حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگر شما هم کاربر بازی پابجی موبایل هستید این مطلب را از دست ندهید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مطمئنن شما هم در سایت هایی نظیر پارسی گیم، فارسروید، زومجی، گیمفا و ترنجی محتواهای زیادی در رابطه با پابجی موبایل تا به امروز خوانده اید. در سال ۲۰۱۷، بازی با نام پابجی صنعت بازی‌های ویدیویی را به ارتعاش در آورد. این بازی میلیون‌‌ها نسخه به فروش رفت و در آن زمان حتی از حالت Early Access هم خارج نشده بود و در استیم فروش فوق‌العاده‌ای داشت تا بعد از انتشار رسمی آن، توانست دوره بسیار مهمی را در صنعت بازی‌های ویدیویی، یعنی دوره بتل رویال‌ها به راه بیندازید. مدت زمان زیادی طول نکشید که این بازی راهش را به سمت گوشی‌‌های هوشمند یا همان موبایل‌ها پیدا کرد و پابجی موبایل برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد.

در بازی PUBG شما در نقش یک یاغی در کنار ۹۹ نفر یاغی پلیر مثل خود شما در جزیره‌ای فرود می‌آیید. بعد از فرود، بازیکن‌ها به دنبال اسلحه، مهمات، جلیقه ضدگلوله و کلی آیتم‌های دیگر می‌گردند تا بتوانند به عنوان آخرین نفر در این جزیره زنده بمانند؛ برای محقق شدن این اتفاق، هر ۱۰۰ بازیکن موجود در جزیره، شروع به کشتن یک‌دیگر می‌کنند. نقشه بازی در ابتدا بزرگ است تا هر ۱۰۰ نفر به راحتی در آن قرار بگیرند و بدون ترس از کشته شدن بتوانند محیط اطراف را برای پیدا کردن آیتم بگردند؛ اما بعد از مدت زمان مشخصی، نقشه بازی کوچک و کوچک‌تر می‌شود تا بعد از جمع کردن آیتم‌ها، حالا نوبت به رویارویی و مبارزه کردن برسد.

با این که ایده کلی PUBG بسیار ساده است، اما کلی جا برای پیشرفت کردن و بسط دادن المان‌های گیمپلی بازی دارد. اما به طور کلی، آیا پابجی موبایل ارزش تجربه کردن دارد؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

اگر بازی PUBG برای کامپیوتر را تجربه می‌کنید و دوست دارید، پس نگران این موضوع نباشید که در نسخه موبایل سراغ بازی ناقصی خواهید رفت؛ تقریبا تمام امکاناتی که در نسخه PC در اختیار پلیرها قرار داده شده، در نسخه موبایل هم به خوبی در بازی قرار گرفته است به جز چند مورد کوچک. تقریبا تمام نقشه‌های داخل بازی هم با جزيیات کافی راهشان را به ورژن موبایل پیدا کرده‌اند.

البته آیتم‌هایی هم وجود دارد که در نسخه موبایل حضور ندارند. تمام سلاح‌هایی که بعد از خروج PUBG از حالت Early Access وجود داشت، در نسخه موبایل هم حضور دارد اما سلاح‌های جدیدی که به نسخه PC اضافه شد، برای ورژن موبایل موجود است. شاید مهم‌ترین فقدان در نسخه موبایلی پابجی را بتوان دومین نقشه بازی یعنی Miramar دانست که از محبوبیت بسیار بالایی از پلیرهای پابجی برخوردار است.

دانلود بازی پابجی موبایل از پارسی گیم رایگان است !

دانلود بازی پابجی رایگان است؛ یعنی برای دانلود بازی اندروید  پابجی موبایل نیاز نیست که هیچ هزینه‌ای کنید و می توانید از پارسی گیم با ترافیک نیم بها دریافت کنید. این در حالی است که نسخه PC این بازی را باید از فروشگاه‌های مختلف خریداری کنید. درآمد اصلی پابجی موبایل بر اساس فروش آیتم‌های کازمتیک داخل بازی مانند لباس‌های کارکترها یا پوسته‌های سلاح‌های داخل بازی است. کافی است که داخل بازی از طریق فیسبوک یا به عنوان مهمان وارد شوید تا بتوانید بازی را تجربه کنید. بازی کردن و ورود روزانه به بازی به شما امتیاز تجربه یا همان XP را می‌دهد؛ البته واحد دیگری در بازی به نام BP یا بتل پوینت وجود دارد که با بدست آوردن و پرداخت آن‌ها می‌توانید جعبه‌های مختلف در بازی دریافت کنید که در این جعبه‌ها آیتم‌های کازمتیک وجود دارد. برخلاف نسخه پی سی، برای شروع کارکتر شما هیچ لباسی بر تن ندارد که البته به دست آوردن لباس‌های ابتدایی و ساده در بازی زمان بسیار کمی از گیمپلی بازی را می‌طلبد، چرا که به دست آوردن جعبه‌های لباس یا همان Crate در بازی کار بسیار راحتی است.

بازی دارای قابلیت چت صوتی است که با وجود کارآمد بودن این قابلیت، با توجه به ارتباطی که با تیم خود در طول بازی برقرار می‌کنید، اما خیلی از پلیرهای بازی از میکروفن خود گوشی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند.

گیم پلی پابجی موبایل

این که در پابجی موبایل می‌توانید تمام کارهایی که در پابجی پی سی انجام می‌دهید را به راحتی انجام دهید، مثل قرار گرفتن در نقشه دقیق مانند نسخه پی سی، استفاده از سلاح‌های نسخه پی سی، استفاده از وسایل نقلیه مثل بازی اصلی، از جمله ویژگی‌های مثبت گیمپلی بازی است. اما زمانی می‌توانید از آن لذت ببرید که بتوانید با کنترل گیمپلی بازی کنار بیایید. به طور کلی بهتر است این موضوع را درک کنید که کنترل بازی داخل PUBG Mobile، به هیچ‌وجه به خوبی کنترل بازی در نسخه اصلی پابجی در پی سی نیست.

البته چند آپشن مختلف برای شخصی‌سازی کنترل بازی وجود دارد که تجربه بازی را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند. به عنوان مثال آپشنی برای کنترل وجود دارد که دکمه شلیک کردن را دقیقا جایی قرار می‌دهد که آخرین بار انگشتتان لمس کرده است. بدین شکل می‌توانید بدون دقت کردن به دکمه تعبیه شده روی صفحه و فقط با فشار دادن انگشت دست راست خود، به سمت دشمن شلیک کنید. ‌‌‌آیتم‌های روی زمین به صورت خودکار توسط کارکتر برداشته می‌شود و به صورت خودکار در کوله‌پشتی شما مرتب می‌شوند؛ مدیریت منو و کوله‌پشتی در نسخه موبایلی بازی کار بسیار دشواری است و این تعامل‌های خودکار آیتم با بازی باعث می‌شود تا وقتتان بیش از حد گرفته نشود.

با وجود تمامی این آپشن‌ها، کنترل بازی باز هم می‌تواند برای خیلی‌ها حس نارضایتی به بار بیاورد؛ اما این موضوع را در نظر داشته باشید که کنترل بازی روی پلتفرم موبایل هیچگاه نمی‌تواند به جذابیت و البته دقیق بودن نسخه پی سی باشد. به عنوان مثال اسنایپرها در نسخه پی سی می‌توانند تجربه بسیار بهتری نسبت به اسنایپرهای نسخه موبایل داشته باشند. به خاطر نشانه‌گیری دقیق و البته دقت بالای موس در پی سی، اسنایپر بودن در پی سی بسیار راحت‌تر از نسخه موبایلی است.

به همین خاطر، مبارزه‌های داخل بازی بیشتر معطوف به مبارزه‌های نزدیک است؛ همانطور که گفتیم، مبارزه‌های از راه دور به خصوص با اسنایپ یا سلاح‌های کم‌برد مثل شاتگان‌ها کار بسیار سختی با وجود سیستم کنترل پابجی موبایل است و به همین خاطر اکثر پلیرها ترجیح می‌دهند که با مبارزات نزدیک بازی را پیش ببرند. البته شلیک کردن حین رانندگی هم یکی از آپشن‌های داخل گیمپلی بازی است که پیشبرد بازی با آن ممکن، اما بسیار سخت است.

وسایل نقلیه در پابجی موبایل تفاوت بسیار زیادی نسبت به پابجی پی سی از لحاظ عملکرد دارند. در پابجی پی سی، زمانی که نقشه بازی کوچک‌تر می‌شود،‌ استفاده از وسیله نقلیه استراتژی اشتباه است. ماشین‌ها صدای بلندی دارند، بزرگ هستند و ندیدن این ماشین‌ها زمانی که دایره نقشه کوچک‌تر شده کار بسیار سختی است و به همین خاطر به راحتی می‌توانید به دام دشمنان خود بیفتید. اما در پابجی موبایل، زمانی که نقشه کوچک‌تر می‌شوند، ماشین‌ها داخل بازی می‌توانند بسیار کارآمد باشند و با استفاده از ماشین‌‌ها می‌توانید به راحتی دشمنان خود را دور بزنید و آن‌ها را با یک استراتژی درست شکست دهید.

عملکرد

انصاف نیست که همان چهره‌ای که از پابجی پی سی دیده‌ایم را روی پابجی موبایل بخواهیم. در پابجی پی سی بافت‌های بازی بسیار پرجزئیات و نرم هستند اما در پابجی موبایل شاهد چنین موضوعی نیستیم که البته این اتفاق خوبی است. تصور کنید که باپجی موبایل جلوه‌های بصری پرجزئیاتی مثل پابجی پی‌ سی داشت؛ آن‌گاه معدود موبایل‌های هوشمند آن هم از نوع پرچمدار هر برند بودند که می‌توانستند این بازی را با عملکرد قابل قبول اجرا کنند. جلوه‌های بصری پابجی موبایل بسیار ساده هستند. نقشه بازی، کارکترها و اسلحه در بازی تقریبا هیچ فرقی با پابجی پی سی ندارند، فقط کمی ناواضح‌تر و با رزولوشن و بافت‌های کمتری پیاده‌سازی شده‌اند.  به طور کلی، بازی عملکرد مناسبی را روی گوشی‌های مختلف دارد؛ اگر موبایل هوشمند شما سیستم مورد نیاز بازی را داشته باشد، می‌تواند تجربه خوبی از بازی را داشته باشید

صداهای داخل پابجی موبایل، بر خلاف دیگر نسخه‌های پابجی بسیار بد پیاده‌سازی شده است. در دیگر نسخه‌های پابجی، صداها اهمیت ویژه‌ای دارند از آنجا که از این صداها برای یافتن موقعیت دشمنان و به طور کلی موقعیت بازی استفاده می‌کند. قدم‌های دشمنان در بازی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و مانند نسخه پی سی قدم‌های دور یا قدم‌های نزدیک احساس نمی‌شوند که نکته بسیار بدی برای این بازی محسوب می‌شوند.

نتیجه‌گیری

لازم نیست که برای شروع تجربه پابجی موبایل خود را اذیت‌ کنید. چندین مسابقه ابتدایی بازی را درگیر مبارزه با ربات‌های داخل بازی خواهید شد تا بتوانید کنترل کلی بازی را به دستتان بگیرید تا قبل از این که وارد چالش مسابقه با دیگر پلیرها شوید. اما به طور کلی، پابجی موبایل می‌تواند بازی بسیار مناسبی باشد که بتوانید با دوستان خود یا به صورت فردی تجربه کنید. با این که پابجی موبایل هیچ‌وقت نمی‌تواند جذابیت پابجی پی سی را داشته باشد، اما برای یک بازی موبایلی، پابجی موبایل عنوان رایگانی است که به راحتی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

اگر به دنبال دانلود پابجی برای کامپیوتر یا دانلود بازی پابجی موبایل با ترافیک نیم بها هستید، سایت پارسی گیم به نشانی  par30games.netانتخاب مناسبی برای دانلود بازی های جدید روز برای شما خواهد بود.

منبع: پارسی گیم

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات