حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch، جان یک مرد را برای دومین بار نجات داد!

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، اخبار، ساعت هوشمند

اپل واچ‌ها، ساعت‌های هوشمند معروف و محبوب اپل هستند. بعید است که گوشی شما آیفون باشد و اگر قصد تهیه یک ساعت هوشمند را داشته باشید، به سراغ اپل واچ نروید. چرا که اپل واچ‌ها، قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به عنوان مثال، اپل واچ‌ها قابلیت‌های سلامتی و اضطراری زیادی دارند. برای نمونه، قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch، سبب نجات یک نفر برای دومین بار شده است.

قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch برای دومین بار به داد صاحب این ساعت هوشمند رسید!

همان طور که می‌دانید، اپل واچ‌ها با قابلیتی اختصاصی، کاربردی و جذاب با نام تشخیص سقوط به دست مشتریان می‌رسند. شما می‌توانید از آن‌ها، به عنوان ناجی خود استفاده کنید. آخرین بار، این قابلیت جان یک مرد جوان را نجات داد.

 

ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ جان مردی جوان را از خطر سقوط جدی نجات داد

 

بر اساس گزارش جدیدی از Phonearena، در طول این سال‌ها، ما نمونه‌هایی از نجات جان افراد را به وسیله ساعت هوشمند اپل واچ مشاهده کرده‌ایم. از جمله قابلیت‌های نجات دهنده اپل، می‌توان به قابلیت مانیتور ضربان قلب اشاره کرد. این قابلیت، بارها جان کاربران در معرض شرایط خطرناک را نجات داده است. اما ما نمی‌خواهیم در مورد این قابلیت صحبت کنیم. بلکه یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب اپل واچ، ویژگی تشخیص سقوط می‌باشد. این ساعت هوشمند، تشخیص می‌دهد که چه کسی دچار سانحه سقوط شده است و نمی‌تواند فعالیت داشته باشد.

جان؛ مردی که نه یک بار، بلکه دو بار توسط ویژگی کلیدی اپل واچ نجات پیدا کرده است!

باید بگوییم که ما امروز یک خبر جذاب و جالب در مورد محبوب‌ترین ساعت هوشمند جهان در اختیار داریم. این بار، اپل واچ نه یک بار، بلکه دو بار جان صاحب خود را نجات داده است. جان، یک مرد با ٧٠ سال سن است. او دو سال پیش، در حال دوچرخه سواری بوده است. اما به دلیل سرعت بالا در حین دوچرخه سواری و برخورد با یک سرعت گیر، از دوچرخه سقوط کرده است. پس از آن، John گفت که به یاد دارم پس از حادثه، در آمبولانس بیدار شدم.

اما جان چگونه نجات پیدا کرده است و چه اتفاقی افتاده است؟ خب، بعد از سقوط وی از روی دوچرخه، اپل واچ وضعیت تحرک او را بررسی کرده است. اما هنگامی که جان حرکتی را ثبت نکرده است، با اورژانس تماس برقرار کرده است. او در نهایت، به وسیله هواپیما به بیمارستان یک شهر دیگر انتقال یافته است. ظاهراً او دچار خونریزی جزئی مغزی نیز شده بوده است. جان در نهایت گفت که اگر اپل واچ را نداشت، احتمالاً مرده بود. اما این اولین باری نبوده است که جان به وسیله اپل واچ نجات پیدا کرده است.

قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch

پس از گذشت دو سال، به سال ٢٠٢١ می‌رسیم. جان هم اکنون، دو سال پیرتر شده است و وضعیت جسمانی او در حال تحلیل رفتن است. بنابراین، او می‌بایست بیشتر مواظب باشد. اما اوایل امسال، جان به دلیل غش کردن، دچار حادثه می‌شود. ظاهراً او سابقه غش کردن را دارد و اولین باری نیست که دچار این سانحه می‌شود. اما با این وجود، بالأخره یک بار دیگر جان غش می‌کند و با کف زمین برخورد می‌کند. در همین راستا، وی دچار خونریزی می‌شود.

اپل واچ نیز سقوط او را تشخیص می‌دهد و به جان این موضوع را اطلاع می‌دهد. اما ظاهراً جان فکر می‌کرده است که آسیب چندان جدی نیست و اعلان را رد می‌کند. اما هنگامی که او متوجه می‌شود آسیب جدی است، اقدامی را انجام می‌دهد. در نهایت، او توانست به سختی از روی اپل واچ، پیامی را برای همسرش دیکته کند. در نهایت، او با موفقیت به بیمارستان منتقل می‌شود و بخیه‌هایی را بر روی سر خود دریافت می‌کند.

در نهایت، او دچار شکستگی مهره نیز شده است. اما اگر اپل واچ در دست وی نبود، قطعاً جان دچار آسیب‌های جبران ناپذیر و بدتری می‌شد. به همین دلیل، او جان خود را برای دومین بار به اپل واچ مدیون است. ظاهراً جان ساعت‌های دیگری دارد که می‌تواند از آن‌ها نیز استفاده کند. اما او می‌گوید که قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch، برای دومین بار جان او را نجات داده است. پس چرا او باید ساعت دیگری را به دست نود ببندد. به قول جان، او ساعت‌های معمولی با ظاهر زیباتر را بیشتر دوست دارد. اما با توجه به این که او دو بار جان خود را مدیون به اپل واچ است، نپوشیدن آن کاملاً احمقانه است!

ویژگی Fall Detection یا همان تشخیص سقوط در اپل واچ، برای افراد ۵۵ ساله یا بیشتر به صورت پیش فرض فعال است

هنگامی که شما کاربری ۵۵ ساله و یا پیرتر باشید، تدابیری برای شما اعمال می‌شود. به طور مثال، قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch به صورت خودکار برای شما فعال می‌شود. بنابراین، نیازی به فعال سازی دستی این قابلیت نیست. اما اگر ١٨ ساله و یا بیشتر هستید، تنها کافیست به برنامه Watch مراجعه کنید. پس از آن، می‌توانید با ورود به بخش Emergency SOS، قابلیت تشخیص سقوط را فعال سازی کنید. همچنین قابلیت تنظیم مخاطبان اضطراری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر شما دچار سقوط شوید، اپل واچ شما زنگ خواهد خورد و هشداری را به شما اعلان خواهد کرد. اگر اپل واچ اشتباه کرده باشد، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

اگر شما ۶٠ ثانیه و بیشتر حرکتی نکرده باشید، تماس اضطراری متوقف خواهد شد. پس از ۶٠ ثانیه، اپل واچ با یک مرکز رسیدگی به شرایط اضطراری تماس می‌گیرد. در ادامه، مختصات شما شرح داده می‌شود. پس از آن، اپل واچ با اورژانس تماس می‌گیرد و هشدار می‌دهد که شما دچار سقوط جدی شده‌اید. بنابراین، شانس نجات جان شما، افزایش خواهد یافت. سایز قابلیت‌های اپل واچ نیز به همین صورت هستند. به عنوان مثال، قابلیت نوار قلب با بررسی میزان نامنظم ضربان قلب شما و یا وضعیت جسمانی نا مساعد، می‌تواند جان شما را نجات اهد.

نظر شما در مورد قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch چیست؟ آیا از این قابلیت استفاده می‌کنید یا برای شما کارایی دارد؟ کدام ویژگی اپل واچ برای شما جالب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MH

ایفون داشته باشی و اپل واچ نداشته باشی
اصلا نمیشه لامصب 😂

meiyou

اپل واچ نمیتونه پایان‌نامه منو انجام بده؟!
جدیدا هر طرفو نگاه می‌کنی اپل جون یه نفرو رو نجات داده
(البته اصل خبر رو تکذیب نمیکنم و اتفاقا خیلی هم خوشحال شدم که بنده خدا نجات پیدا کرده ولی اگه همین اتفاق مثلا برای محصول ZTE افتاده بود، هیچ‌وقت در این اندازه بولد نمی‌شد)

BeFair

نون بگیره می تونه مفیدتر باشه

ali karimi

سلام، واقعا عالیه،این کارایی هایی که داره یرای افراد سن بالا واقعا عالیه، ابته نمیدونم تو کشور ماهم این کارایی هارو داره یا نه، منظورم اینه که خود انسان با 115 تماس میگیرم به زور میان، وای بحال اینکه ساعت بخواد تماس بگیره، ولی خب با تحریمها اینها مشخصا تو ایران این مشخصاتش کارایی نداره، ولی درکل بگیری همونطور که گفتم واقعا مشخصات و کارایی های خیلی عالی داره، موفق باشید

ali karimi

خواستم بدونم این مشخصات تو ساعت های دیگم هستش مثلا ساعت های سامسونگ یا هواوی؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️