حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گواهینامه SSL چیست و چرا باید از SSL استفاده کنیم؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در دنیای امروز، امنیت حرف اول را می‌زند و با وجود روش‌های مختلف هک کردن، لزوم بهبود امنیت بیش از پیش حس می‌شود. کسب و کارها نیز از این قضیه مستثنا نیستند و باید برای حفظ امنیت سایت کسب و کار خودشان اقدامات لازم را انجام دهند.


یکی از راه‌های بهبود و افزایش امنیت سایت، دریافت گواهینامه SSL و انجام تغییرات مربوط در سایت کسب و کار است. این گواهینامه کمک می‌کند تا امنیت سایت شما به مقدار قابل توجهی افزایش یابد و خیالتان بابت شنود ارتباطات توسط هکرها راحت گردد.

در این مقاله برای کمک به شما و راحت‌تر کردن کارتان در دریافت این گواهینامه، قصد داریم که در ابتدا به شما بگوییم که گواهینامه SSL چیست؟  و چه کاربردی دارد؟  و از کجا خرید ssl انجام دهیم؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با تمامی این موارد آشنا شوید و بفهمید که چرا باید گواهینامه SSL را دریافت کنید.

گواهینامه SSL چیست؟

این گواهینامه در واقع یک قفل امنیتی است که می‌تواند دامنه و هاست سایت شما را از شنود ارتباطات توسط هکرها به دور نگه‌ دارد و امنیت را بالا میبردد.
برای اینکه از فعال بودن یا نبودن گواهینامه SSL سایت خودتان اطمینان پیدا کنید، می‌توانید ابتدای آدرس سایت کسب و کار خودتان را چک کنید. اگر حروف ابتدایی به صورت http بود، سایت دارای گواهینامه SSL نمی‌باشد، اما اگر حروف به صورت https باشد، سایت کسب و کار شما دارای این گواهینامه می‌باشد. همان‌طور که متوجه شدید، حضور S در انتهای حروف ابتدایی آدرس سایت، می‌تواند نشاده دهنده گواهینامه SSL باشد و وجود آن را برای شما تضمین کند.
استفاده از این گواهینامه برای بهبود سئو سایت نیز مهم است و می‌تواند باعث بهبود رتبه سایت در سرچ‌های گوگل می‌گردد، زیرا مرورگر آن سایت را به عنوان یک سایت امن می‌شناسند که یکی از فاکتورهای مربوط به رتبه بندی سایت‌ها است. بهبود رتبه کمک می‌کند که ترافیک ورودی به سایت شما به طور قابل توجهی افزایش یابد و همچنین احتمال فروش شما نیز بالاتر برود. در ادامه به بررسی کاربردهای مهم این گواهینامه می‌پردازیم تا به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید.

چرا باید از گواهینامه SSL استفاده کرد؟

در واقع می‌توانیم دلیل اصلی استفاده از این گواهینامه را افزایش امنیت سایت و معرفی سایت کسب و کار به عنوان یک سایت امن به مرورگر، ذکر کنیم. به طور کلی مرورگر‌هایی مانند کروم، فایرفاکس و امثال آن‌ها، سایت‌هایی را که دارای این گواهینامه نباشند را به عنوان یک سایت ناامن به کاربر معرفی می‌کنند که همین موضوع باعث کاهش اعتماد یا عدم وجود آن در کاربر  می‌گردد. بنابراین لازم است که از این گواهینامه استفاده کنید و نسبت به دریافت آن اقدام نمایید تا بتوانید فرآیند اعتمادسازی کسب و کار خودتان در میان کاربران را به طور قابل توجهی بهبود دهید.

انواع گواهی SSL چیست؟

گواهی SSL دارای انواع مختلفی است که عبارت است از:

  • گواهی اعتبار سنجی دامنه (DV) بر اساس نام دامنه اعتبار سنجی انجام می‌شود و وب‌سایت با پروتکل https قابل بارگذاری است.
  • گواهی اعتبار سنجی سازمانی (OV)تایید در سطح دامنه و کسب‌وکار انجام می‌شود و این گواهینامه تنها قابل ارائه به اشخاص حقوقی است.
  • گواهی اعتبار سنجی گسترده (EV) تایید و احراز هویت در بالاترین سطح انجام می‌شود و آدرس وب‌سایت با نشان سبز رنگ در مرورگر مشاهده می‌شود.

استفاده از گواهینامه SSL برای صاحبان وب‌سایت‌ها چه مزایایی دارد؟

گواهینامه SSL دارای مزایای گوناگون است که در این قسمت به معرفی و شرح مهم‌تریم موارد آن می‌پردازیم.

حفاظت از اطلاعات منتقل شده بین مرورگر و کاربر

رمزنگاری اطلاعاتی که از سمت مرورگر به سمت سرور اختصاصی یا سرور مجازی ارسال می‌شود و از این طریق به دست کاربر می‌رسد، بسیار مهم است، می‌تواند باعث افزایش ضریب امنیت این داده‌ها گردد و خیال کاربر و شما را به طور کامل راحت کند. وجود گواهینامه SSL می‌تواند به رمز نگاری این داده‌ها و اطلاعات کمک کند و آن‌ها محقق کند، بنابراین می‌توانیم این کاربرد را به عنوان یکی از کاربردهای این گواهینامه ذکر کنیم.

تایید هویت صاحب وب سایت

در صورت دریافت گواهینامه از نوع OV یا EV این گواهینامه به کاربر نا آشنا با کسب و کار شما اطمینان می‌دهد که هویت صاحب سایت حقیقی است و جعل هویت یا کلاه‌برداری در کار نیست، زیرا امروزه سایت‌هایی وجود دارند که با سوءاستفاده از اعتماد کاربران پول آن‌ها را بالا می‌کشند و سر آن‌ها کلاه می‌گذارند.
همین اتفاقات سبب شکاک شدن کاربر و سخت شدن فرآیند اعتماد کردن آن‌ها می‌گردد. بنابراین دریافت این گواهینامه می‌تواند اثر قابل توجهی در اعتماد مخاطبین بگذارد.

راحت‌تر کردن فرایند دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

امروزه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یکی الزاماتی است که سایت‌های کسب و کارهای ایرانی است و باید نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. اما لازم است که بدانید سایت‌هایی که دارای SSL هستند، میتوانند اقدام به دریافت نماد ۲ ستاره کنند که از اعتبار بیشتری در چشم مخاطب برخوردار است.

 

گواهینامه SSL را سریعا دریافت کنید

گواهینامه SSL موردی است که می‌تواند به افزایش امنیت سایت، بهبود حس اعتماد پذیری کاربران، افزایش سرعت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بسیاری موارد دیگر کمک شایانی کند. دریافت این گواهینامه همچنین باعث می‌شود که سایت کسب و کار شما برای گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر به عنوان یک سایت امن و معتبر شناخته شود.
برای این که از وجود این گواهینامه اطمینان حاصل کنید، می‌توانید ابتدای آدرس سایت را چک کنید و در صورت وجود S در انتهای آن، از وجود این گواهینامه اطمینان حاصل نمایید.
در این مقاله سعی کردیم، برای این که از دریافت این گواهینامه اطمینان پیدا کنید، به شما بگوییم که این گواهینامه به طور قطع چیست و آن را شرح دادیم، همچنین در ادامه به شرح کامل کاربردهای گفته شده این گواهینامه پرداختیم تا آشنایی کاملی با این موارد نیز پیدا نمایید. با توجه به تمامی این موارد به شما توصیه می‌کنیم سریعا نسبت به دریافت گواهی SSL اقدام نمایید.

از کجا SSL تهیه کنیم؟

irpower یکی از مجموعه‌های ارائه کننده SSL، خدمات هاست لینوکس، هاست ویندوز، ثبت دامین، نمایندگی میزبانی وب، نمایندگی ثبت دامنه، سرور مجازی و سرور اختصاصی است که توانسته در 17 سال فعالیت خود در این زمینه به ۴۰۰ هزار وبسایت خدمات متنوعی را ارائه نماید. مجموعه IRPOWER با برخورداری از کارشناسان مجرب به سوالات شما در زمینه دامنه و میزبانی وب پاسخ داده و خدماتی که نیاز دارید را در کمترین زمان و با بهره‌گیری از بروزترین تکنولوژی‌های روز در این حوزه در اختیار شما قرار می‌دهد. جهت اطلاع بیشتر از نحوه خدمات سایت به آدرس سایت IRPOWER.com مراجعه نمایید و یا با شماره گیری (۰۲۱) ۴۷۶۲۱۰۰۰ از راهنمایی کارشناسان مجرب و خبره بهرمند شوید.
تلگرام: https://t.me/irpowercom
اینستاگرام: https://instagram.com/irpowerweb
فیس بوک: https://www.facebook.com/irpowerweb
توییتر: https://twitter.com/irpowerweb
لینکدین: https://www.linkedin.com/company/irpowerweb/

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات