حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی Nova Y60 با دوربین اصلی سه گانه و نمایشگر ۶.۶ اینچی رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، هواوی

هواوی فعالیت خود را پس از تحریم‌ها، به شدت کم کرد. در بازار جهانی نیز همین اتفاق افتاد و ما تا هفته‌ها شاهد رونمایی از گوشی‌های جدید هواوی در بازار جهانی نبوده‌ایم. اما بالأخره این برند بازگشته است تا با گوشی جدید خود، نشان دهد که زنده است! هواوی Nova Y60، جدیدترین گوشی هواوی در بازار جهانی است. در ادامه، نگاهی به مشخصات و برچسب قیمتی این گوشی داریم.

مشخصات فنی هواوی Nova Y60

سری Nova از هواوی، یکی از محبوب‌ترین سری گوشی‌‌های این برند چینی است. چرا که ما در هر نسل، شاهد عرضه دستگاه‌هایی نسبتاً جذاب با این پیشوند هستیم. گوشی Nova 8i، از آخرین گوشی‌های رونمایی شده در سری Nova است.

 

هواوی نوا 8i با اسنپدراگون ۶۶٢ و قیمت ٣١٣ دلاری رسماً معرفی شد

 

به نقل از Huawei Central، امروز هواوی Nova Y60 رسماً معرفی شده است. همچنین این گوشی، در بازار جهانی معرفی شده است و مختص به چین نیست. از نام گذاری عجیب این گوشی که بگذریم، به مشخصات فنی و دیگر جزئیات آن می‌رسیم. بر اساس اطلاعات رسمی هواوی، این دستگاه یک پایین رده با مشخصاتی جالب محسوب می‌شود. اما مشخصات فنی Nova Y60 به چه صورت است؟

طراحی و نمایشگر دستگاه

این دستگاه، در تنها دو رنگ رونمایی شده است. این دو رنگ، مشکی و سبز هستند. Nova Y60، از بدنه‌ای با خمیدگی 3D بهره می‌برد. به همین دلیل، می‌توانید با راحتی بیشتر با Nova Y60 کار کنید. جدیدترین گوشی هواوی دارای ضخامت ٩.٢ میلی متری است. وزن آن نیز به ١٨۵ گرم می‌رسد. در بخش نمایشگر، مشخصات چندان جذابی به چشم نمی‌خورد. بلکه Nova Y60 مجهز به نمایشگری ۶.۶ اینچی با وضوح +HD و پنل IPS LCD است. رفرش ریت این نمایشگر، ۶٠ هرتز است. در بالای نمایشگر این گوشی، ناچ قطره‌ای قابل مشاهده است.

سیستم دوربین

اجازه دهید تا کمی در مورد سیستم دوربین گوشی جدید هواوی صحبت کنیم. این دستگاه، از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برد. سنسور اصلی، از وضوح ١٣ مگاپیکسلی برخوردار است. سنسور ۵ مگاپیکسلی در این گوشی، برای لنز فوق عریض در نظر گرفته است. یک سنسور ٢ مگاپیکسلی نیز برای تشخیص عمق در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی تکی هواوی Nova Y60 وضوح ٨ مگاپیکسلی دارد. این دوربین سلفی، در همان ناچ قطره‌ای تعبیه شده است.

پلتفرم

در ابتدا، باید بگوییم که اطلاعاتی از بخش نرم افزاری جدیدترین گوشی هواوی به اشتراک گذاشته نشده است. اما ما احتمال می‌دهیم که این گوشی، مجهز به سیستم عامل اندروید ١٠ باشد. نسخه EMUI این گوشی، مشخص نیست. اما ممکن است EMUI 11.1 در این گوشی به کار گرفته شده باشد. قلب تپنده Nova Y60، توسط مدیاتک توسعه یافته است. نام این تراشه، MT6765 است. پردازنده مرکزی این تراشه، هشت هسته‌ای است و از هسته‌های Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ٢.٣ گیگاهرتزی برخوردار است. ۴ گیگابایت حافظه رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای هواوی Nova Y60 در نظر گرفته شده است. اما می‌توانید به صورت جداگانه از حداکثر ۵١٢ گیگابایت کارت حافظه جانبی در گوشی تازه وارد هواوی نیز استفاده کنید.

دیگر مشخصات فنی  و قیمت

قدرت بخش این مجموعه، یک باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی است. در کنار آن، می‌توانید از شارژر ١٠ واتی درون جعبه برای شارژ کردن Nova Y60 استفاده کنید. اسپیکر این دستگاه، از قابلیت Histen 6.1 و صدای 3D پشتيبانی می‌کند. در نتیجه، حداکثر صدای تولید شده توسط اسپیکر این گوشی بالا است. بر اساس اظهارات هواوی، این اسپیکر توانایی تولید صدای ٨۶ دسی بلی را دارد. حسگر تشخیص اثرانگشت نیز در Nova Y60 وجود دارد و بر روی فریم تعبیه شده است. در نهایت، قیمت این دستگاه در تک نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی برابر با ٣,٠٩٩ راند آفریقای جنوبی (معادل ٢٠۶ دلار آمریکا) می‌باشد.

نظر شما در مورد عملکرد هواوی در این گوشی چیست؟ آیا لزومی برای معرفی چنین گوشی وجود داشت؟ فکر می‌کنید که هواوی Nova Y60 ارزش خرید کافی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام یجورایی یه گوشی پایین رده حساب میشه فکر کنم، چون دوربین اصلی 13 مگا داره، چیپست 8هسته ای که هر 8تا هستش کورتکس a53 هستش فقط خوبیش دراینه سرعتش بالای 2گیگاهرتز هستش، اابته خب 200 دلاره، با دلار 25 تومانی ما میشه 5میلیون،که میشه گوشی بهتری گرفت، به نظرم بابد زیر 200 دلار میبودش، صفحه نمایششم که فول اچ دی نیستشواچ دی هست، هوآوی میتونست از چیپستهای بهتر وودوربین های بهتر استفاده کنه، یچیزی باشه که با نداشتن سرویس گوگل پلی بیرزه دیگه

BeFair

موافقم قشنگ گفتی
قیمت خیلی مهمه وقتی که یه چیزی کم داری

Mahdi

تقصیر خودشه یا امریکا خدا میدونه

BeFair

نمی دونم اصلا چرا تولید شده این گوشی

ولی خب منصف باشیم، وضع هواوی خوب نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️