حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO نمایشگر نوکیا ٨.٣ مشخص شد: هنگام خرید آن، نمایشگر اولویتتان نباشد!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، نمایشگر، نوکیا

نوکیا معمولاً از نمراتی که DxOMARK به گوشی‌های آن اعطا کرده است، دل خوشی نداشته است. این مرجع، در تست‌های خود همواره تأکید می‌کند که گوشی‌های نوکیا، از برترین‌های بازار نیستند. اخیراً امتیاز DxO نمایشگر نوکیا ٨.٣ مشخص شده است. اما این امتیاز، قطعاً خریداران Nokia 8.3 5G را ناامید خواهد کرد!

گوشی Nokia 8.3 5G

نوکیا ٨.٣ در سال ٢٠٢٠ میلادی به عنوان گوشی رده بالای جدید این کمپانی، وارد نبرد با رقبای خود شد.

 

نوکیا ۸.۳ با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

 

مجموعه DxOMARK نیز پس از گذشت بیش از یک سال، بالأخره به سراغ تست و بررسی عملکرد و کیفیت نمایشگر گوشی Nokia 8.3 رفته است. امتیاز DxO نمایشگر نوکیا ٨.٣ به ما نشان می‌دهد که این گوشی دقیقاً در این بخش، چه چیزی در چنته دارد. اما بهتر است پیش از رسیدن به این امتیاز، مروری بر مشخصات مرتبط Nokia 8.3 داشته باشیم:

– پنل از نوع IPS LCD

– قطر ۶.٨١ اینچی (نسبت صفحه نمایش به بدنه ٨٣ درصدی)

– وضوح +Full HD

– نسبت تصویر ٢٠:٩

– رفرش ریت ۶٠ هرتزی

امتیاز DxO نمایشگر نوکیا ٨.٣

امتیاز DxO نمایشگر نوکیا ٨.٣

خب، نوکیا ٨.٣ متأسفانه از رفرش ریت بالا برخوردار نیست. اما فقدان این پارامتر، خیلی در امتیاز نمایشگر نوکیا ٨.٣ تأثیر گذار نبوده است. مجموعه DxOMARK، امتیاز ۵٣ را برای نمایشگر این گوشی سال گذشته نوکیا در نظر گرفته است. با توجه به این امتیاز، نمی‌توان انتظار خاصی از کیفیت و عملکرد نمایشگر Nokia 8.3 داشت. چرا که این دستگاه، نزدیک به قعر جدول رده بندی بخش نمایشگر DxOMARK جای خوش کرده است. بنابراین، در صورتی که قصد خرید یک گوشی با نمایشگر با کیفیت دارید، بهتر است در خریداری Nokia 8.3 5G تجدید نظر کنید!

امتیاز DxO نمایشگر نوکیا ٨.٣، بالاتر از گوشی پایین رده و ارزان Realme C21 و گوشی گیمینگ لنوو Legion Phone 2 Pro است. اما این امتیاز، همچنان کم‌تر از گوشی‌هایی مانند گوگل Pixel 5 و شیائومی Mi 10T Pro است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از نمایشگر نوکیا ۸.٣ و برخی دیگر از گوشی‌های تست شده توسط DxOMARK موجود است.

مقایسه نمایشگر از سمت چپ به راست: نوکیا ٨.٣، اکسپریا ۵ مارک ٢، آیفون ١٢ پرو و شیائومی Mi 10T Pro

مقایسه نمایشگر از سمت چپ به راست: نوکیا ٨.٣، اکسپریا ۵ مارک ٢، آیفون ١٢ پرو و شیائومی Mi 10T Pro

نقاط ضعف و نقاط قوت نمایشگر گوشی سال گذشته نوکیا

ما قطعاً انتظار بیشتری از نمایشگر این گوشی داشتیم. اما ظاهراً در عمل، نباید خیلی بر روی کیفیت نمایشگر Nokia 8.3 حساب باز کنید. در بخش نقاط قوت، دقت رنگ بالا، خوانایی قابل قبول در محیط داخلی، کنترل افت خوانایی نمایشگر از زوایای مختلف، نبود فلیکر و مدیریت فریم ریت مناسب دیده می‌شوند. اما این گوشی از مشکلاتی مانند به هم ریختگی برخی از محتوا در میزان نور خیلی زیاد، روشنایی زیاد نمایشگر برای محیط‌های تاریک، مشکلات کنتراست و روشنایی در هنگام پخش محتوای HDR10، افت میزان روشنایی نمایشگر در هنگام تماشای آن از زوایای مختلف، نرم نبودن اسکرول کردن در گوشی و برخی دیگر از ایرادات مربوط به روشنایی در این گوشی آزار دهنده هستند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO نمایشگر نوکیا ٨.٣ چیست؟ آیا این گوشی واقعاً چنین کیفیتی دارد؟ شما تا به حال با Nokia 8.3 کار کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Elyas1520

من این گوشی دارم واقعا صحفه نمایش پر نور و رنگ ها رو خیلی خوب نشون میده
کلا dxomark از نوکیا گویا خوشش نمیاد
امتیاز دوربین این گوشی هم برابر با آیفون ۷ داده تو تست ها
دیگه خودتون حساب کنید
هر شرکتی بیشتر پول میده امیتازش بالاتر گویا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️