حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون X پس از سقوط از ارتفاع ٣.٣۵ کیلومتری همچنان سالم ماند!

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، اخبار

بسیاری از مدل‌های آیفون، در برابر ضربات، سقوط از ارتفاع و همچنین غرق شدن در آب، مقاومت خاصی را نشان می‌دهند و این‌ها، به دلیل کیفیت ساخت بالا هستند. البته شانس شما نیز در این موضوع دخیل است! به تازگی یک آیفون X از سقوط از ارتفاع ٣.٣۵ کیلومتری جان سالم به در برده است. گفته می‌شود که این گوشی، هیچ آسیبی ندیده است.

آیفون X از سقوط کردن از هواپیما جان سالم به در برد!

حدود ۴ سال پیش بود که اپل در مراسم خود، رسماً از iPhone X رونمایی کرد. این گوشی، طراحی جدید و انقلابی نسبت به قبل داشت. بدنه این گوشی نیز از جنس شیشه و استیل ضد زنگ است.

 

آیفون 2017: اپل رسما از آیفون X (آیفون 10) رونمایی کرد [بروزرسانی]

 

به نقل از Gizmochina، تطبیق پذیری، استحکام بالا و صدمه ندیدن آیفون‌ها، مواردی هستند که در مورد مدل‌های مختلف آیفون ثابت شده هستند. داستان‌های زیادی در مورد آیفون‌ها و مقاومت آن‌ها در برابر شرایط سخت وجود دارند. به طور مثال، یکی از آیفون‌ها چندین روز در زیر آب دوام آورده بود. در کل، آیفون‌ها کیفیت ساخت بالایی دارند و صد البته که آن‌ها پرچمداران اپل هستند. اما در برخی موارد، واقعاً متعجب می‌شویم که چگونه برخی از آیفون‌ها دوام آورده‌اند.

در جدیدترین گزارش، یک آیفون X سقوط کرده را شاهد هستیم. این آیفون، به اشتباه از هواپیمایی با ارتفاع ١١,٠٠٠ پایی (٣.٣۵ کیلومتری) سقوط کرده است. جالب است که این آیفون حتی پس از این سقوط آزاد، همچنان آسیبی را متحمل نشده است. این می‌تواند سخت‌ترین آزمایش سقوط از ارتفاعی باشد که یک دستگاه به خود دیده است. اگرچه که نتیجه این سقوط مشخص شده است و بسیاری را شگفت زده کرده است. اما صاحب دستگاه، در انجمن هوانوردی از جزئیات این حادثه نیز سخن گفته است. هنگام حادثه، یک خلبان که نامش David عنوان شده بود، در حال پرواز با یک هواپیمای کوچک DA40 بود. این نوع هواپیما، دارای سایه بان و پنجره‌هایی کوچک است. این سایه بان‌ها، می‌توانند در حین پرواز بازگشایی شوند. پرواز فرد حادثه دیده، مربوط به پرواز کلرادو اسپرینگز به آتلانتا بود.

هواپیمای DA40

هواپیمای DA40

دیوید که یکی از مسافران بوده است، تصمیم می‌گیرد تا با استفاده از هواپیمای کوچک خود، تصاویری زیبا را از مناظر ثبت کند. به دلیل وجود شرایط جوی مناسب، او تصمیم گرفت تا این کار را عملی کند. اما بر اساس یک حادثه، ناگهان آیفون ایکس او به بیرون از هواپیما پرتاب می‌شود. این موضوع، به طور ناگهانی و تصادفی رخ می‌دهد.

او در ابتدا، از یافتن iPhone X خود ناامید شده بود. اما خوشبختانه او دریافت که قابلیت Find My iPhone خود را فعال کرده است. بنابراین، او با استفاده از ردیابی آیفون ایکس خود به وسیله این ویژگی، توانست به گوشی خود دسترسی پیدا کند. او در نهایت، توانست به دستگاه خود پس از ساعت‌ها جستجو دسترسی پیدا کند. پس از آن، متوجه شد که آیفون وی هیچ آسیبی ندیده است.

تنها باتری مشکل دار شده بود و دیگر قسمت‌های دستگاه، هم اکنون به خوبی کار می‌کنند. باید بگوییم که این iPhone X نبوده است که تمام آسیب‌ها را تحمل کرده است. مکانی که آیفون وی در آن سقوط کرده است، دارای زمینی نرم بوده است و تا حد زیادی از احتمال تخریب گوشی کاسته است. از سوی دیگر، آیفون X وی دارای یک قاب محافظ بوده است که مقاومت گوشی را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. در هر صورت، این مورد نشان می‌دهد که آیفون‌ها می‌توانند در برخی موارد از حوادث غیر منتظره جان سالم به در ببرند.

نظر شما در مورد زنده ماندن iPhone X پس از سقوط چیست؟ آیا گوشی شما تا به حال از هواپیما سقوط کرده است؟ فکر می‌کنید که اگر این گوشی بدون قاب بود، همچنان سالم می‌ماند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

تبلیغاتی که دیگه دورشون سراومده و تابلو شده ، اپل رفته سراغش 🙂

Farcry

دوست عزیز اطلاعات نداری لطفا نظر نده
فقط این یه مورد نبوده توی همین سایت ترنجی سرچ کنی میبینی تا الان چندین اتفاق مشابه برای آیفون ها افتاده
تازه این سایت منبع ( Gizmochina) همونطور که از اسمش پیداست بیشتر روی خبرهای شرکت های چینی مثل شیائومی و ریلمی کار میکنه و اکثر لیک های موبایل های شیائومی هم این سایت پوشش میده و معمولا کمتر از محصولات اپل خبر میزنه

mostafa3

همونی که از ارتفاع ۳.۳ کیلومتر افتاده
جلوی ملت تست کنن از ارتفاع ۳ متری اگر سالم موند درسته
چطوری پیداش کرده زنگ زده مخابرات گفته گوشیم از هواپیما افتاده بیرون اینم کارتون و سریالش

Farcry

خب با Find my iphone میشه آیفون ها رو ردیابی کرد.خود من چند سال پیش همینو تست کردم و دقیق بهم گفت گوشیم کجاست
درمورد این خبر هم خب البته طرف هیچ عکسی از گوشی نذاشته! ولی با توجه با شرایط (زمین نزم و داشتن کاور وگلس ضد خش …..) بعید نیست که گوشی سالم بمونه.
موارد مشابهی هم که برای اون دوست بالایی مثال زدم یکیش افتادن آیفون ۱۱ توی آب بود که طرف بعد از چند هفته رفت سراغش و پیداش کرد و‌گوشی هم کار میکرده.توی همین ترنجی هم هست عکسش هم گذاشتن

Farcry

البته آیفون x رو نمیدونم ولی اپل روی سری ۱۲ از سرامیک شیلد که شرکت گوریلا گلس اونو ساخته (فقط هم توی آیفون های ۱۲ استفاده شده و توی بقیه گوشی ها نیست) استفاده کرده که مقاومت بالایی در برابر ضربه داره و حتی از شیشه ویکتوس ابعضی از اندرویدی ها هم هم در برابر ضربه بسیار بهتر ظاهر شده
(مقایسه تست سقوط نوت۲۰ الترا و آیفون ۱۲ پرو)
https://www.youtube.com/watch?v=t4HczVTOVIU

توی همین ویدیو از ارتفاع نزدیک سه متری هم آیفون ۱۲ پرو رو میندازه روی سنگ که خب سالم میمونه.

AliSS8

چیزی زدی عزیز؟

meiyou

هر محصولی که از اپل منتشر میشه، دو روز بعدش یا بصورت اتفاقی جان یکی رو نجات میده یا از این اتفاقا براش میوفته.
اصلنم که تبلیغاتی نیست

BeFair

😐 فقط همین

AliSS8

شانسی بوده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️