگاه‌های پایین‌رده‌ی این برند هستند، از چنان استحکامی برخوردارند که تا سال‌ها برای شما کار می‌کنند اما گوشی‌های بسیاری از برندهای چینی که به قاتل پرچمداران هم مشهور شده‌اند، چه؟ توجه کرده‌اید که تا چه مدت به خوبی کار می‌کنند؟ اگر برای خرید گوشی با تعمیرکاران مشورت کنید، بسیاری به شما توصیه می کنند از برند سامسونگ انتخاب کنید، چرا؟

خدمات پس از فروش و وفور قطعات انواع گوشی های سامسونگ

درمیان گوشی‌های اندرویدی، ازنظر خدمات پس از فروش، اگر نتوان گفت سامسونگ بهترین است، لااقل می‌توان گفت که یکی از بهترین شرکت‌ها است؛ اما نکته‌ی مهم در این جاست که به طور معمول دستگاه های این برند میزان خرابی کمتری را دارند. فرض کنید گوشی A32 سامسونگ یا گوشی A12 سامسونگ دارید و خراب شود، دقیقاً مانند همین پراید خودمان است که اگر این خودرو خودران ملی حتی در بیابان هم خراب شود، هم قطعاتش پیدا می‌شود و هم تعمیرکارش! گوشی های سامسونگ نیز به دلیل بیش از دو دهه فعالیت این برند در زمینه‌ی گوشی و تعداد کاربران بسیار، هم از نظر تعمیرپذ‌یری و هم وفور قطعات، در هر شهر و شهرکی، سریع تعمیر می‌شود اما بسیاری از برندهای دیگر ممکن است برای یک قطعه خیلی ارزان مثل دکمه پاور آن اگر خراب شود، تا بتوانید آن قطعه را پیدا کنید ممکن است ۲ هفته طول بکشد و به اندازه‌ی ۲۰ درصد گوشی نیز هزینه کنید!

طراحی زیبا در بیشتر مدل های سامسونگ

سامسونگ به دلیل فروش بسیار بالا، تیم طراحی، تحقیق و توسعه‌ی گسترده‌ای دارد و سعی می‌کند در رقابت با سایر شرکت‌ها، بازار را به آن ها واگذار نکند، به خوبی می‌داند که اگر گوشی زیبا نباشد، فروش خوبی را تجربه نمی کند، بنابراین شاید برای هر گوشی بیش از یکصد طراحی انجام دهد و سپس از میان‌ آن ها بهترین طرح را انتخاب کند. به عنوان مثال گوشی‌های پایین رده‌ی سامسونگ مانند گوشی A12 سامسونگ یا گوشی A22 سامسونگ را در نظر بگیرید که تا چه اندازه زیبا طراحی شده‌اند. چگونه کلیدها، بلندگو، میکرفون و سایر اجزا در قسمت‌هایی قرار گرفته‌اند که بهترین بازدهی را دارند.

رابط کاربری قدرتمند

به جرئت می‌توان گفت در میان گوشی‌های اندرویدی، زیباترین، روان‌ترین و چشم‌نوازترین رابط کاربری را گوشی های سامسونگ دارند. این شرکت نه رابط کاربری را خالی از امکانات و قابلیت‌ها تحویل خریدار می‌دهد که نزدیک به اندروید خام باشد و نه مانند مثلا شیائومی ‌چنان آن را سنگین می‌کند که نصف قدرت پردازنده، رم و حافظه داخلی فقط صرف کشیدن این بار سنگین شود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار متناسب و هماهنگ در سامسونگ

یکی از جنبه‌های بسیار خوب گوشی های سامسونگ استفاده بهینه از ظرفیت‌های نرم‌افزاری در کنار سخت‌افزار موجود در گوشی است. اگر دو گوشی سامسونگ و شیائومی را با هم مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که استفاده از سخت‌افزار قدرتمند در یک گوشی به خودی خود شاهکار نیست بلکه زمانی شاهکار به وجود می‌آید که به همراه نرم‌افزار مناسب، بتوان از حداکثر قدرت ‌سخت‌افزار بهره برد. به عنوان نمونه، دو گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا از سامسونگ و گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو از شیائومی را در نظر بگیرید. هر دو گوشی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ به عنوان لنز اصلی استفاده می‌کنند. با دوربین گلکسی ۲۱ اولترا می‌توان عکس‌هایی از کره ماه را ثبت کرد که از نظر دقت و جزئیات با بهترین عکس‌هایی که با دوربین‌های حرفه‌ای گرفته شده رقابت می‌کند اما همان لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی که در گوشی نوت ۱۰ پرو استفاده شده، حتی نمی‌تواند عکس‌هایی ‌با کیفیت عکس‌های لنز ۶۴ مگاپیکسلی گوشی A32 سامسونگ تحویل دهد!

به‌روز رسانی منظم در گوشی های سامسونگ

البته این بخش را با کمی اغماض بررسی می‌کنیم وگرنه سامسونگ نیز در این زمینه چندان خوب عمل نمی‌کند و اگر بخواهیم این شرکت را با کوپرتینو‌نشین‌ها مقایسه کنیم، به قدری عرق شرم بر چهره‌ی شرمسار سامسونگ می‌نشیند که با دستمال کاغذی که سهل است حتی با لُنگ هم نمی‌توان آن را زدود! اما در میان سازندگان گوشی‌های اندرویدی، اگر نگوییم بهترین عملکرد را دارند، بی انصافی است.

جمع‌بندی

انتخاب برند گوشی سلیقه‌ای است و در میان گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ سه گوشی A12 سامسونگ، گوشی A22 سامسونگ و گوشی A32 سامسونگ که از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد، با این که قیمت‌های پایینی دارند اما از طراحی، عملکرد و کیفیت بسیار خوبی بهره می‌برند.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

بدنه پلاستیکی D:
ولی خداییش هر کی رو ببخشم هوآوی رو بخاطر زد و بند هاش ببخشم اپل و سامسونگ رو بخاطر این دو تا مورد موج حذف شارژر و موج پلاستیکی کردن گوشی ها نمیبخشم… این شرکت های بزرگ بخاطر تغییر دادن خط تامین های بزرگ شرکت های کوچیک رو برای ادامه روند قبلی تحت فشار میگذارن… همونطور که طراحی اونها هزینه های طراحی شرکت های کوچیک که مدل مشابه دارن رو کاهش میده…
(مثال بزنم mi 8 خودم اگر آیفون x نبود هزینه طراحی و ساختش بسیار بیشتر از الان میشد… اپل زحمتشو کشید خطوط تامین رو با طراحی اینچنینی آشنا کرد و قیمت تولید این فرم اومد پایین)

Mahdi

والله من هیچ ویژگی سامسونگ منو تشویق نمیکنه نظر شخصی ، ریپلای ممنوع

amir_galaxy

دوربین،صفحه نمایش،رابط کاربری

vahid

زیبایی کیفیت بالا در پرچم دارها،صفحه نمایش با کیفیت،کیفیت بالای صدا،تنوع،قیمت نزدیک به قیمت جهانی در ایران،ازدیاد لوازم جانبی،اندروید و رابط کاربری و….

نیما عرفانی

اینا بیشتر از بقیه محاسنش برام اولویت داره…
✓ در دسترس بودن آنلاین و آفلاین
✓✓ آبرو و شناسنامه ی اندروید(یه لحظه تصور کنید سامسونگ هم مثل بزرگانی همچون… به ته خط میرسید ؛ در اون صورت آیا گوگل چه از بعد نرم افزاری(سهم بازار سیستم عاملش در مقیاس وسیع بالأخص تو سرزمین مادری و رقابت با اپل در تیراژ بالا و تولیدات انبوه) و چه از بعد سخت افزاری دستش تو پوست گردو نمیموند؟؟)
✓✓✓ انعطاف پذیری فوق العاده و هوشیاری سر به زنگاه در مدیریت و تجارت که اصلی ترین علت امضای بقاشه.
و و و و
✓✓✓✓ خودکفایی(زنجیره اختصاصی تأمین قطعات ریز و درشت)

mortiii

یادمه خیلی سال پیش گوشی هایی چینی با چندین اسپیکر باب شده بود و مردم برای خرید سر دست میشکستن کلی ذوق زده میشدن به خاطر قیمت پایین و صدای اسپیکر اما بعد از چند ماه گوشی ها خراب میشد و قابل استفاده نبود طوری که طرف حاظر بود گوشی صفحه رنگی خودشو با کلی امکانات با نوکیای سیاه سفید عوض کنه‌. خلاصه ما مردم بارها از یک سوراخ نیش میخوریم

Auroro

بنام خدا اصالت

ali aem

سلام
با احترام نظرات …
الآن به احتمال زیاد شاید مهم ترین نکته تو خرید گوشی(حداقل تو ایران خودمون) ارزش خرید اونه که سامسونگ تو این زمینه به نظر میرسه عقبه .ومثلا شرکتی مثل شیائومی داره گوشیایی با ارزش خرید بالا ارائه میده
به لحاظ طراحی هم واقعاً چنگی به دل نمیزنه عموماً ساده ، طراحی های شرکتهای دیگه رو ببینید مشخصه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات