حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پتنت دوربین با ۶ دیافراگم متغیر را برای کنترل بهتر عمق میدان و نوردهی ثبت کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، دوربین، هواوی

دیافراگم متغیر چیز جدیدی نیست و پیش‌تر نیز آن را در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با شروع از سری گلکسی S9 و نوت 9، سپس در سری گلکسی S10 و درنهایت نیز خانواده نوت 10 دیده‌ایم؛ اما هواوی احتمالا آخرین شرکتی باشد که این فناوری را انتخاب می‌کند. به‌تازگی، هواوی پتنت دوربین مخصوص گوشی‌های هوشمند را با ۶ دیافراگم متغیر ثبت کرده است که چهار مقدار بیشتر از نمونه استفاده شده در پرچمداران گذشته سامسونگ بوده که در نتیجه باعث کنترل بهتر عمق میدان و میزان نوردهی می‌شود.

پتنت دوربین هواوی با ۶ دیافراگم متغیر

حق اختراع ثبت شده که توسط LetsGoDigital مشاهده شده است، طراحی ماژول دوربینی را نشان می‌دهد که از دیافراگم با شش تیغه مجزا استفاده می‌کند. با حرکت تیغه‌ها به داخل یا خارج، تلفن هوشمند قادر به افزایش یا کاهش دیافراگم و کنترل میزان جذب نور توسط سنسور دوربین است. برخلاف لنزهای با دیافراگم ثابت، این امر به تلفن اجازه می‌دهد تا عمق میدان را نیز به‌صورت گسترده کنترل کرده و میزان تاری پس‌زمینه را طبیعی‌تر جلوه دهد.

پتنت دوربین هواوی با ۶ دیافراگم متغیر

پتنت دوربین هواوی با ۶ دیافراگم متغیر

قابل ذکر است، سامسونگ نیز سیستم مشابهی را در Galaxy S9/10 و 10/Galaxy Note 9 پیاده کرده بود. این دستگاه‌ها دارای دو تنظیم دیافراگم، یعنی f/1.5 و f/2.4 بودند. اخیراً نیز سونی دو میزان متفاوت دیافراگم را به لنز تله فوتو پرچمدار Xperia 1 III خود وارد کرده است. مشخص نیست که آیا طراحی هواوی درنهایت به دو تنظیم دیافراگم محدود می‌شود یا می‌توان آنها را به‌صورت روان‌تری کنترل کرد.

درحالی‌که طراحی هواوی در پتنت ثبت شده، فضای زیادی را در مجموعه دوربین گوشی‌های هوشمند اشغال می‌کند، با این حال، مزایای زیادی را برای عکاسان به‌همراه دارد. هنوز هیچ صحبتی در مورد سنسور یا لنزهای هواوی با این سیستم دیافراگم مطرح نشده است، اما این سیستم قطعا می‌تواند برای عکاسی در نور کم عالی باشد.

پتنت دوربین هواوی با ۶ دیافراگم متغیر

پتنت دوربین هواوی با ۶ دیافراگم متغیر

البته، برندهای بیشتری با افزایش سایز پیکسل تصویر، به‌دنبال سایز بزرگتر سنسور هستند تا محدودیت‌های موجود برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف را برطرف کنند. تفاوت این ترکیب با دیافراگم متغیر اینست که نیازی به تیغه‌های متحرک برای تغییر دیافراگم نیست.

مشخص نیست که آیا هواوی این طرح را در گوشی‌های هوشمند آینده خود ارائه می‌کند یا خیر. وجود این پتنت به صراحت تضمین نمی‌کند که این شرکت قصد دارد تا از آن استفاده کند. با این حال،‌ چیزی که به‌طور حتم واضح است، اینست که هواوی به‌طور سنتی مرزهای عملکرد عکاسی را در پرچمداران خود تقویت کرده است. این که آیا این طرح تاثیر قابل‌توجهی در تجربه عکاسی خواهد گذاشت یا خیر، هنوز مشخص نیست و باید صبر کنیم تا در آینده مشخص شود.

اثر منفی حسگر بزرگ دوربین موبایل با دیافراگم متغیر برطرف می شود؟ گلکسی S9 : 😎

دیدگاه شما راجع‌به پتنت جدید هواوی برای دوربین موبایل با ۶ دیافراگم متغیر چیست؟ به‌نظر شما هواوی این طرح را در گوشی آینده خود استفاده می‌کند یا خیر؟ و درنهایت به‌نظر شما این طرح اصلا کاربرد زیادی دارد یا مانند نمونه سامسونگ پس از مدتی استفاده،‌ کنار گذاشته می‌شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی