حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش اپل برای تشخیص اوتیسم کودکان با دوربین آیفون

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، شاهد تلاش اپل برای تشخیص اوتیسم کودکان با دوربین آیفون هستیم. هدف آن استفاده از داده های دوربین برای مشاهده رفتار کودک است که می تواند برای تشخیص زودهنگام اوتیسم مورد استفاده قرار گیرد.

تشخیص اوتیسم کودکان با دوربین آیفون

بر اساس این گزارش که به عنوان بازتاب تلاش های قبلی اعلام شده است، اپل می خواهد بتواند از دوربین گوشی آیفون برای ردیابی صورت کودک و مشاهده رفتارهای مختلف صورت، مانند تعداد دفعات نگاه آنها به عنوان عوامل بالقوه برای تشخیص اوتیسم در دوران کودکی استفاده کند. بخشی از گزارش می گوید:

اپل سومین مشارکت تحقیقاتی مرتبط با مغز را با دانشگاه دوک دارد که اطلاعات آن اعلام نشده است. با توجه به اسناد و افراد آشنا به کار، هدف آن ایجاد یک الگوریتم برای کمک به تشخیص اوتیسم دوران کودکی است. بر اساس اسناد، این تحقیق به بررسی دوربین آیفون برای مشاهده نحوه تمرکز کودکان خردسال، چگونگی حرکت آنها به جلو و عقب و سایر اقدامات می پردازد.

شرکت Biogen یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی است و قبلاً اعلام کرده بود که با اپل همکاری می کند تا روش های استفاده از iPhone و Apple Watch را مطالعه کند تا متوجه کاهش قدرت شناختی کاربران یا علائم بالقوه افسردگی شود.

با احتساب آن و کارهای اولیه اپل در تشخیص اوتیسم در دوران کودکی، این گزارش می گوید که این ویژگی ها ممکن است هرگز به ویژگی نهایی کاربر تبدیل نشوند، اما خاطرنشان می کند که اپل قبل از انتشار مجموعه ای از ویژگی های مرتبط در Apple Watch، روی مطالعات متعدد متمرکز بر قلب سرمایه گذاری کرده بود.

این گزارش اشاره می کند که به عنوان بخشی از سیاست جدید حریم خصوصی اپل، این شرکت در نهایت قصد دارد هرگونه الگوریتم، از جمله الگوریتم های تشخیص زودهنگام اوتیسم دوران کودکی را به صورت محلی در دستگاه کاربر اجرا کند. این گزارش می افزاید که تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است ، اما مدیران اپل از پتانسیل آن مشتاق هستند.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

دوستان تا ده میلیون چندمدل گوشی خوب معرفی کنین دمتون گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)