حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر حداقل سیستم مورد نیاز Windows 11 به نفع CPU های قدیمی تر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

سوم تیرماه ۱۴۰۰ بود که ویندوز ۱۱ با پشتیبانی از نرم افزارهای اندرویدی رسما معرفی شد. در حالی که ویژگی جدید بسیار هیجان انگیز بود اما هنوز در حاله از ابهام باقی مانده است (چون در نسخه بتا در دسترس نیست) اما حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 خیلی از کاربران را ناامید کرد. به نظر می رسد با تغییر حداقل سیستم مورد نیاز Windows 11 به نفع CPU های قدیمی تر، تعداد کمی از آن ها دوباره امیدوار شوند.

تغییر حداقل سیستم مورد نیاز Windows 11

ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱

مایکروسافت حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 خود را به روز کرده است تا CPU های Intel بیشتری را شامل شود. از طریق یک پست وبلاگ رسمی، اعلام شد که پس از آزمایش و بررسی گزینه های Windows Insider با شرکت های تولیدکننده، حداقل سیستم مورد نیاز شامل CPU های قدیمی اینتل است که با ویندوز ۱۱ سازگار هستند، تغییر کرد. اگرچه سایر پیش نیازها هنوز پابرجا هستند. مایکروسافت ویندوز ۱۱ را کمی بیشتر از ۲ ماه پیش معرفی کرد و در حال حاضر جدیدترین نسخه آزمایشی آن را آزمایش می کند. آپدیت Windows 11 به همراه چندین تغییر عمیق، یک بازسازی بصری را در پلتفرم ویندوز به ارمغان می آورد.

ویندوز ۱۱ مایکروسافت رسما معرفی شد + پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید

در زمان رونمایی، مایکروسافت اعلام کرد که حداقل چند مورد ضروری برای اجرای ویندوز ۱۱ وجود دارد. اینها شامل موارد زیر می شوند:

  1. ۱- پردازنده 64 بیتی سازگار
  2. ۲- 4 گیگابایت حافظه رم
  3. ۳- 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  4. ۴- بوت امن UEFI
  5. ۵- برخی از نیازهای گرافیکی
  6. ۶- و البته داشتن TPM 2.0

آموزش چک کردن TPM برای نصب Windows 11 : کامپیوتر من TPM 2.0 دارد؟

این امر کمی هیاهو ایجاد کرد زیرا CPU های قدیمی تر از اواخر سال ۲۰۱۷ پشتیبانی نمی شدند. به این ترتیب برای اجرای ویندوز ۱۱ کاربران باید CPU های نسبتاً به روز و توانمند خود را ارتقا دهند. در حال حاضر، اگرچه این شرکت به الزامات ذکر شده پایبند است، پس از آزمایش با Windows Insiders و تولیدکننده ها، چند CPU اینتل دیگر را به لیست سازگاری خود اضافه کرده است.

پشتیبانی از CPU های جدید شامل سری Intel Core X و سری Xeon W است. CPU های Intel Core 7820HQ نیز در لیست جدید هستند، اما فقط دستگاه های منتخبی که از این CPU استفاده می کنند و با درایورهای مدرن بر اساس اصول طراحی برنامه های اعلامی همراهند. همچنین پشتیبانی سخت افزاری (DCH) نیاز است که در دستگاهی مانند Surface Studio 2 دیده می شود.

علاوه بر این، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد پشتیبانی ویندوز ۱۱ از مک بوک ها از طریق Boot Camp وجود ندارد. به نظر می رسد که کاربران مک بوک حداقل به دلیل نیاز به TPM 2.0 قادر به نصب ویندوز ۱۱ نیستند.

آموزش نصب ویندوز 11 بدون TPM 2.0 با Windows 11 Dev

وب سایت 9to5mac بیان می کند که اپل هرگز از TPM 2.0 در محصولات دارای تراشه اینتل خود پشتیبانی نکرده است، که باعث می شود همه آنها با جدیدترین نسخه ویندوز ناسازگار باشند. همچنین می افزاید که نرم افزار PC Health Health مایکروسافت در صورت اجرا بر روی Mac (از طریق بوت کمپ) نشان می دهد “این رایانه نمی تواند ویندوز ۱۱ را اجرا کند”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این تغییر کوچک بتواند برای کاربران مفید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)