حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استخدام کارشناس امنیتی توسط شیائومی برای رسیدگی به ادعای سانسور کردن

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شیائومی

شیائومی پس از آنکه توانست بیش از پیش در بازار موبایل جهانی مطرح شود، گویا مشکلات و شایعات دست به دست یکدیگر دادند تا هاله‌ای منفی را دور این کمپانی ایجاد کنند! لیتوانی پیش از این ادعا کرده بود که شیائومی محتوای گوشی کاربران خود را سانسور می‌کند. در نتیجه، استخدام کارشناس امنیتی توسط شیائومی برای رسیدگی به این ادعا، در حال تحقق یافتن است.

استخدام کارشناس امنیتی توسط شیائومی برای رسیدگی به ادعای مقامات لیتوانی

نزدیک به یک هفته پیش بود که در ترنجی گفتیم لیتوانی در تحقیقات خود، اعلام کرد که شیائومی محتوای گوشی کاربران را سانسور می‌کند!

 

سانسور در گوشی شیائومی: آیا شیائومی توانایی سانسور محتوای گوشی شما را دارد؟

 

به نقل از Gizmochina، وزارت دفاعی لیتوانی به کاربران گوشی‌های چینی اعلام کرده بود که گوشی‌های خود را دور بیاندازند! این بیانیه به دلیل نگرانی‌های وجود سانسور بوده است. در پی آن، شیائومی بلافاصله اعلام کرد که هرگز چنین رفتاری نداشته است و کاربران شیائومی هرگز محدود نمی‌شوند و نخواهند شد. شیائومی اعلام کرد که این کمپانی به حقوق تمام کاربران خود احترام می‌گذارد و از اطلاعات آن‌ها محافظت می‌کند.

مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) که مسئول نظارت امنیتی دولت لیتوانی است، مدعی شده بود که یکی از گوشی‌های رده بالای شیائومی توانایی تشخیص و سانسور برخی از محتواهای مربوط به موقعیت‌هایی را دارد که ممکن است با دولت چین ناسازگاری داشته باشند. همچنین اشاره شده بود که این قابلیت، در اروپا فعال نیست. اما همچنان وجود دارد. چینی‌ها در راستای پاسخگویی به این ادعای دولت لیتوانی، یک کارشناس امنیتی را استخدام کرده است تا او بررسی کند که گوشی‌های شیائومی واقعاً دارای قابلیت سانسور کردن هستند یا خیر. شیائومی ممکن است در تیررس روابط سرد میان چین و ویلنیوس قرار گرفته باشد. برخی از این مسائل، به دلیل به رسمیت شناختن تایوان از سوی لیتوانی به وجود آمده‌اند. این امر، سبب شد تا چین سفیر خود را از لیتوانی فراخوانی کند. این اتفاق، برای سفیر لیتوانی در چین نیز به وقوع پیوست.

در بیانیه‌ای رسمی از شیائومی، این کمپانی گفته است که در مورد خصوصیات یافته‌های این تحقیق از لیتوانی تحقیق می‌کند. شیائومی از یک کارشناس امنیتی شخص ثالث مستقل برای ارزیابی نکات گزارشات NCSC بهره گیری می‌کند. اگرچه در بیانیه استخدام کارشناس امنیتی توسط شیائومی، هویت آن فرد فاش نشده است. اما اعتقاد داریم که این متخصص، یک فرد اروپایی با تجربه و حرفه‌ای باشد. شیائومی در همین حین گفته بود که سرویس MiAdBlocklist آن‌ها که در بیانیه لیتوانی به آن اشاره شده بود، بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی را می‌بندد. این سرویس، از کاربران در برابر محتوای جنسی ناخواسته و دیگر تبلیغات محافظت می‌کند تا آن‌ها آزرده خاطر نشوند.

ادعای دولت لیتوانی، به صورتی است که آن‌ها می‌گویند شیائومی یک لیست سیاه مخصوص برای عبارات کلیدی دارد. کلمات موجود در این لیست، در گوشی‌های شیائومی سانسور خواهند شد. احتمالاً این لیست سیاه، مطابق با قوانین پکن است. با این حال، شیائومی اصرار دارد که سیاست این شرکت با قوانین حفاظت از حریم خصوصی کاربران مطابقت دارد.

نظر شما در مورد استخدام کارشناس امنیتی توسط شیائومی چیست؟ فکر می‌کنید که کدام طرف این مسئله درست می‌گوید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️