حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت سرفیس Duo 2 رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸، دوبین سه‌گانه و پشتیبانی از 5G و قلم

پس از معرفی اولین نسل از فبلت تاشو مایکروسافت با نام سرفیس Duo که در عمل و به‌علت کمبودهایی به‌خصوص در قسمت تراشه، دوربین و بهینه‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، نتوانست آنطور که باید و شاید خود را اثبات کند؛ سرانجام مایکروسافت، امروز و طی رویدادی ویژه مخصوص دستگاه‌های سرفیس خود، دومین نسل از گوشی اندرویدی تاشو خود را با نام سرفیس Duo 2 و با طراحی برجسته معرفی کرد که درحقیقت مشابه نسخه اول بوده، اما تقریبا تمامی مشکلات آن را برطرف کرده است.

مایکروسافت سرفیس Duo 2

مایکروسافت سرفیس Duo 2

مایکروسافت سرفیس Duo 2

این بار مایکروسافت با استفاده از قوی‌ترین تراشه حا‌ل‌حاضر دستگاه‌های اندرویدی، ترکیب دوربین سه‌گانه قدرتمند و پشتیبانی از 5G به‌همراه نمایشگرهای بزرگتر با رزولوشن بیشتر، دستگاه گران‌قیمت خود را تزئين کرده است.

سرفیس Duo 2 که با همان رنگ سفید نسل اول به‌همراه یک گزینه مشکی جدید در دسترس است، دارای دو صفحه‌نمایش بوده که توسط یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهد تا آن را مانند یک کتاب باز کرده و یا به حالت‌های دیگر نگه دارید. هر نمایشگر به‌طور مستقل ابعادی ۵.۸ اینچی داشته که در مجموع، اندازه دو نمایشگر روی هم به 8.3 اینچ می‌رسد. همچنین هر دوی آنها رفرش ریت 90 هرتز را دارا هستند. یک انحنای جزئی بر روی لبه نمایشگرها به شما این امکان را می‌دهد تا وقتی Duo 2 در حالت بسته قرار دارد، بر روی لبه آن نوتیفیکیشن‌هایی را مانند ساعت و اعلان‌های از دست رفته به‌صورت مورب مشاهده کنید که مخصوصا در تاریکی، جلوه خاصی را به این دستگاه می‌دهد. وزن این دستگاه نیز سبک نبوده و به ۲۸۴ گرم می‌رسد و با وجود اندک افزایش ضخامت به ۵.۵ میلی‌متر، این شرکت ادعا می‌کند که مشکل ترک‌خوردگی در قسمت پورت شارژ‌ نسل پیشین را برطرف کرده است.

نوتیفیکیشن مایکروسافت سرفیس Duo 2

نوتیفیکیشن مایکروسافت سرفیس Duo 2

درون گوشی سرفیس جدید، یک تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام به‌همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته که یک پیشرفت قابل‌توجه نسبت به تراشه 855 نسخه اول به‌حساب می‌آید. این چیپست همچنین از اتصال شبکه 5G پشتیبانی می‌کند؛ ارتقاء دیگری نسبت به 4G که در اولین Duo شاهد آن بودیم. سرفیس جدید همچنین در خارج از جعبه با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ ارائه خواهد شد.

Surface Duo اصلی تنها دارای یک دوربین سلفی ۱۱ مگاپیکسلی در بالای صفحه راست خود بود و صادقانه بگویم، کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط آن وحشتناک بوده و یکی از ضعیف‌ترین نقاط سخت‌افزاری دستگاه سال گذشته به‌شمار می‌رفت. این بار اما، مایکروسافت یک ترکیب دوربین سه‌گانه قدرتمند را در پنل پشتی Duo 2 تعبیه کرده که شامل یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله‌کانونی ۲۴ میلی‌متر و سایز پیکسل ۱.۴ میکرومتر به‌همراه دیافراگم f/1.7، یک سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابر (فاصله‌کانونی ۵۴ میلی‌متر) و دیافراگم f/2.4 و در آخر نیز یک سنسور اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی با فاصله‌کانونی ۱۳ میلی‌متر و با دیافراگم f/2.2 می‌باشد که دو مورد اول نیز، از لرزشگیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کنند. مایکروسافت بر روی پردازش تصویر و به‌خصوص HDR، نایت مود و حالت پرتره عکس‌های ثبت شده توسط دوربین‌های خود، مانور زیادی داده است؛ بنابراین می‌توانیم انتظاراتمان را از کیفیت تصاویر بالا ببریم.

برای دوربین سلفی نیز، مایکروسافت امسال تصمیم گرفته تا یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را در دستگاه خود تعبیه کند.

دوربین مایکروسافت سرفیس Duo 2

دوربین مایکروسافت سرفیس Duo 2

از دیگر مشخصات Surface Duo 2 می‌توان به سنسور اثر انگشت در لبه کناری دستگاه، بلندگوهای استریو، پشتیبانی از قلم جدید Surface Slim Pen 2 و باتری 4449 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

با تمام تفاسیر و مشخصات بیان شده، قیمت این دستگاه کماکان گران بوده و شرکت ساکن ردموند تصمیمی بر ارزان‌تر کردن گوشی تاشو خود مانند سامسونگ نگرفته است. نتیجه آنکه، سرفیس Duo 2 در نسخه ۱۲۸ گیگابایت خود با قیمت ۱۴۹۹ دلار آغاز شده و با رسیدن به ۲۵۶ گیگ، به ۱۵۹۹ دلار می‌رسد و درنهایت و در نسخه ۵۱۲ گیگابایت خود، ۱۷۹۹ دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

پشتیبانی از قلم جدید Surface Slim Pen 2

پشتیبانی از قلم جدید Surface Slim Pen 2

Surface Duo 2 درحال‌حاضر برای پیش‌خرید در دسترس بوده و انتظار می‌رود در 21 اکتبر در ایالات متحده، انگلستان، کانادا، فرانسه، آلمان و ژاپن عرضه شود.

نظر شما راجع‌به سرفیس Duo 2 مایکروسافت و طراحی و مشخصات آن چیست؟ واضح است که غول نرم‌افزاری سخت در تلاش بوده تا گوشی اندرویدی تاشو جدید خود را به یک دستگاه بهتر تبدیل کند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگه مشکلات نرم افزاری هم به خوبی برطرف کرده باشه رقیب خوبی برای زد فولد میشه
{ البته در آینده … }

Faez

من هر چیزیرو که مایکروسافت میسازه با ویندوز دوست دارم
اندروید روی اون تاشوی مایکروسافت بهتره

afsoon

چه مسخره است با این قیمت میشه از سامسونگ تاشو گرفت 😐دو متر حاشیه و نمایشگر جدا از هم .الان چه ویژگی خاصی داره که ۱۵۰۰ دلار قیمتش گذاشتن 😐الجی خدا بیامرزد با طراحی بهتر می‌ساخت هفتصد هشتصد دلار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی