حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقررات جدید چین برخی از تامین کنندگان اپل را مجبور به توقف یا کاهش تولید کرد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار

رویترز (به نقل از Appleinsider) گزارش می‌دهد که برخی از تولیدکنندگان آیفون اپل به دلیل مقررات جدید چین که مربوط به استفاده از انرژی در این کشور می‌شود؛ مجبور شده اند برای چند روز تولیدات خود را متوقف کنند یا کاهش دهند. قطعا این خبر خوبی برای اپل نخواهد بود، با توجه به آنکه استقبال از آیفون های جدید نیز خوب بوده است. اما باز هم جای امیدواری وجود دارد، زیرا که همه تأمین کنندگان قطعات اپل تحت تاثیر محدودیت های جدید قرار نگرفته اند.

مقررات جدید چین حتی بر روی فاکس‌کان و TSMC نیز تأثیر گذار بوده است

با اینکه تمام تأمین کنندگان اپل تحت تاثیر مقررات جدید قرار نگرفته اند، اما کارخانه هایی که قطعاتی مانند اسپیکر و برد ها را تولید می کنند باید برای چند روز تعطیل شوند. به دلیل کمبود زغال سنگ، استانداردهای سخت تر در ارتباط با انتشار گازهای گلخانه ای و تقاضای شدید تولیدکنندگان، قیمت زغال سنگ به بالاترین سطح خود رسیده است. تحلیلگران درباره اقتصاد چین می‌گویند که کاهش تولید به دلیل کمبود برق منجر به عقب ماندگی رشد اقتصادی این کشور خواهد شد.

به نقل از PhoneArena، کمبود انرژی کارخانه های مناطق صنعتی مهم چین را تحت تاثیر قرار داده است و علاوه بر اپل ، تامین کنندگان تسلا نیز مجبور شده اند خطوط مونتاژ خود را متوقف کنند. ۱۵ شرکت در این کشور به دلیل مقررات جدید تولید خود را متوقف کرده اند. و بیش از ۳۰ شرکت نیز مجبور شده اند محدودیت هایی را به دلیل کمبود برق، در خطوط تولید خود اعمال کنند.

کارکنان فاکسکان

فاکسکان، شرکتی که هر سال بیشترین آیفون را مونتاژ می کند، با محدودیت های کمبود انرژی در چین روبرو شده است. Nomura Securities می گوید: « شوک کمبود منابع انرژی، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین تولیدکننده دنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به دنبال آن بازار های جهانی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.»

تاثیرات TSMC و UMC از محدودیت های اخیر، بسیار اندک بوده است

سازندگان تراشه TSMC و UMC نیز از محدودیت های اخیر تاثیر پذیرفته اند، اما این تاثیرات اندک بوده است. شرکتی که برد های آیفون را تولید می کند یعنی Unimicron Technology Group ، سه زیرمجموعه خود را از ظهر ۲۶ سپتامبر (۴مهر) تا نیمه شب ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) تعطیل کرده است. سخنگوی Unimicron دلیل این تعطیلی را تلاش شرکت برای رعایت محدودیت برق اعلام شده از سوی دولت عنوان کرد. سخنگوی این شرکت افزود که تولید متوقف شده با تولید از سایر تأسیسات آن ها جبران می‌شود.

Concraft Holding نیر بلندگوهایی را برای آیفون تولید می‌کند و پنج روز برای صرفه جویی در مصرف انرژی تعطیل خواهد شد. در این مدت از موجودی انبار های این شرکت برای تامین تقاضاها استفاده می‌شود. در مورد Foxconn که بزرگترین مونتاژ کننده گوشی های آیفون اپل است؛ منابعی که رویترز نام آنها را ذکر نکرده است گفته اند که این شرکت تحت تاثیر کمبود انرژی قرار گرفته است. دولت چین می خواهد شاهد رشد مصرف برق کمتر از تولید ناخالص داخلی باشد. اما در نیمه اول امسال، مصرف برق ۱۶.۲ درصدافزایش یافته است در حالی که تولید ناخالص داخلی در بازه زمانی مشابه ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است.

کمپانی TSMC علیرغم کمبود تراشه ها به اهداف فروش ۲۰۲۱ خود خواهد رسید

شرکت Eson Precision Industry وابسته به Foxconn، تولید خود را از یکشنبه تا جمعه متوقف کرده است. اما پرفروش ترین شرکت فاندریز دنیا یعنی TSMC می‌گوید که این کمبود انرژی بر تجارت شرکت تأثیر نخواهد داشت. یکی دیگر از تولیدکنندگان تراشه مستقر در تایوان به نام United Microelectronics، که برخی تراشه های کواکام را تولید می‌کند، نیز گفت که هیچ تاثیری از مقررات جدید برق در چین نپذیرفته است. UMC نیز اعلام کرد که دو کارخانه آنان در حال حاضر با ظرفیت کامل از ۸۰,۰۰۰ ویفر در ماه، به کار خود ادامه می‌دهند.

نظر شما چیست؟ آیا مقررات جدید چین می‌تواند بر روی مصرف کنندگان در دیگر نقاط دنیا تأثیر گذار باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

آقای نویسنده چرا دروغ میگویید ، مگر شما نمی‌دانید که تمامی قطعات اپل با تکنولوژی های الهی و آینده در کارخانجات فوق سری مخفی در قلب ایالت های مرکزی در عمق بالای ۹هزار متر ساخته میشه ؟ چرا با چسباندن اپل به چین از قداست این برند بدون باگ ، با رفرش ۱۲۰ واقعی و شارژر فوق العاده سوپر هایبر ۲۰ واتی و باطری کوانتومی سه هزار و خورده ای میلی آمپر و نمایشگر آنتی ژله ای بدون سوراخ با دوربین زیر نمایشگر که جهت حفاظت از محیط زیست فینگر تاچش رو حذف کرده و قراره تا پایان این دهه محصولات فوق پیشرفته تاشو با دوربین های پیروسکوپی رو ارایه دهد ، کم میکنید؟
آیا شما نمی‌دانید جابجا کردن دوربین های یک گوشی و تغییر چینش آن از حالت سوپر افقی به مورب بدون اندکی انحراف از خط فرضی واصله چقدر دقت میخواد؟ بعد متاسفانه یک عده به این شرکت لدنی و مقدس انتقاد می‌کنند که چرا گوشی ۴۰۰ دلاری رو ۱۱۰۰ دلار میفروشه ، اصلا شما هایی که برخلاف فائز و… تا بحال یک پرچمدار آیفون در دست نگرفته است چه ربطی داره که اپل چند صد درصد سود می‌کشه رو قیمت ؟ شما لیاقتتون همون محصولات اندروید هست که سال به سال چند تا چیز جدید بدون افزایش زیاد قیمت معرفی میکنند

ali karimi

سلام، اونایی که میگن اپل اپل بیا بعضی از قطعاتش تو چین ساخته میشه، دوم اینکه حق اپل همینه که باهاش بدتر کنن، البته خب تقصیر دولت آمریکاست که تکون میخوره شرکتهای چینی رووتحریم میکنه، خب چین هم همینطور تلافی میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی