حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رایانه رومیزی هواوی MateStation S در چین معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گجت‌های داغ، هواوی

کمپانی چینی هواوی پس از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، فعالیت خود را در بازار گوشی‌های هوشمند کاهش داد. در ادامه، چینی‌ها به سراغ توسعه قطعات کامپیوتری و محصولات خود در این بخش رفتند. در جدیدترین خبر، رایانه رومیزی هواوی MateStation S در چین معرفی شده است. این رایانه رومیزی، دارای مشخصاتی جذاب است.

مشخصات فنی و قیمت رایانه رومیزی هواوی MateStation S

همان طور که گفتیم، هواوی پس از تحریم‌های ایجاد شده از سوی ایالات متحده آمریکا، به سراغ توسعه دیگر بخش‌های خود رفت. بخش قطعات کامپیوتری از این قاعده مستثنی نیست. به گزارش Gizmochina، هواوی پس از کم کردن فعالیت خود در بازار موبایل، سعی می‌کند با ارائه محصولاتی دیگر نام خود را در اخبار قرار دهد. در جدیدترین اقدام، این کمپانی چینی از رایانه رومیزی جدید خود در چین رونمایی کرده است. نام این رایانه رومیزی، MateStation S می‌باشد. پردازنده مرکزی این محصول، دارای یک جایگاه کوچک است. ابعاد این جایگاه، ٢٩٣×٩٣×٣١۵.۵ میلی متر است. طراحی آن نیز از فناوری StarTrek برخوردار است. اما مشخصات دقیق این رایانه رومیزی چیست؟

هواوی این محصول را به دو نسخه مجهز کرده است. نسخه اول، دارای پردازنده مرکزی Ryzen 5 4600G می‌باشد. نسخه دوم نیز از Ryzen 7 4700G استفاده می‌کند. هر دو نسخه از دو حافظه رم DDR4 دو کاناله به همراه ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD پشتیبانی می‌کنند. به این رایانه رومیزی می‌توان گوشی هوشمند را نیز متصل کرد. اما در ابتدا باید صفحه کلید مخصوص K150 هواوی را تهیه کنید. با استفاده از این قابلیت، می‌توان محتوای گوشی هوشمند را به رایانه رومیزی منتقل کرد.

در قسمت جلویی، این رایانه رومیزی دارای دکمه خاموش / روشن و جک ٣.۵ میلی متری هدفون است. درگاه USB-A 3.0 و Type-C نیز در این دستگاه موجود هستند. در پشت آن نیز درگاه‌های VGA به همراه RJ45 و چند درگاه دیگر به چشم می‌خورند. در حالی که هواوی اشاره نکرده است که این رایانه رومیزی از چه نسخه‌ای از ویندوز برخوردار است، ما فکر می‌کنیم که این دستگاه به صورت پیش فرض با ویندوز ١٠ عرضه می‌شود. اما در ادامه، قابلیت نصب ویندوز ١١ برای آن فراهم خواهد بود. از آن جایی که این رایانه رومیزی برای افراد حرفه‌ای نیست، احتمالاْ نسخه Home ویندوز ١٠ بر روی آن نصب شده است.

خب، همان طور که گفتیم رایانه رومیزی هواوی MateStation S در دو نسخه عرضه می‌شود. این محصول، در حال حاضر تنها وارد بازار چین شده است. قیمت نسخه Ryzen 5 با ٨ گیگابایت حافظه رم، برابر با ٣,٨٩٩ یوان (معادل ۶٠۴ دلار آمریکا) می‌باشد. نسخه Ryzen 7 با ١۶ گیگابایت حافظه رم نیز دارای قیمت ۵,٠٩٩ یوانی (معادل ٧٩٠ دلار آمریکا) دارد.

نظر شما در مورد این رایانه رومیزی چیست؟ آن را می‌پسندید؟ ارزش خرید آن چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️