حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوج‌کوین چیست؟ معرفی بهترین کیف پول‌‌های DOGE

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

دوج‌کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و متن باز است که فعالیت خود را در دنیای رمزارزها به عنوان یک شوخی در دسامبر 2013 آغاز کرد. به دلیل استفاده از تصویر سگ شیبا اینو که یک میم (الگوی رفتاری) محبوب در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، از دوج‌کوین تحت عنوان میم‌کوین یاد می‌شود. اکنون این ارز دیجیتال با گذشت 8 سال از زمان راه‌اندازی خود، به یکی از محبوب‌ترین رمزارزها در بین کاربران کریپتو بدل شده است.

تاریخچه دوج‌کوین

ایده اولیه دوج‌کوین  توسط  جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر تولید دفتر سیدنی شرکت ادوبی، با هدف به سخره گرفتن هیاهوی بازار بیت‌کوین شکل گرفت. بعد از آن، پس از آشنایی پالمر با بیلی مارکوس (Billy Markus) که از مهندسین نرم‌افزار شرکت IBM بود، این ایده شکل واقع‌گرایانه‌ای به خود گرفت و سرانجام دوج‌کوین در سال 2013 خلق شد.

بلاکچین دوج‌کوین مبتنی بر همان فناوری شبکه لایت‌کوین است که اجازه می‌دهد بلاک‌ها با سرعت بیشتری نسبت به بیت‌کوین استخراج شوند. همچنین استخراج DOGE بر اساس مکانیزم اجماع اثبات کار است و کاربران با در اختیار قراردادن قدرت محاسباتی رایانه‌های خود در شبکه، دوج‌کوین پاداش میگیرند.

روش‌های دسترسی به دوج‌کوین

۱. به عنوان پاداش

در ابتدا یکی از کارکردهای دوج‌کوین استفاده به‌عنوان پاداش برای تولیدکنندگان محتوا و ارایه دهندگان خدمات اینترنتی بود. پاداش‌های پرداخت شده به کیف‌پول این افراد، بعدها قابل استفاده برای خرید‌ و ‌فروش کالا یا خدمات شد.

۲. خرید دو‌ج‌کوین

افراد می‌توانند دوج‌کوین را مانند سایر رمزارزها خریداری و آن را با هدف افزایش قیمت، هولد یا معامله کنند. امروزه دوج‌کوین علاوه بر صرافی‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال خارجی، در برخی صرافی‌های ایرانی مانند والکس هم در لینک: https://wallex.ir/markets/doge-tmn در دسترس است.

۳. استخراج دوج‌کوین

استخراج دوج‌کوین به فرآیند دریافت پاداش در ازای بررسی تراکنش‌های بلاکچین دوج‌کوین گفته می‌شود. از آنجا که دوج‌کوین از هسته بلاکچین لایت‌کوین شکل گرفته، به نوعی یک فورک از لایت‌کوین محسوب می‌شود. بنابراین استخراج‌کنندگان لایت‌کوین که از ماینر‌های اسکریپت اسیک (Scrypt ASIC) استفاده می‌کنند، می‌توانند از دستگاه خود برای استخراج دوج‌کوین استفاده کنند.

پارامترهای لازم برای انتخاب کیف‌پول دوج‌کوین

پیش از آنکه بخواهیم یک کیف‌پول ارز دیجیتال را برای نگهداری دوج‌کوین انتخاب کنیم، بهتر است پارامترهایی مانند امنیت، دسترسی، راحتی استفاده و غیره را در نظر بگیریم:

  • • پشتیبانی از دوج: پیش از بررسی ویژگی‌های کلی هر کیف‌پول، ابتدا مطمئن شوید که کیف‌پول مربوطه از DOGE پشتیبانی می‌کند یا خیر. شما با مراجعه به وبسایت رسمی هر کیف‌پول می‌توانید لیست رمزارزهای پشتیبانی شده آن را مشاهده کنید.
  • • رابط کاربری: اگر اخیراً با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اید و شناخت کاملی از این حوزه ندارید، بهتر است به دنبال کیف‌پولی با رابط‌کاربری ساده باشید.
  • • امنیت: امروزه کیف‌پول‌های ارز دیجیتال از نظر امنیت دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. به‌عنوان مثال کیف‌پول سرد (آفلاین)، کیف‌پول گرم (آفلاین) و یا کیف‌پول‌های چند امضایی با احراز هویت دو عاملی.
  • • قابلیت پشتیبان‌گیری و بازیابی: فرآیند بازیابی کیف‌پول (در صورت نیاز) آسان است و شما باید قبل از کار کردن با کیف‌پول‌ خود نسبت به حفظ امنیت کلمات بازیابی آن مطمئن شوید. عبارت بازیابی در اصل کلید خصوصی دارایی دیجیتال شماست و در صورت مفقود شدن، امکان دسترسی به رمزارز شما وجود نخواهد داشت.
  • • توسعه مداوم و پشتیبانی قوی: حتماً از وجود تیم پشتیبانی و توسعه‌دهنده کیف‌پول ارز دیجیتال مورد نظر خود مطمئن شوید. گاهی اوقات بروز باگ‌های امنیتی و عدم بروزرسانی به موقع توسط سرویس کیف‌پول، می‌تواند برای شما ایجاد مشکل کند.

بهترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری دوج‌کوین

لجر نانو (ایکس و اس)

لجر نانو یکی از کیف پول‌های آفلاین با قابلیت ذخیره دوج‌کوین است که از ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و دوج‌کوین شما را به صورت کاملا ایمن ذخیره می‌کند. نحوه نصب و استفاده از لجر نانو بسیار راحت است و این کیف‌پول یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره دوج‌کوین محسوب می‌شود.

ترزور (Trezor)

کیف‌پول ترزور در دو مدل T و ONE عرضه شده که هر دو مدل علاوه بر دوج‌کوین، از 700 توکن دیگر نیز پشتیبانی می‌کنند. مهمترین ویژگی امنیتی ترزور، قابلیت رمز یک بارمصرف آن است که هر بار روی کیف‌پول نمایش داده می‌شود.

کیپ کی (KeepKey)

کیپ‌ کی یکی از ارزان‌ترین (40 دلار) کیف‌پول‌های سخت‌افزاری بازار با قابلیت پشتیبانی از دوج‌کوین است. اگرچه محبوبیت کیپ کی به اندازه لجر و ترزور نیست، اما همچنان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران زیادی برای نگهداری سرمایه‌های خود از آن استفاده می‌کنند. کیپ کی دارای ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای مانند تایید تراکنش قبل از نهایی شدن و احراز هویت دو عاملی است.

بهترین کیف‌پول‌های نرم‌افزاری دوج‌کوین

تراست والت (Trust Wallet)

کیف‌پول تراست والت یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS است که قابلیت ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال از جمله دوج‌کوین را فراهم می‌کند. این کیف‌پول متن باز که با تمرکز بر سادگی رابط‌کاربری طراحی شده، امکانات قابل توجهی از جمله سوآپ و اکسچنج رمزارزها را برای کاربران مهیا کرده است.

کیف‌پول اکسودوس (Exodus)

اکسودوس یک کیف‌پول چند ارزیست که از دوج‌کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف‌پول یکی از ایمن‌ترین کیف‌پول‌های نرم افزاری محسوب می‌شود. اینترفیس و رابط‌کاربری این کیف‌پول نیز بسیار ساده است و با استفاده از آن به سادگی می‌توانید معاملات و دارایی‌های دیجیتال خود را کنترل کنید.

کیف‌پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف‌پول اتمیک یکی از بهترین کیف‌پول‌های نرم‌افزاری است که در دو نسخه دسکتاپ و موبایل منتشر شده و از دوج‌کوین پشتیبانی می‌کند. اتمیک با فرآیند غیرمتمرکز خود، ناشناسی و امنیت را به کاربران هدیه می‌دهد.

کیف‌پول جکس (Jaxx)

جکس یکی دیگر از کیف‌پول‌های چند ارزی است که در سال 2014 به بازار عرضه شد و سپس در سال 2018 با ارائه نسخه‌ای به‌روزتر به جکس لیبرتی (Jaxx Liberty) تغییر نام داد. این کیف‌پول از رمزارزهای دوج‌کوین، بیت‌کوین، اتر، لایت‌کوین، دش، زی‌کش و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.

ذخیره دوج‌کوین در کیف‌پول والکس

در این مقاله به معرفی دوج‌کوین و بهترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن پرداخته شد. هر یک از این کیف‌پول‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما می‌بایست بر اساس حجم سرمایه‌گذاری خود، میزان تعامل با رابط‌کاربری و قابلیت‌های امنیتی آنها، یکی را انتخاب کنید. شما همچنین برای ورود به بازار دوج‌کوین می‌توانید با مراجعه به وب سایت صرافی والکس، این رمزارز را به صورت ریالی خریداری و آن را در کیف‌پول سرد این صرافی به روشی ایمن نگهداری کنید.

از جمله مزایای نگهداری دوج‌کوین در کیف‌پول والکس، علاوه بر امنیت بالای این پلتفرم مبادلاتی می‌توان به امکان معامله آن در بازارهای ریالی، تتر و بیت‌کوین اشاره کرد.

منابع:

فوربس (1)

فوربس(2)

بیت دگری

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات