حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۳ ویژگی پیشرو و جاافتاده که اپل به آیفون ۱۳ اضافه نکرد

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، تماشا کنید، حتما بخوانید

گاهی اوقات ویژگی های پیشرو آنقدر کامل نیستند که بخواهند در یک پرچمدار با مقیاس تولید عظیم قرار بگیرند. بله، شاید روی دستگاهی که فروش چندانی ندارد و برای شوآف تولید شده است قرار بگیرد اما محصولی که پرفروش ترین تک مدل موبایل دنیاست نمی تواند ریسک ارایه چنین ویژگی را داشته باشد. با این وجود برخی از این ویژگی ها واقعا جاافتاده هستند اما اپل از آن ها دوری می کند. امشب می خواهیم ۳ ویژگی پیشرو و جاافتاده که اپل به آیفون ۱۳ اضافه نکرده را با هم مرور کنیم.

آیفون ۱۳ اپل و ویژگی های جاافتاده

مراسم معرفی iPhone 13 اپل قطعا جذاب بود و دوست داشتنی بود. پس از این مراسم شاید فکر کنید که این یکی از بی نظیرترین موبایل هایی است که تا کنون تولید شده است. خب قطعا اشتباه فکر نمی کنید ولی این به آن معنا نیست که کاستی ندارد.

مثلا چه کاستی هایی مد نظر ماست؟ اگر دوست دارید می توانید ابتدا ویدیو MKBHD را تماشا کنید و سپس خلاصه متنی آن را از ترنجی بخوانید:

۱- شارژر فوق سریع

شارژر ۱۲۰ وات شیائومی ۱۱ تی پرو

شارژر ۱۲۰ وات شیائومی ۱۱ تی پرو

اپل به شکل آزاردهنده ای از فناوری شارژ سریع دوری می کند. تا پیش از آیفون ۱۱ که اصلا به این موضوع اعتقاد نداشت و پس آن هم ماجرای حذف شارژ از جعبه این محصولات پیش آمد و به جز آن، نهایت توان دستگاه برای شارژ شدن را با شارژر ۲۰ واتی تامین می کند.

در سال ۲۰۲۱ که شارژر ۱۲۰ وات در محصولات مختلفی استفاده شده است و به لطف فناوری های پیشرو شرکت هایی مانند شیائومی، حتی آسیب کمتری نسبت به روش های سنتی شارژ سریع به باتری وارد می کند؛ واقعا غیبت این ویژگی در آیفون های جدید منطقی نیست.

عمر باتری شیائومی 11T و سرعت شارژرر ۱۲۰ وات آن مشخص شد

شارزر ۱۲۰ وات شیائومی ۱۱ تی پرو یکی از مثال های بارز این موضوع است که باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری دستگاه را زیر ۲۰ دقیقه شارژ کامل می کند. عدم حضور این ویژگی در خانواده آیفون ۱۳ می تواند یک ایراد بزرگ باشد. علاوه بر پشتیبانی ذاتی دستگاه از این توان شارژ شدن، شیائومی حتی این شارژر را به رایگان و درون جعبه به کاربر ارایه می کند.

۲- دوربین سلفی زیرنمایشگر

دوربین سلفی زیر نمایشگر Axon 30

دوربین سلفی زیر نمایشگر Axon 30

دوربین سلفی زیرنمایشگر ZTE روی مدل Axon 30 یکی از نمونه های موفق این فناوری است که حالا بیش از ۱ سال در تولید انبوه و در دسترس کاربران است. البته که این فناوری هنوز به جاافتادگی شارژ فوق سریع نیست اما باز هم این شرکت اپل است و می تواند آن چه را که می خواهد عملی کند. آیفون ۱۳ محصول مناسبی برای حذف ناچ حتی بود و شاید فقط کوچکتر کردن ناچ برای این دستگاه در سال ۲۰۲۱ جذاب نباشد.

۳- دوربین رزلوشن بالا برای عکاسی بالای ۱۰۰ مگاپیکسلی و فیلم برداری 8K

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی روی گوشی اینفینیکس

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی روی گوشی اینفینیکس

با وجود پیشرفت های خاص در بخش فیلم برداری و پیشرفت های سخت افزاری مدل های iPhone 13 و iPhone 13 mini اما این محصولات همچنان دوربین های ۱۲ مگاپیکسلی دارند. البته که خروجی خیلی خوبی چه در بخش عکاسی و چه در بخش فیلم برداری دارند اما با محدودیت ۱۲ مگاپیکسلی و فیلم برداری 4K!

مدت زیادی است که حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی در بازار است که توانایی عکاسی بالای ۱۰۰ مگاپیکسلی و فیلم برداری 8K را به گوشی های اندرویدی داده است. تراشه فوق العاده قوی اپل A15 قطعا می تواند فیلم برداری 8K را به خوبی مدیریت کند و حتی پردازش عکس های بالای ۱۰۰ مگاپیکسلی برای آن کار سختی نیست. با این وجوپ اپل از استفاده از چنین حسگری روی آیفون های خود خودداری می کند.

افزایش رزلوشن حداقل به نفع فیلم برداری 8K شاید حرکتی باشد که اپل آن را کنار گذاشته تا آیفون ۱۴ خیلی دست خالی وارد بازار نشود. با این وجود آیا این راهبرد برای شرکتی مثل اپل که در روزگار نه چندان دور بسیار پیشرو بود مناسب است؟ آیا فقط تراشه فوق العاده تولید کردن می تواند یک موبایل را خاص کند یا باید از توان واقعی آن استفاده کرد؟

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس

نظر شما درباره این ۳ فناوری غائب در خانواده iPhone 13 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دلیل اول : قانع کننده
دلیل دوم : غیر منطقی
دلیل سوم : احمقانه!
من خودم عکاسی میکنم و قشنگ بهم ثابت شده رزولوشن بالا فقط اذیت میکنه!
مگاپیکسل بالا علاوه بر فشار زیاد به پردازنده باعث دیرتر ذخیره شدن عکس
بالاتر رفتن سرعت شاتر
نویز بسیار شدید تو نور کم
و همچنین ویدیو با اور شارپنس وحشتناک
همین ۱۲ اپل واقعاً بهینه و خوبه

اگر برگردید به سال های گذشته به شخصه دوربین اس و نوت ۱۰ رو خیلی قبول داشتم
حتی اگه دقت کنید ۱۲ اس ۷ هم بسیار عالی عکس مینداخت

Faez

خدایی شارژ سریع فایده نداره دمای بالاش حتی میتونه خود گوشی و شارژرو هم خراب کنه

mehpsa

امکانات ذکر شده دو سه ساله اختراع شده و با توجه به اینکه ایفون حداقل چهار پنج سال از اندروید عقبه، احتمالا در ایفون 16یا 17 از این ویژگی ها استفاده میشه. مثلا همین الان از لحاظ باطری و نمایشگر و شارژر تفاوت زیادی بین ایفون 13 با محصولات ردمی سه چهار سال پیش نیست، فقط اپل میاد یه مشت اسم مسخره به ویژگی های قدیمی اندروید نسبت میده و بعد از چند سال به عنوان ویژگی جدید رونمایی میکنه مثلا صد تا اسم عجق و وجق برای نمایشگر گذاشته در حالی که چیز جدیدی نیستند (رتینا سوپر ترینا و….)

ramin123

مورد اول بودنش بهتر از نبودنشه ولی درکل سرعت شارژ یه چیز نسبیه و به نظر من همین که طولانی نباشه، کفایت می کنه مثلا حدود 1 ساعت طول بکشه و از اونور هم سرعت شارژ بالاتر به تنهایی برام مزیتی نداره (یکم هم به چشماتون استراحت بدید!!)
مورد دوم هم که بهتر انجام نداده، هنوز کیفیت دوربین های زیر صفحه به اون حد نرسیده که نداشتنش ضعف حساب بشه
مورد سوم هم خوبه که وارد بازی های تبلیغاتی مگاپیکسل بالاتر نشده و در عمل کیفیت رو با سنسور های بزرگتر میخواد بالا ببره
برتری آیفون این هست که تو مواردی که برای اکثریت اولویته، خوبه مثل پشتیبانی و نرم افزار،کیفیت ساخت عالی، سخت افزار قوی و روون بودن سیستم عامل، صفحه نمایش عالی، دوربین هایی که به سادگی عکس های عالی میگیرن، کلا پکیج مناسبی رو جمع کرده. تو اندروید هم تا حدودی پرچمداری سامسونگ اینجورین.
دیگه بقیه شرکت ها سعی می کنن تو یه بخش شماره یک باشن در صورتی که تو بقیه ها بخش ها نقطه ضعف اساسی دارن. البته این مقایسه ها برای بخش پرچمدار هاست که اپل عمده فعالیتش در اینجاست

BeFair

من فکر می کنم مورد دوم بهتر که استفاده نشده اما ۲ مورد دیگه مهمه به خصوص مورد اول

شارژ سریع واقعا لازمه و من فکر می کنم اپل به خاطر منافع مالی ازش دوری می کنه

درباره رزلوشن بالاتر من نظرم مثبته، رزلوشن بالا که فقط رزلوشن رو بالا نمی بره، حسگر هم بزرگ میشه و با ادغام پیکسل ها در نهایت اندازه کلی پیکسل بزرگتره، درباره فیلم برداری 8K هم به نظر خوب گفتن

Faez

اگه اپل اینکارو کنه که دیگه کل سیاستشو زیر سئوال برده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)