حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماهواره Starlink می‌تواند با حدود ٩٧ درصد سرعت نور اطلاعات را منتقل کند!

اینترنت ماهواره‌ای Starlink، نویدی است برای فراگیر شدن هرچه بیشتر اینترنت جهانی. در همین راستا، حواشی پیرامون این نوع از اینترنت، بسیار زیاد است. اما ایلان ماسک، مؤسس SpaceX، اظهار نظرات جالبی را در مورد ماهواره Starlink و قابلیت‌های آن کرده است. در ادامه، نگاهی به صحبت‌های ایلان ماسک در این مورد داریم.

ماهواره Starlink می‌تواند با سرعتی نزدیک به سرعت نور، اطلاعات را انتقال دهد!

مدتی پیش، در مورد برنامه پوشش جهانی اینترنت ماهواره‌ای Starlink گفته بودیم. این برنامه، به صورت جهانی و از مهر ١۴٠٠ اجرایی خواهد شد.

 

پوشش جهانی اینترنت ماهواره Starlink حوالی مهر ماه ۱۴۰۰ برقرار می شود

 

به نقل از Gizmochina، محدودیت‌های زیرساخت‌های سنتی زمینی برای اینترنت، سبب می‌شود تا برخی از مناطق نتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. اما با توجه به فراگیری استار لینک، به نظر می‌رسد که پروژه، موفق ظاهر شود. اما شبهاتی در مورد سرعت این اینترنت وجود دارد. با این وجود، ایلان ماسک اظهاراتی در این مورد ارائه داده است.

این اظهارات، در پاسخ به سرعت پایین پروژه بتای Starlink بوده است. حال، ایلان ماسک می‌گوید که سرعت انتقال داده ماهواره استارلینک، نزدیک به سرعت نور است! اسپیس ایکس لیزرهایی را در ماهواره‌های استارلینک به کار می‌گیرد که سرعت بالای اینترنت و عدم وابستگی به دکل‌های زمینی را به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر، ماهواره‌های Starlink متکی به ایستگاه‌های زمینی، ماهواره‌ها و تجهیزات مخصوص است. اما اسپیس ایکس می‌خواهد این ایستگاه‌ها را کنار بگذارد.

کنار گذاشتن این ایستگاه‌های زمینی، سبب از بین رفتن تأخیر و بالا رفتن سرعت انتقال داده‌ها می‌شود. آن طور که ایلان ماسک ادعا می‌کند، سرعت این نوع انتقال داده حتی ۴٠ درصد از سرعت فیبرهای نوری بیشتر است. ممکن است که ما شاهد کم‌ترین تأخیر در انتقال داده باشیم. حذف ایستگاه‌های زمینی و استفاده از لیزر، سبب می‌شود تا تأخیر در پردازش کم‌تر شود و مسیر انتقال داده کوتاه‌‌تر شود. بنابراین، ادعای ماسک دور از ذهن نیست.

همچنین دیگر نیازی به استفاده از ایستگاه‌های زمینی در هیچ جا نخواهد بود. چرا که پهنای باند به قطب شمال هم می‌رسد! با در نظر گرفتن بیانیه ایلان ماسک و محاسبه سرعت به طور دقیق، ماهواره Starlink می‌تواند داده‌ها را با سرعتی در حدود ١٨٠,٨٣٢ مایل در ثانیه منتقل کند. این میزان، برابر با ٩٧ درصد سرعت نور در خلأ است! ایلان ماسک اطمینان خاطر داده است که به زودی دیگر نیازی به ایستگاه‌های زمینی نیست و پهنای باند اینترنت ماهواره‌ای استار لینک برای تمام دنیا فراهم خواهد‌ شد.

اسپیس ایکس قصد دارد تا ظرفیت داده‌ها را در آینده‌ای نزدیک سه برابر کند. در کنار آن، پینگ به ۵٠ میلی ثانیه کاهش پیدا می‌کند و مناطق قطبی هم به اینترنت پر سرعت دسترسی خواهند داشت.

نظر شما در مورد این ادعای ایلان ماسک چیست؟ فکر می‌کنید که این ادعا حقیقت داشته با‌شد؟ نظر شما در مورد اینترنت Starlink چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

واقعا برام سوال شده الان یه کشور دیگه بخواد پروژه ای مشابه استارلیک داشته باشه و چندهزار ماهواره پرتاب کنه و در جو قرار بده، آیا ناسا این اجازه رو بهش میده یا نه؟
چون استارلینک قبل از پرتاب مجوزش رو از ناسا گرفته

Mahdi

چه سرعت زیادی😕😕😑مخم سوت کشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️