حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای ثبت نام و احراز هویت آنلاین سامانه ثنا

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

قوه قضائیه در سال 1395 به منظور حفظ حریم خصوصی افراد و مراجعه کنندگان به این قوه و همچنین کاهش هزینه­های ناشی از ارائه فیزیکی اسناد، سامانه­ای جهت انجام این امور ارائه نمود. پیش از شروع به کار سامانه ثنا، بسیاری از ابلاغیه­ها به صورت فیزیکی و کاغذی توسط ماموران ابلاغ به محل زندگی و یا کار افراد تحویل داده می­شد و این امر گاهی سبب ایجاد مشکلاتی برای افراد شده است.

بنابراین افراد می­توانند تنها با ثبت نام و احراز هویت سامانه ثنا در کوتاه­ترین زمان ممکن و در امنیت کامل ابلاغیه­های قضایی خود را دریافت نمایند.

هم اکنون این سامانه به اصحاب دعوا، نمایندگان قانونی آن­ها، دفاتر خدمات قضایی و مشاغل مرتبط با قوه قضائیه خدماتی را ارائه می­نماید.

ارسال ابلاغیه­های قضایی به افراد، مشاهده رای صادر شده توسط دادگاه، ثبت دادخواست، درخواست تجدید نظر و طرح شکایت از جمله مهم­ترین خدماتی است که سامانه ثنا به مراجعین قوه قضائیه ارائه می­دهد.

اما پس از ارائه این سامانه توسط قوه قضائیه، افراد موظف هستند برای انجام امور قضایی خود ابتدا باید در ثنا ثبت نام نمایند و اطلاعیه­ها و ابلاغ­های خود را از طریق این سامانه دریافت نمایند.

اگر قصد ثبت نام در سامانه ثنا و یا انجام احراز هویت آن را در کوتاه­ترین زمان ممکن دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا

برای ثبت نام در این سامانه ابتدا وارد صفحه اصلی سامانه ثنا شوید، سپس، گزینه ثبت نام شخص حقیقی را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه وارد صفحه دیگری خواهید شد، در این صفحه شماره ملی، تاریخ تولد، سریال شناسنامه خود و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید. پس از این مرحله توافق نامه­ای برای شما قابل مشاهده می­شود که پس از مطالعه دقیق آن، موارد را تایید کنید و به ادامه مراحل ثبت نام وارد شوید.

در مکان­های عمومی مراحل ثبت نام را انجام ندهید زیرا ممکن است افراد سودجو از هویت شما سوء استفاده نمایند.

در مرحله بعد یک فرم به شما نمایش داده می­شود تا اطلاعات شناسنامه­ای خود را در آن وارد نمایید، این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی و شناسنامه، تاریخ تولد و اطلاعاتی از این دست می­باشد، این فرم را به دقت پر نمایید و گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

فرم بعدی که باید تکمیل شود مربوط به اطلاعات ارتباطی شما است که بخش­های ضروری آن شماره همراه و شماره تلفن ثابت است.

سپس در بخش بعد اطلاعات اقامتگاه از شما درخواست خواهد شد، که شامل شهر و استان محل زندگی، آدرس و کد پستی اقامتگاه شما می­باشد.

در ادامه وارد بخش سایر اطلاعات می­شوید، شغل و تحصیلات فرد متقاضی ثبت نام در این بخش باید وارد شود، همچنین ارائه یک تصویر از شخص نیز لازم است که باید در همین صفحه و در بخش مشخص آن آپلود شود.

پس از آنکه از صحت اطلاعات وارد شده در مراحل مختلف اطمینان حاصل نمودید گزینه ثبت اطلاعات اولیه را انتخاب نمایید، در انتها پیامی به شما نمایش داده می­شود تا اطلاع دهد ثبت نام اولیه شما در این سامانه با موفقیت انجام شده است.

اما برای دریافت رمز شخصی سامانه ثنا لازم است تا مرحله دوم ثبت نام یعنی احراز هویت را نیز انجام دهید تا بتوانید از خدمات ارائه شده در این سامانه بهره­مند شوید.

 مراحل احراز هویت در سامانه ثنا

پیش از این برای احراز هویت سامانه ثنا باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و با ارائه مدارک، هویت شما تایید شده و سپس رمز شخصی شما برای ورود به حساب کاربری در این سامانه تحویل می­شد، اما اکنون قوه قضائیه با همکاری شرکت دانش بنیان یوآیدی، توانسته است تا امکان احراز هویت غیرحضوری افراد را در کمترین زمان ممکن و با هزینه­ای اندک فراهم آورد.

پس از انجام مراحل ثبت نام و تکمیل ثبت نام اولیه در ثنا، به صورت خودکار وارد فرآیند احراز هویت خواهید شد، همچنین اگر ثبت نام اولیه را انجام داده­اید اما احراز هویت را به اتمام نرسانده­اید، به سایت سامانه وارد شوید و ثبت نام برخط را انتخاب نمایید. سپس اطلاعات خواسته شده را مانند مرحله ثبت نام اولیه وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب کنید، پس از این با انتخاب گزینه ثبت نام اولیه برای احراز هویت آنلاین در سامانه وارد چنین صفحه­ای خواهید شد.

بهتر است برای انجام احراز هویت خود در سامانه ثنا از یک گوشی تلفن همراه دارای دوربین سلفی استفاده نمایید تا ثبت اطلاعات برای شما آسان­تر باشد.

در این صفحه به عنوان کارگزاری انجام احراز هویت آنلاین، شرکت یوآیدی را انتخاب نمایید، سپس با انتخاب گزینه پرداخت هزینه، وارد صفحه پرداخت خواهید شد تا هزینه احراز هویت آنلاین دریافت شود. میزان پرداختی برای استفاده از این سرویس نُه هزارتومان است.

پس از پرداخت هزینه مجددا به صفحه بالا برگردانده خواهید شد که این بار با انتخاب گزینه شروع احراز هویت غیرحضوری، به صفحه مربوط به یوآیدی هدایت می­شوید.

در نخستین مرحله، بومی سفید به شما نمایش داده می­شود که باید داخل آن را امضا کنید تا تصویر امضای شما ثبت شود، اگر در ثبت امضای خود دچار مشکل شدید، سرعت اتصال اینترنت خود را بررسی کنید و یا مرورگر مورد استفاده را به Chrome  تغییر دهید تا مشکل برطرف شود.

سپس در مرحله بعدی چهره خود را کاملا با کادر نمایش داده منطبق نمایید و دکمه شروع را انتخاب نمایید تا یک ویدئو سلفی پنج ثانیه­ای از چهره شما تهیه شود.

برای تهیه این ویدئو دقت داشته باشید تا در مکانی روشن با نور مناسب قرار بگیرید، کادر را کاملا با صورت منطبق کنید، چند چهره در تصویر نباشد و همچنین از گریم و یا ماسک نیز استفاده ننمایید، زیرا رعایت نکردن این موارد باعث تایید نشدن ویدئو سلفی شما خواهد شد.

در صورت انجام صحیح مراحل گفته شده درخواست احراز هویت شما با موفقیت ثبت خواهد شد و پس از بررسی­های لازم هویت شما تایید و رمز شخصی ثنا از طریق شماره همراه ثبت شده در سامانه برای شما ارسال خواهد شد. فرایند احراز هویت دیجیتال اولین بار در کشور توسط سرویس احراز هویت یوآیدی رونمایی شد. فرایند احراز هویت سامانه سجام و همچنین فرایند احراز هویت سامانه ثنا در یوآیدی با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و با خطای کمتر از ۰.۰۱ و به صورت بلادرنگ انجام می پذیرد. همچنین با استفاده از محصول جدید یوآیدی برای احراز هویت کاربران صرافی رمز ارز، مشکلات کاربران در احراز هویت صرافی های رمز ارز حل شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات