حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین سرور ابری

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر به دنبال راه‌اندازی یک سایت یا شبکه‌ی اطلاعاتی سریع و ایمن هستید، سرور ابری بهترین گزینه است. اما با توجه به اینکه خرید سرور ابری یک موضوع تخصصی است، نکات مهمی وجود دارد که حتمن باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

از کجا یک سرور ابری با منابع دلخواه بخریم

زیرساخت‌ها و سرویس‌های رایانش ابری هم مناسب افرادی است که می‌خواهند یک سایت پرسرعت شخصی داشته باشند و هم سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. از ارایه‌دهندگان محتوای ویدیویی و بازی گرفته تا بیمارستان‌ها و سازمان اسناد که حجم زیادی از اطلاعات دارند و نیاز به شبکه خصوصی دارند، می‌توانند مشتری سرور ابری باشند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • • سرعت بالا
  • • امنیت فراوان
  • • راه‌اندازی سریع
  • • کاربری آسان
  • • پاسخ‌گویی سریع به نیاز کاربران
  • • هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه
  • • پرداخت هزینه متناسب با مصرف
  • • مقیاس‌پذیری و امکان ارتقای سریع منابع
  • • IP شناور و اختصاصی
  • • امکان استفاده از API
  • • سیستم مانیتورینگ و نظارت دایمی
  • • و…

اما با همه‌ی این مزایا، چالش اصلی مربوط به انتخاب بهترین خدمات سرور ابری است. امروز می‌خواهیم بیش‌تر درباره نکاتی صحبت کنیم که هنگام خرید سرور ابری باید به آنها توجه کنید.

مشخص‌کردن نوع استفاده از خرید سرور ابری

بدون‌شک اصلی‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید هدف‌تان برای استفاده از تکنولوژی ابری چیست. برخی فقط به دنبال داشتن یک فضای ابری برای نگه‌داری فایل‌ها و اسناد مهم هستند. اما بعضی دیگر می‌خواهند یک سایت یا شبکه پرسرعت راه‌اندازی کنند. به عنوان مثال برای نگه‌داری فایل‌ها می‌توانید سراغ دراپ‌باکس بروید. اما شرکت‌هایی مثل Salesforce که یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ابری را دارند، باید از راهکارهای سازمانی استفاده کنند.

البته ممکن است نیاز شما فراتر از این‌ها باشد و نه‌تنها به رایانش ابری یا سرور مجازی (VPS) نیاز داشته باشید، بلکه به دنبال شبکه‌سازی قدرتمند و دسترسی سریع کاربران به حجم زیادی اطلاعات هم باشید. در این حالت حتی این احتمال وجود دارد که هر لحظه به حجم داده‌های موجود هم اضافه شود. بنابراین باید دنبال یک سرور ابری قدرتمند باشید که نمونه آن را در دنیا شرکت‌هایی چون Amazon AWS یا IBM Computer Service ارایه می‌کنند.

امنیت سرور ابری

از آن‌جایی که قرار است اطلاعات مهم و ارزشمند شما روی یک سرور ابری در دیتاسنتر ذخیره شود، در نتیجه مهم‌تر از سرعت خدمات سرور ابری، امنیت آن است. به همین دلیل باید در مرحله اول مشخص کنید که چه سطح از امنیت را نیاز دارید و مکانیزم‌های امنیتی ارایه‌دهنده خدمات سرور ابری را بررسی کنید.

یکی از روش‌های مهم برای بررسی امنیتی سیستم‌های رایانش ابری این است که ببینید شرکت‌ ارایه‌دهنده چه ویژگی‌های امنیتی‌ای را در اختیارتان می‌گذارد. ضمن این‌که یادتان باشد برخی از راهکارهای امنیتی رایگان است و بعضی دیگر را می‌توانید در ازای پرداخت هزینه فعال کنید. استفاده از فایروال، تعیین سطوح مختلف دسترسی و امنیت زیرساخت، موارد امنیتی است که باید در دسترس شما باشد.

استفاده از دیواره آتش باعث افزایش امنیت سرویس شما می‌شود و حملات احتمالی را پشت سد قدرتمند خود نگه می‌دارد. نکته مهم دیگر این است که به کمک فایروال می‌توانید سطوح مختلف دسترسی را تعریف کنید تا امنیت را بیش‌تر حفظ کنید. علاوه‌بر این به کمک قابلیت اسنپ‌شات (Snapshot)، هر زمان که سرویس شما دچار مشکل شد می‌توانید آن را به آخرین اسنپ‌شات برگردانید. ابر آروان یکی از ارایه‌دهندگان سرویس‌های ابری است که این قابلیت را در اختیار شما می گذارند.

سرعت بالای سرور ابری

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای خرید سرور ابری، سرعت آن است. بنابراین باید روی این موضوع بررسی ویژه‌ای داشته باشید و نه‌تنها پیگیری کنید که دیتاسنتر ارایه‌دهنده سرویس در کجا قرار دارد، بلکه در قرارداد SLA به این موضوع اشاره شده باشد. به عنوان مثال شما در ابر آروان می‌توانید متناسب با نیازتان، از سرور ابری هلند یا سرور ابری ایران بهره‌مند شوید.

این‌که چه کیفیتی از خدمات را دریافت می‌کنید اهمیت زیادی دارد. برخی شرکت‌ها برای این‌که دست شما را باز بگذارند تا متناسب با نیاز و بودجه خودتان سرویس را انتخاب کنید، گزینه‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌کنند. در نسل جدید سرور ابری آروان هم برای این‌که به سرعت مطلوب برسید، هر لحظه که بخواهید می‌توانید به کمک دیسک‌های SSD، SAS و HDD هر میزان سرعتی که نیاز دارید دریافت کنید.

پلن‌های قیمت‌گذاری سرور ابری

قیمت و هزینه‌ای که باید برای خرید سرور ابری می‌پردازید هم یکی از موارد مهم در این زمینه است. بنابراین برای انتخاب بهترین سرور ابری باید به پلن‌ها و روش‌های قیمت‌گذاری آن‌ها توجه کنید. برخی از شرکت‌ها از روش قیمت‌گذاری ثابت استفاده می‌کنند و باید اشتراک خود را بر همین اساس خریداری کنید.

با این‌که روش‌های مختلفی برای قیمت‌گذاری وجود دارد، ولی برخی از ارایه‌دهندگان سرویس ابری مانند ابر آروان از یک روش جذاب‌تر استفاده می‌کنند که به نفع کاربر است. در این روش شما از سیستم Pay As You Go استفاده می‌کنید و در واقع به میزان مصرف‌تان هزینه می‌پردازید. بنابراین هر زمان نیاز به منابع بیش‌تر داشتید و مصرفتان بالاتر رفت، هزینه را متناسب با آن می‌پردازید.

نکته جالب دیگر این است که می‌توانید پکیج‌ها و بسته‌های متنوعی از منابع سرور (سوییچ + روتر + فایروال) را متناسب با نیازتان تهیه کنید.

راه‌اندازی آسان و سریع سرور ابری

یکی از نکات مهم هنگام خرید سرور ابری، امکان راه‌اندازی و آسان و سریع آن است. بدون‌شک ممکن است افراد مختلفی با توانمندی‌های فنی متفاوت بخواهند از این سرویس استفاده کنند. ضمن اینکه کاربران نباید درگیر چالش‌های مختلف و پیچیده شوند. بنابراین شرکت‌های مطرح دنیا تلاش می‌کنند خیلی سریع این سرویس را برای شما راه‌اندازی کنند. برای راه‌اندازی سرور ابری آروان هم کافی‌ است در 30 ثانیه سه مرحله زیر را انجام دهید تا سرور راه‌اندازی شود:

  1. ۱- انتخاب موقعیت جغرافیایی سرور
  2. ۲- انتخاب سیستم عامل
  3. ۳- انتخاب منابع و ساخت ابرک

علاوه‌بر راه‌اندازی سریع، سرویس‌های ابری امکان مقیاس‌پذیری آنی و حتا موقت (ساعتی) را دارند و هر جا لازم شد می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن سرویس‌تان را ارتقا دهید. هم‌چنین به لطف IP شناور می‌توانید تعداد نامحدود IP را به‌شکل آنی به سرورهای‌ ابری‌تان اضافه کنید. به طوری کلی در سیستم‌های رایانش ابری، سرعت و سهولت کار حرف اول را می‌زند!

قابلیت مدیریت سرویس ابری

سرویس‌های ابری قابلیت‌‌ها و امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما نکته مهم اینجاست که باید امکان مدیریت و سازمان‌دهی ساده‌ای داشته باشد تا بتوانید خیلی راحت با آن کار کنید. این موضوع در مورد شرکت‌های بزرگ اهمیت زیادی دارد، چرا که افرادی زیادی درگیر فرایندهای نظارتی و مدیریتی می‌شوند و از طرف دیگر حجم داده‌ها هم زیاد است. اگر پنل مدیریتی شما و فرایندهای کاری برای مدیریت سرویس ابری پیچیده باشد، بی‌تردید خیلی زود آن را رها خواهید کرد.

یکی از ویژگی‌های جذاب این سرویس امکان استفاده از API است که نه‌تنها یکپارچه‌سازی با سرویس‌ها و سایت‌های دیگر را فراهم می‌کند، بلکه باعث می‌‌شود بتوانید مدیریت بهترین و دقیق‌تری روی سرویس‌تان داشته باشید. به کمک API می‌توانید آن طور که دوست دارید سرویس ابر خودتان را مدیریت کنید.

پشتیبانی خوب سرویس ابری

سراغ بهترین خدمات سرور ابری هم که بروید ولی پشتیبانی خوبی نداشته باشد، دچار دردسر خواهید شد. این‌که برای شما مشکلی پیش بیاید یا سوال داشته باشید طبیعی است، بنابراین باید به دقت بررسی کنید کدام شرکت پشتیبانی خوبی دارد. تیم پشتیبانی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهد یا سعی کند در جهت رفع مشکل اقدام کند. شما در ابر آروان می‌توانید در همه مراحل راه‌ندازی سرویس ابری از راهنمایی، مشاوره و همراهی متخصصان ابری نیز بهره‌مند شوید. برای این کار کافی است به سایت ابر آروان رفته و درخواست‌تان را برای تیم کوچ ابری آروان ثبت کنید.

خرید بهترین سرویس ابری از ابر آروان

سرویس ابری آروان یکی از کاربردی‌ترین خدمات را در حوزه‌ی خدمات رایانش ابری ارایه می‌دهد که سرور ابری یکی از این خدمات است. این سرویس ویژگی‌های جذابی دارد که باعث می‌شود نتوانید پیشنهاد داشتن یک زیرساخت ابری جذاب و پرسرعت را نادیده بگیرید. همه مواردی که امروز بررسی کردیم را می‌توانید در سرویس ابری آروان در اختیار داشته باشید. ابر آروان با داشتن بهترین دیتاسنترها در ایران و اروپا می‌تواند طیف وسیعی از نیازهای شما را پوشش دهد. پس همین حالا وارد صفحه سرور ابری آروان شوید و بعد از انتخاب طرح مناسب، در 30 ثانیه سرور مورد نیاز خود را با منابع دلخواه راه‌اندازی کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات