حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین آیفون ١٣ پرو مکس از حسگرهای تصویر جدید سونی استفاده می‌کند

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

آیفون‌ها چند سالی است که از سیستم دوربین نسبتاً مشابهی بر روی کاغذ استفاده می‌کنند. اما با این وجود، حسگر تصویر این گوشی‌ها در عمل بهبود می‌یابد. دوربین آیفون ١٣ پرو مکس، از قاعده ارتقاء دوربین هر ساله مستثنی نمانده است. اما مشخصات دقیق دوربین این گوشی پرچمدار از چه قرار است؟

دوربین آیفون ١٣ پرو مکس مانند قبل از حسگر تصویر سونی استفاده می‌کند

به گزارش Gsmarena، اپل علاقه‌ای به اعلام جزئیات دقیق گوشی‌های خود ندارد. به همین دلیل، افراد مختلف پس از عرضه آیفون‌های جدید، آن‌ها را کنکاش می‌کنند تا به جزئیات و اطلاعات جدیدی دست پیدا کنند. جدیدترین اطلاعاتی که از کاربران چینی منتشر شده است، مربوط به دوربین آیفون ١٣ پرو مکس است. البته نکته قابل توجه، این است که دوربین سلفی و حسگر ToF آیفون ١٣ پرو مکس از نسل قبل آن قرض گرفته شده است. به طور دقیق، حسگر تصویر اصلی این گوشی پرچمدار، IMX703 سونی با وضوح ١٢ مگاپیکسلی است. فاصله کانونی لنز این دوربین، ٢۶ میلی متر است. گشودگی دیافراگم آن نیز به F/1.5 رسیده است. مجموعه لنز ٧ لایه و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت، از دیگر مشخصات دوربین اصلی iPhone 13 Pro Max است.

دوربین فوق عریض این گوشی، از حسگر تصویر IMX772 سونی بهره می‌برد. فاصله کانونی لنز این دوربین ١٣ میلی متر است. خوشبختانه این بار می‌توان با این دوربین، روی سوژه فوکوس کرد. سرعت آن نیز بالاتر رفته است و گشودگی دیافراگم، برابر با F/1.8 است. در نهایت، نوبت به دوربین تله فوتو می‌رسد. جایی که شاهد استفاده از حسگر تصویر ١٢ مگاپیکسلی IMX713 هستیم. اپل می‌گوید که به وسیله این دوربین، می‌توان عکس‌هایی با زوم ٣ برابری اپتیکال را ثبت کرد. لرزشگیر اپتیکال، قابلیت فوکوس، مجموعه لنز ۶ لایه و فاصله کانونی ٧٧ میلی متری، از دیگر مشخصات این دوربین به شمار می‌رود.

حداقل بر روی کاغذ، تفاوت خاصی میان این سنسورها ذکر نشده است. اما اپل می‌گوید که در عمل، دوربین iPhone 13 Pro Max عملکرد بهتری در ثبت عکس در شرایط نوری ضعیف دارد. اندازه پیکسل‌های دوربین اصلی این گوشی، به ١.٩ میکرومتر رسیده است. این میزان در نسل قبل، ١.٧ میکرومتر بود. گفتنی است که نام گذاری‌های سونی، نشان دهنده هیچ برتری نیست. بنابراین، باید آن‌ها را در عمل سنجید.

 

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

 

نظر شما در مورد این پیشرفت‌ها چیست؟ فکر می‌کنید که تصمیم اپل برای عدم استفاده از سنسورهای با رزولوشن بالا صحیح بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

👌

mehpsa

اسم دوربین ها رو عوض نکرده؟ مثل کاری که با نمایشگر های سامسونگ میکنه و به اسم محصولی جدید ارائه میده

Alireza1995

ناموسن اگ فقط سونی اسم اعداد رو بالا میبره پس چطور میشه که نسل جدید آیفون ها بهترین دوربین ها رو دارن

سونی تو سنسور سازی رقیبی برای عرض اندام نداره و نخواهد داشت

m.b

وقتی 300 سال تو غار میخوابی و بیدار میشی میای بیرون… 😂
خداییش آخرین باری که اپل بهترین دوربین رو داشت برمیگرده به حداقل 4 سال پیش و آخرین باری که سونی بهترین سنسور ممکن رو ساخت 1.5 سال قبل بود…

AŁɪ

Imx 700 مال 1/5 سال پیش بود یا چیز دیگه ای مد نظرته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️