حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح مفهومی عینک هوشمند شیائومی رسما معرفی شد: در فکر جانشینی موبایل ها!

فردا یعنی ۲۴ شهریور شیائومی یک رویداد بزرگ برگزار می کند، جایی که می توانیم انتظار داشته باشیم دسته ای از تلفن های جدید (و شاید حتی تبلت ها) را ببینیم. اما این شرکت امروز هم چیزی برای نشان دادن به ما داشت! عجیب این که این محصول به عنوان بخشی از رویداد فردا برنامه ریزی نشد. البته شاید شیائومی می خواسته رویداد امروز معرفی آیفون ۱۳ اپل را کمی تحت تاثیر بگذارد. امروز طرح مفهومی عینک هوشمند شیائومی رسما معرفی شده و جالب اینکه در فکر جانشینی موبایل ها است!

عینک هوشمند شیائومی

اجازه بدهید ابتدا تیزر رسمی شیائومی برای این عینک هوشمند را با هم تماشا کنیم:

 

 

بله، ما در مورد عینک هوشمند شیائومی که به تازگی رونمایی شده، صحبت می کنیم. با این که محصول مذکور عینک هوشمند است، اما Xiaomi آنها را به عنوان “نگاه مهندسی به آینده ای پیشرفته” عنوان می کند. این دستگاه “مفهوم دستگاه هوشمند پوشیدنی” است اما متأسفانه یک محصول واقعی با تاریخ و قیمت حمل و نقل نیست.

این را می گوییم زیرا Xiaomi Smart Glasses حداقل روی کاغذ بسیار زیبا به نظر می رسد و همانطور که می بینید تقریباً شبیه یک عینک معمولی است. وزن عینک های هوشمند شیائومی تنها ۵۱ گرم است و می تواند در نوار زیر به شما کمک کند:

  1. ۱- نوتیفیکیشن ها را برای شما نمایش دهد
  2. ۲- تماس برقرار کنید
  3. ۳- در حال حرکت عکس بگیرید
  4. ۴- ترجمه متن در آن واحد

این صفحه نمایش از MicroLED برای نور پس زمینه استفاده می کند و اندازه تراشه صفحه نمایش تنها 2.4 میلی متر در 2.02 میلی متر است که تقریباً به اندازه یک دانه برنج است. اندازه پیکسل ها 4μm است و صفحه نمایش در فریم عینک قرار داده شده است. این یک پنل تک رنگ فوق العاده کارآمد است، این نمایشگر تک رنگ است اما برای اینکه بتواند در صورت نیاز به روشنایی ۲ میلیون نیت برسد و شما بتوانید محتوا را ببینید در حالی که شاید مستقیماً به نور شدید خورشید نگاه می کنید و قصد کور شدن دارید!

عینک هوشمند شیائومی

عینک هوشمند شیائومی

شیائومی به ما می گوید که صفحه نمایش MicroLED از فناوری هدایت موج نوری استفاده می کند که نور را در 180 درجه شکست می دهد و بنابراین پرتوهای نور را به طور دقیق “از طریق ساختار میکروسکوپی گریتینگ لنزهای موج‌بر نوری” به چشم انسان منتقل می کند.

این ساختار گریتینگ که روی سطح داخلی لنز عینک حک شده است، باعث می شود که نور به طریقی منحصر به فرد، از طریق پرتوهای بیشمار پرتاب نور، شکسته شود و به چشم اجازه دهد تصویر کاملی را ببیند. همه اینها در یک لنز واحد انجام می شود، بدون استفاده از سیستم های پیچیده چند لنز، آینه یا نیم آینه.

عینک هوشمند شیائومی

عینک هوشمند شیائومی

دستیار XiaoAI “روش تعامل اصلی” با عینک است. این اجازه می دهد تا تنها مهمترین اعلان ها به شما برسد و با هر نوتیفیکیشن نیازی به موبایل نداشته‌ باشید. اطلاعیه‌های خانه هوشمند، نوتیفیکیشن های فوری از برنامه های اداری، پیام های مخاطبین مهم و موارد دیگر از این قبیل را مشاهده خواهید کرد.

این عینک هوشمند دارای میکروفن و بلندگوهای دوگانه هستند، بنابراین می توانید با آنها تماس بگیرید. یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو برای عکس ها وجود دارد و عینک های هوشمند می توانند صدا را با ترجمه کردن، در آن واحد به متن تبدیل کنند.

برای فعال کردن همه این قابلیت ها، عینک هوشمند Xiaomi دارای یک پردازنده ARM چهار هسته ای، باتری، صفحه لمسی ، ماژول های Wi-Fi و بلوتوث و جالب اینکه نسخه ای از Android به عنوان نرم افزار در نظر گرفته شده است اما اطلاعات بیشتری ارائه نشد.

همانطور که در ویدیو اول مطلب دیدید، شیائومی با نگاه جایگزین کردن موبایل ها با این محصول آن را توسعه می دهد. در حال حاضر عملکرد گسترده ای ندارد اما فناوری های پیشرفته ای به نمایش گذاشته شد. نظر شما درباره عینک هوشمند شیائومی چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad MI

باید چیز خفنی از اب در بیاد
مطمئنن شیا واس فناش یه سوپرایز بزرگ داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)