حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش تمیز کردن دوربین های مداربسته

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

هنگام قرار دادن و نصب دوربین مداربسته در فضای بای و خارج از خانه، باید توجه داشته باشید که دوربین در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارد. در این مقاله من نحوه تمیز کردن دوربین امنیتی خود را به شما آموزش می دهم.

آموزش نحوه تمیز کردن دوربین مداربسته در منزل

دوربین شما به دلیل عوامل مختلفی  در خارج از خانه شما نصب و وجود دارد، می تواند واقعاً کثیف شود. بنابراین، تصویر خود را تار یا حتی ممکن است به دوربین مداربسته آسیب برساند. در این مقاله، عواملی را که باید از آنها آگاهی داشته باشید و نحوه جلوگیری از آنها و همچنین خلاص شدن کامل از آنها را بررسی خواهیم کرد. تمیز کردن همه دوربین های فضای باز مطمئناً در معرض آلودگی و آلودگی هایی هستند که از طریق هوا عبور می کنند.  اگرچه احتمال تأثیر جدی این مسئله روی دوربین شما کم است، اما همچنان برخی از فیلم های شما را مسدود می کند. به طور کلی می تواند کثیف به نظر برسد و کیفیت پایین تری داشته باشد. به خصوص اگر در نهایت به دلیل رطوبت موجود در هوا، بقایا به لنز بچسبند. بنابراین ، تمیز کردن خوب آن با حوله میکروفیبر به شما کمک می کند تا فیلم بسیار بهتری برای شما ضبط کند. همراه با حوله می توانید کمی آب یا مقداری محلول تمیز کننده برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی تهیه کنید.

سعی کنید از محصولی که می تواند لنز را خراشیده یا آسیب برساند دور کنید. محصولاتی مانند شوینده های دارای استحکام اضافی یا محصولاتی که شامل الکل و سایر مواد خشن هستند بهتر است از تمیز کردن دوربین خودداری کنید. و همچنین مواد خشن مانند حوله های کاغذی ، مجلات یا روزنامه ها. این ممکن است به محل زندگی شما و میزان کثیف شدن دوربین شما بستگی داشته باشد، اما با یک پاک کردن درست و اصولی می تواند مشکل شما را برطرف کرده و دوربین را در شکل ایده آل خود نگهدارید. همچنین می توانید از هوای تحت فشار برای رسیدن به مناطقی که نمی توانید استفاده کنید و تمام گرد و غبار ناخواسته را از بین ببرید.  اطمینان حاصل کنید که در زاویه ای که گرد و غبار از بین می رود هوای تحت فشار را وارد کنید و از فشار دادن آن به داخل دوربین خودداری کنید.

اشکالات و حشرات موذی و دیگر مواردی که باعث کثیفی دوربین مداربسته می شود

مخلوقات کوچک می تواند یک خانه گرم و دنج را بر روی لنز دوربین شما پیدا کند. و عنکبوت ها حتی می توانند تا جایی پیش بروند که یک هدیه دوست داشتنی برای شما بگذارند و تارهای خود را بر روی لنزهای شما بسازند. عنکبوت ها گوشه ای تاریک و گرم را برای ماندن دوست دارن، جایی که بیشتر دوربین های خارجی در آنجا نصب می شوند. عنکبوت ها از رایج ترین اشکالات موجود در دوربین های خارج از منزل هستند. این به این دلیل است که آنها خود را با حشرات تغذیه می کنند، آنها نیز جذب نور و گرمای دوربین شما می شوند. عنکبوت ها می دانند که این مکان بهترین مکان برای ایجاد دام و تارهای خود است. با این حال، شما بهترین زمان کشتن و خلاص شدن از شر این حشرات را نخواهید داشت. بنابراین، بهتر است یک راه حل دائمی پیدا کنید.

چگونه حشرات و کقیفی را از دوربین های امنیتی دور نگه داریم حشرات معمولاً شب هنگام به دوربین امنیتی می آیند زیرا به LED های مادون قرمز دید در شب دوربین مداربسته جذب می شوند. برای دور نگه داشتن حشرات می توانید از دافع حشرات و موجودات کوچیک همانند عنکبوت استفاده کنید، اما راه حل هوشمند این است که منبع مشکل از بین برود. از مواد دفع کننده و سم  در اطراف دوربین استفاده کنید گرچه این یک راه حل نیمه دائمی است، اما مقرون به صرفه و سریع است! این می تواند برای خلاص شدن از شر تمام موجودات ریز که باعث دعوت آنها برای ماندن می کند عالی باشد. محصولات مختلف بسیاری وجود دارند که می توانند به دور نگه داشتن حشرات کمک کنند و شما باید بهترین را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. من افرادی را دیده ام که از مواد دفع کننده حرفه ای مانند  Bug Soother Spray استفاده می کنند.

روش دوم نیز در برخی از محصولات کشاورزی از بر اساس نعناع و یا اکالیپتوس. آره جدی میگم مردم فقط از روغن نعناع در اطراف دوربین استفاده می کنند تا زمانی که بوی آن از بین برود یا باران بعدی بیاید. می توانید این راه حل را امتحان کنید اما توجه داشته باشید که مجبورید اغلب از آن استفاده کنید. و برای دور نگه داشتن حشرات، باید دوربین دام شکل را انتخاب کنید.

نحوه پاک کردن رطوبت در دوربین مداربسته

برای تمیز کردن دوربین امنیتی شما می توانید راه حل های موقت و دائمی پیدا کنید. راه حل های موقت هنگام تلاش برای یافتن یک راه حل سریع و آسان برای تراکم موقتی است، پاک کردن قطرات آب با یک پارچه میکروفیبر می تواند یکی از ساده ترین راه ها برای رفع مشکل باشد. این نوع پارچه لکه های آب را پاک می کنند و می تواند یک راه حل سریع و رفع موقت در صورت نیاز به پارچه باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که هوا به طور منظم روی دوربین مدار بسته در فضای باز شما تأثیر می گذارد، می توانید از این مورد استفاده کنید و هر چند وقت یکبار به راه حلی سریع نیاز دارید.

روش دیگر برای از بین بردن سریع میعانات بدون باقی ماندن آثار، با سشوار کمی گرم کنید. با این حال، تراکم می تواند فراتر از قسمت بیرونی دوربین شما باشد. هنگامی که چگالش در داخل دوربین شما ایجاد شود، این نشان می دهد که هوا در داخل محفظه دوربین مداربسته شما جریان دارد. در این شرایط، بهترین کار این است که دهانه را باز کنید و درپوش خارجی لنز را بردارید تا داخل شیشه را از رطوبت پاک کنید.

خلاصه مطلب

کلام آخر “تمیز” نگه داشتن دوربین می تواند عمیق تر از تصور شما باشد. این فقط در مورد کثیفی نیست که باید از بین برود.  فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند بر کیفیت دوربین و فیلم شما تأثیر بگذارد. برای خرید دوربین های هایک ویژن و سایر برند های دیگر می توانید به نمایندگی هایک ویژن سر بزنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. و آمیدوارم این مقاله توانسته باشد در تمیز کردن دوربین مداربسته به شما کمک کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات