حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل قصد دارد ساختمان اداری جدیدی را با قیمت ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل اخیرا از سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در برنامه‌های توسعه دفتر مستقر در شهر نیویورک خود خبر داده است؛ چراکه این شرکات قصد دارد یک ساختمان اداری در منهتن با قیمت 2.1 میلیارد دلار را خریداری کند. پردیس جدید واقع در ترمینال سنت جان در منهتن که غول جستجو درحال‌حاضر آن را اجاره می‌دهد، قرار است در اواسط سال 2023 افتتاح شود. همچنین این ساختمان بخشی از یک محوطه جدید 1.7 میلیون فوت‌مربعی گوگل در میدان هادسون خواهد بود.

ساختمان اداری جدید گوگل

به گزارش وال استریت ژورنال، خرید ترمینال سنت جان، گران‌ترین فروش یک ساختمان اداری در ایالات متحده از زمان شروع همه‌گیری کرونا، تقریباً دو سال پیش، است. این ساختمان بزرگترین دفتر گوگل در خارج از مقر اصلی این شرکت در کالیفرنیا خواهد بود.

با استفاده از خرید این ساختمان در سه ماهه اول سال 2022، این گزینه به گوگل مبلغی معادل 55.9 میلیارد دلار سرمایه عظیم شامل زمین و ساختمان اضافه می‌کند که شرکت مادر یعنی آلفابت، درحال‌حاضر مالک آن است. این رقم شامل 2.4 میلیارد دلار خرید برای ساختمان Chelsea Market در سال 2018 می‌شود.

این فضا به‌لطف طراحی فلسفی خود، “ساختمانی بسیار پایدار، سازگار و متصل” را ارائه می‌دهد و به کارکنان اجازه می‌دهد تا با طبیعت ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند. طراحی مفهومی این سازه شامل فضاهای مختلف در محیط‌های باز و همچنین اتصال مجدد محله میدان هادسون به ساحل مجاور است.

ساختمان اداری جدید گوگل

ساختمان اداری جدید گوگل

William Floyd، مدیر روابط عمومی و امور دولتی گوگل درباره ساختمان جدید این شرکت بیان می‌کند:

“ما می‌دانیم که کارکنان ما برای اینکه واقعاً خوشحال و مولد باشند، نیاز به همکاری دارند. به‌دلیل همین نیاز به همکاری، ما بیشتر و بیشتر در فضای اداری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.”

بدیهی است که مدل‌های کار ترکیبی به‌دلیل همه‌گیری کرونا رایج شده‌اند. همچنین شرکت‌ها نیاز دارند تا مجددا فضای اداری خود را بازبینی و ارزیابی کنند که همین مورد منجر به تخلیه بسیاری از املاک به‌نفع دورکاری می‌شود.

گوگل نیز چندی پیش اعلام کرد که بازگشت کامل کارمندان خود به دفاتر کار را تا ژانویه به‌تعویق می‌اندازد. فراتر از آن، مدیرعامل شرکت، Sundar Pichai، پیش‌تر فاش کرد که اکثر کارکنان حدود سه روز را در دفتر و دو روز دیگر را به‌صورت دورکاری خواهند گذراند. فرهنگ کار گوگل پس از همه‌گیری، شامل 20 درصد از نیروی کاری می‌شود که از داخل خانه کار می‌کنند که البته ممکن است منجر به کاهش دستمزد برخی از آنان نیز بشود.

درحالی‌که دورکاری ممکن است در بهره‌وری و نوآوری تأثیر منفی بگذارد، واضح است که با حرکت رو به جلو، شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای از راه‌حل ترکیبی استفاده خواهند کرد. به‌عنوان مثال، مایکروسافت به اکثر کارکنان اجازه می‌دهد به‌میزانی کمتر از 50 درصد در هفته را از داخل خانه کار کنند.

نظر شما پیرامون ساختمان اداری جدید گوگل واقع در منهتن نیویورک که این شرکت قصد دارد بزودی آن را با مبلغ ۲.۱ میلیارد دلار تهیه کند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی