حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کودکان چینی زیر ۱۴ سال به استفاده از برنامه TikTok تنها ۴۰ دقیقه در روز محدود شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن، اخبار

چین در مورد اعتیاد به اینترنت در بین جوانان خود بسیار جدی است. در ماه ژوئیه، این کشور سیستم جدیدی به نام “گشت نیمه‌شب” را راه‌اندازی کرد که به‌طور خاص با هدف محدود کردن کودکان در استفاده از تلفن همراه در ساعات پایانی شب انجام می‌شد. همچنین چندی پیش نیز، قانون جدیدی توسط این کشور ابلاغ شد مبنی‌بر اینکه پرداختن به بازی آنلاین توسط کودکان زیر ۱۸ سال، به ۳ ساعت در طول هفته محدود می‌شود. حال،‌ در راستای همین سخت‌گیری‌ها، کودکان چینی زیر ۱۴ سال تنها مجاز به استفاده از TikTok به‌مدت ۴۰ دقیقه در طول یک شبانه‌روز خواهند بود.

محدودیت استفاده از برنامه TikTok به‌مدت تنها ۴۰ دقیقه در روز برای کودکان زیر ۱۴ سال چینی

اگر کودکی سعی کند بازی موردعلاقه خود را بعد از ساعات منع شده انجام دهد، یک درخواست سریع و سپس اسکن صورت از وی وجود خواهد داشت. دقیقا مشابه قسمتی از سریال Black Mirror، هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که یک کودک روبروی نمایشگر دستگاه هوشمندی ایستاده، درنتیجه دسترسی وی به آن را قطع می‌کند.

درحال‌حاضر، یک اقدام بحث‌برانگیز دیگر نیز ایجاد شده است. این بار با هدف محدود کردن کودکان زیر ۱۴ سال چینی در استفاده از اپلیکیشن TikTok توسط شرکت مادر خود یعنی TikTok ByteDance که طی آن، این کمپانی مجموعه جدیدی از قوانین را برای اعمال محدودیت‌های تازه اعلام کرده است.

محدودیت استفاده از برنامه TikTok به‌مدت تنها ۴۰ دقیقه در روز برای کودکان زیر ۱۴ سال چینی

محدودیت استفاده از برنامه TikTok به‌مدت تنها ۴۰ دقیقه در روز برای کودکان زیر ۱۴ سال چینی

کودکان زیر 14 سال فقط از طریق حالت جوانان می‌توانند به رسانه اجتماعی محبوب خود دسترسی داشته باشند و به‌طور روزانه تنها 40 دقیقه فرصت استفاده از این برنامه را پیدا می‌کنند و پس از آن، دسترسی آنها به اپلیکیشن مذکور قطع می‌شود.

در بیانیه رسمی ByteDance آمده است: “در حالت جوانان، ما همچنین مطالب شگفت‌انگیزی را برای همه آماده کرده‌ایم، مانند آزمایشات علمی جدید و جالب، نمایشگاهی شامل موزه‌ها و گالری‌ها، مناظر زیبا در سراسر کشور، توضیح دانش تاریخی و غیره.” متن کامل این بیانیه را در صورت تسلط به زبان چینی، می‌توانید از طریق این لینک مطالعه کنید.

نظر شما راجع‌به محدودیت کودکان چینی به استفاده از سرویس‌ها و برنامه‌های مختلف در طول شبانه‌روز چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی