حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دولت آلمان از سازندگان می‌خواهد ۷ سال آپدیت امنیتی برای گوشی هوشمند خود ارائه دهند

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | آپدیت، امنیت

تلفن کنونی شما ممکن است تا چندین سال آینده آپدیت امنیتی دریافت کند، حداقل اگر تصمیم اخیر دولت آلمان تحقق یابد. به‌تازگی گزارشات تأیید نشده‌ای منتشر شده است که در آن ادعا می‌شود، دولت فدرال آلمان از اتحادیه اروپا درخواست کرده تا به‌عنوان بخشی از مذاکرات با کمیسیون اروپا، هفت سال بروزرسانی امنیتی و قطعات یدکی گوشی‌های هوشمند را درخواست کند. این مقدار، دو سال بیشتر از پیشنهاد اخیر کمیسیون است و به‌طور مؤثری چرخه پشتیبانی بیشتر برای گوشی‌های موبایل و سایر دستگاه‌های الکتریکی همراه را رقم خواهد زد.

درخواست آلمان برای ارائه آپدیت امنیتی از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌مدت ۷ سال

این پیشنهاد به‌طرز تعجب‌برانگیزی با فشار تولیدکنندگان روبرو شده است. گروه حمایتی DigitalEurope (که اپل، گوگل و سامسونگ را به‌عنوان برخی از اعضای خود شامل می‌شود)، تنها سه سال بروزرسانی امنیتی را درخواست کرده و می‌خواهد قطعات یدکی نمایشگرها و باتری‌ها را به‌جای دوربین‌ها، بلندگوها و سایر اجزا که ظاهراً قابل اطمینان‌تر می‌باشند، محدود کند.

به‌عبارت دیگر، DigitalEurope به‌طور موثر برای وضع موجود درحال بحث و مشاجره است. درحالی‌که اپل به‌صورت معمول و منظم، تا مدت پنج سال بروزرسانی‌های امنیتی مربوط به سیستم‌عامل را ارائه می‌دهد، بسیاری از تولیدکنندگان اندرویدی، به سه سال و یا کمتر نیز محدود می‌شوند. در این میان، تنها سامسونگ است که به‌تازگی و در سال 2021 متعهد به ارائه چهار سال آپدیت امنیتی شده است. برخی از این موارد توسط سیاست بروزرسانی کوالکام دیکته شده، اما واضح است که برندهای تجاری، خود گاهی اوقات تمایلی به ایجاد تغییرات ندارند.

درخواست آلمان برای ارائه آپدیت امنیتی از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌مدت ۷ سال

درخواست آلمان برای ارائه آپدیت امنیتی از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌مدت ۷ سال

این حمایت گسترده ممکن است به‌صورت قاطع اعمال شود. پیشنهاد اتحادیه اروپا، که به‌طور بالقوه تا سال 2023 اجرا خواهد شد، به شما امکان می‌دهد تا تلفن‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید که این مورد به‌طور غیرمستقیم به محیط زیست نیز کمک می‌کند. این مقدار تقریباً دو برابر بیشتر از 2.5 الی 3.5 سالی است که امروزه آپدیت‌های امنیتی و عملکردی برای دستگاه شما از سوی سازندگان مربوطه ارائه می‌شود.

با این حال، این حالت همچنین می‌تواند به‌طور کلی برای تقویت امنیت تلفن همراه حیاتی باشد. بر اساس داده‌های اشتراک‌گذاری استفاده از StatCounter در اوت 2021، تنها حدود 40 درصد از کاربران اندروید از نسخه 9.0 (Pie) یا قبل از آن استفاده می‌کنند؛ درنتیجه بخش زیادی از کاربران تلفن همراه دارای دستگاه‌هایی هستند که یا بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت نکرده‌اند و یا درحال از دست‌دادن دوره ارائه آن می‌باشند. بازه‌های پشتیبانی طولانی‌تر می‌تواند مانع از حمله مهاجمان بدافزاری به گوشی‌های قدیمی شود که درحال‌حاضر در معرض آسیب‌های احتمالی نرم‌افزارهای جدید قرار گرفته‌اند.

نظر شما چیست؟ آیا شرکت‌های تابعه و تولیدکنندگان دستگاه‌های همراه راضی خواهند شد تا دوره ارائه آپدیت‌های امنیتی برای گوشی‌های موبایل و سایر گجت‌ها را تا مدت زمان ۷ سال افزایش دهند؟ البته این امر از آنجا که ارائه محدودتر آپدیت‌ها، خود به ارتقا سریعتر دستگاه قدیمی‌تر توسط مشتریان کمک شایانی می‌کند، قطعا به‌ضرر شرکت‌ها تمام خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چقدرم ك گوگل زیر بار میره😂😐
فکرشو بکن

Mahdi

چه خبره🤕🤕🤕
غیر اون گوگل عمرا راضی بشه🙃🙃

فکرشو بکن، شرکتا نمیذارن این قانون اجرا بشه چون اونوقت علاوه براینکه شرکتا از فروش گوشیشون هیچ سودی نمیبرن بلکه از یه طرف به شدت ضرر میکنن.

وقتی یکی بدونه۷ سال ابدیت میگره دیگه گوشی خیلی کم میخره😐

ali karimi

😊😂ماشاله آلمان، خب دیگه چی میخوای، 7تا ابدیت اندروید هم خب میگفتی، چه خبره 7سال ابدیت امنیتی، البته خب به نفع مصرف کننده ها هستش وواز اون طرف به ضرر تولید کننده ها،من یکی و خیلی های دیگه فکر نمکنیم چنین چیزی عملی بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی