حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از سریعترین SSD اکسترنال دنیا تا سبک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ در رویداد ای‌دیتا و XPG

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

از سریع‌ترین SSD اکسترنال دنیا با سرعت 4 گیگ برثانیه و مجهز به USB 4  در رویداد آنلاین ADATA در 5 آگوست 2021 تحت عنوان “Xtreme Innovation” رونمایی شد.علاوه بر این SSD پر سرعت، سبک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا که تنها  970 گرم وزن دارد و مجهز به کارت گرافیک 3070 است هم معرفی شد. هدف از این رویداد، معرفی محصولات و دستاوردهای جدید برند ADATA و XPG مانند سریعترین SSD، رم DDR5 با سرعت بسیار بالا، کارت حافظه با سرعت 800 مگابایت بر ثانیه و قطعات کامپیوتری جدید بود.

میزبانی این رویداد توسط XPG و همزمانی آن با بیستمین سالگرد تاسیس برند ADATA از نکات قابل توجه رویداد Xtreme Innovation بود.

ماژول‌های رم ADATA DDR5

برند ADATA از ماژول‌های رم نسل جدید DDR5 خود در این مراسم رونمایی کرد. این رم‌ها با فرکانس 8400MT/s، تا 163% از حافظه‌های DDR4 سریع‌تر عمل می‌کنند. این عملکرد فوق العاده باعث می‌شود تا انواع فایل و نرم‌افزارهای شما به سرعت اجرا شوند و به راحتی چندین تسک مختلف را همزمان اجرا کنید. ولتاژ مصرفی این قطعات 1.1 ولت بوده و تا 64 گیگابایت ظرفیت دارند.

SSDهای ADATA LEGEND با تکنولوژی PCIe GEN4

در عصر رسانه‌های دیجیتال، محبوبیت ویدیوها و ظهور تکنولوژی 5G، تولید یا استفاده از محتوای تصویری با کیفیت به بخش جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. ADATA با معرفی محصولات جدید خود در صدد برآورده کردن طیف وسیعی از نیازهای ما در این حوزه است. در خلال این رویداد، SSDهای جدید ADATA LEGEND با فناوری PCIe GEN4 معرفی شدند که با سرعت خواندن اطلاعات تا 7400 مگابایت بر ثانیه، برای ویرایش ویدئو و گرفتن رندرهای سه بعدی ایده‌آل هستند.

SSD اکسترنال ADATA SE920 USB4

SSD اکسترنال ADATA با پشتیبانی از USB4 بالاخره معرفی شد. شما می‌توانید با بهره مندی از رابط  جدید USB4، سرعتی تا 4 برابر بیشتر از USB3.2 را تجربه کنید. SSDهای جدید SE920 با سرعت 4000 مگابایت بر ثانیه با هدف بیشترین دوام و ماندگاری تولید شده‌اند. همچنین این SSDها با فناوری انتقال حرارت اختصاصی ADATA همیشه خنک و ایده‌آل به کار خود ادامه می‌دهند.

کارت حافظه ADATA Premier Extreme SDXC با فناوری PCIe

همچنین ADATA در این رویداد از کارت‌حافظه نسل جدید خود با نام Premier Extreme SDXC SD7.0 Express با فناوری PCIe Gen3x1 و  UHS-I U3 Class 10 رونمایی کرد. ویژگی که این کارت حافظه را منحصر به فرد می‌کند، قطعا بهره مندی از تکنولوژی PCIe است.

این کارت حافظه با سرعت 800 و 700 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و نوشتن اطلاعات، عملکرد چشمگیری نسبت به نسخه‌های پیشین خود ارائه می‌دهد. همچنین بهره مندی از UHS-I برای سازگاری بیشتر و سهولت در استفاده از مزایای دیگر کارت حافظه جدید برند ADATA است.

اولترابوک گیمینگ XPG XENIA 14

خبر خوشحال کننده برای دوستداران گیمینگ این است که در این مراسم تعداد زیادی از محصولات جدید گیمینگ XPG نیز معرفی شدند. یکی از مهمترین آن‌ها لپتاپ گیمینگ XENIA 14 است. بهره مندی از نسل یازدهم پردازنده‌های i5 یا i7 اینتل، گرافیک آنبورد Intel Iris XE، استفاده از 16 گیگابایت رم XPG DDR4 و SSD فوق العاده 512 گیگابایتی XPG GEN 4 از مشخصات اصلی این اولترابوک گیمینگ هستند.

XPG XENIA 14 در نمای بیرونی بسیار زیبا و با قابلیت حمل بالا طراحی شده و بدنه آن نیز از آلیاژ بسیار سبک منیزیوم با ضخامت 15 میلی متری ساخته شده است. اما نکته جالب این اولترابوک گیمینگ، وزن آن بوده که تنها 970 گرم است!

XENIA 14 با نمایشگر 14 اینچی و نسبت فوق العاده 92% (نسبت صفحه نمایش به بدنه) ظاهر مدرنی دارد. همچنین برای گیمینگ یا انجام امور روزانه خود می‌توانید تا 10 ساعت روی باتری این لپتاپ حساب کنید.

از انواع اتصالات XENIA 14 می‌توان به 2 پورت USB Type-C، دو پورت USB Type-A، پورت HDMI، کارت خوان SD، جک 3.5 میلی متری صدا و پشتیبانی از تاندربولت 4 اشاره کرد.

اولترابوک گیمینگ XPG XENIA 15

XENIA 15 جدید با استفاده از نسل یازدهم پردازنده‌های Intel i7 Tiger Lake H، کارت گرافیک NVIDIA® GeForce® RTX 3060 یا RTX 3070، با 32 گیگابایت رم XPG DDR4 و 1 ترابایت SSD فوق سریع XPG Gen 4، تجربه بی‌نظیری از گیمینگ را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مانند لپتاپ XENIA 14، این لپتاپ گیمینگ نیز از آلیاژ منیزیوم ساخته شده و کمتر از 2 کیلوگرم وزن دارد. همچنین XENIA 15 دارای کیبورد مکانیکی با نورپردازی مجزا برای هر کلید، نمایشگر فوق العاده 15.6 اینچی با کیفیت QHD و نرخ فریم 165 هرتز و پشتیبانی از جدیدترین نسخه تاندربولت یعنی تاندربولت 4 است.

هدست گیمینگ XPG PRECOG AERO

هدست XPG PRECOG AERO به صورت وایرلس و باسیم قابل استفاده است. پورت Type-C با فرکانس وایرلس 2.4GHz به راحتی به گوشی‌های موبایل، کنسول‌های پرتابل و کامپیوتر متصل می‌شود. باتری این دستگاه برای استفاده مداوم از طریق وایرلس تا 24 ساعت ماندگاری دارد!

هدست گیمینگ XPG PRECOG AERO با زبان طراحی صنعتی XPG طراحی شده و با ساختاری سبک و بالشتک‌های منحصر بفرد ساخته شده است. همچنین این هدست دارای یک میکروفون قلبی شکل است که با مکانیزم چرخشی آن روشن و خاموش می‌شود. روگوشی‌های قابل تعویض، نورپردازی RGB و قابلیت شخصی سازی از طریق XPG PRIME از دیگر مزایای هدست جدید XPG است.

تجهیزات گیمینگ XPG

در زمینه حافظه SSD، برند XPG سبد کاملی از محصولات با فناوری GEN4 را ارائه می‌دهد. در میان آن‌ها می‌توان به S70 GAMMIX  اشاره کرد که با ارائه سرعت 7400 مگابایت بر ثانیه برنده جایزه Red Dot در سال 2021 شده است. همچنین مدل‌های GAMMIX S70 Blade و S50 Lite نیز از محبوب‌ترین تجهیزات ذخیره سازی این برند هستند.

همانند ADATA، برند XPG نیز از نسل جدید ماژول‌های رم DDR4  در اواخر سال 2021 رونمایی خواهد کرد. این رم‌ها توانایی رسیدن به سرعت 12600MT/s را دارند که برای تجربه گیمینگ و امور گرافیکی سنگین فوق العاده خواهند بود.

از دیگر قطعات مهم برند XPG، پاور پلاتینیوم CYBERCORE است که از گواهینامه 80 PLUS Platinum پشتیبانی می‌کند. این پاور توانایی ارائه 1300 وات برق مستمر و بدون نوسان را به قطعات کامپیوتری دارد که با بهره مندی از فن داخلی 120 میلی‌متری  XPG Vento Pro و طراحی بی‌صدا، عملکرد فوق العاده‌ای را در تست‌ها به نمایش گذاشته است. پاور CYBERCORE در ظرفیت‌های 850 و 1000 وات نیز قابل دسترس خواهد بود.

نرم افزار XPG PRIME

جدا از قطعات سخت افزاری، در این مراسم برند XPG، نرم افزار مدیریت محصولات خود با نام XPG PRIME را معرفی کرد. توسط این نرم افزار کاربران می‌توانند تمام تنظیمات مربوط به محصولات XPG را مدیریت کنند. به عنوان مثال، همگام سازی نورهای RGB همه قطعات تنها با یک کلیک در XPG PRIME قابل انجام است. همچنین می‌توانند هر LED را بصورت جداگانه تنظیم کنند تا از شخصی سازی بی حد و مرز لذت ببرند.

نرم افزار آموزشی XPG GRIT

کلمه GRIT مخفف عبارت Game Reaction Intensity Training است. این نرم افزار شامل مجموعه‌ای از اتاق‌های آموزشی بوده که تمرکز آن کمک به بهبود عملکرد گیمرها است. GRIT با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد کاربران را در طول زمان ردیابی کرده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کند. با استفاده از این اطلاعات، نرم افزار GRIT به شما تمریناتی را در جهت بهبود مهارت‌هایتان توصیه می‌کند و اساسا به عنوان یک مربی گیمینگ برای شما عمل می‌کند. در حال حاضر GRIT تنها برای بازی‌های FPS (شوتینگ شخص اول) قابل استفاده بوده اما در آینده‌ای نزدیک به دیگر ژانرهای گیمینگ نیز ورود خواهد کرد.

اگر این رویداد آنلاین را از دست دادید، می‌توانید از لینک زیر آن را مشاهده کنید:


https://www.youtube.com/watch?v=T6JQygZsAXE

محصولات معرفی شده در رویداد Xtreme Innovation به زودی توسط شرکت آونگ به عنوان وارد کننده محصولات برند ADATA و XPG در ایران به بازار عرضه خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات