حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری Galaxy A52 5G مشخص شد: ضعیف‌تر از ردمی نوت ١٠ پرو

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، سامسونگ، عمر باتری

گلکسی A52 5G، گوشی محبوب است. به تازگی Galaxy A52 5G در بخش باتری مورد بررسی DxOMARK قرار گرفته است. بنابراین، به امتیاز DxO باتری Galaxy A52 5G خواهیم پرداخت.

گلکسی ای ۵٢ ۵ جی

گلکسی ای ۵٢ ۵ جی اوایل امسال در مراسم Unpacked سامسونگ معرفی شد. طرفداران بسیاری از عملکرد سامسونگ در این گوشی استقبال کردند. به طور مثال، شاهد کسب استاندارد IP67 توسط آن بودیم.

 

گلکسی A52 سامسونگ با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی رسما معرفی شد

 

دگزومارک در بررسی جدید خود، به سراغ بخش جدیدی از Galaxy A52 5G رفته است. این بخش هم چیزی نیست باتری! گلکسی ای ۵٢ ۵ جی، دارای تراشه‌ای بهینه و ظرفیت باتری مناسب است. اما آیا این میان رده سامسونگ می‌تواند از پس تست‌های DxOMARK بر بیاید؟ پیش از رسیدن به جواب این سؤال، مروری بر مشخصات مرتبط Galaxy A52 5G داریم:

– باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ١۵ واتی درون جعبه (پشتیبانی از شارژر ٢۵ واتی)

– نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– تراشه ٨ نانومتری Snapdragon 750G

– ۶ گیگابایت حافظه رم در کنار ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در نسخه تست شده

امتیاز DxO باتری Galaxy A52 5G سامسونگ

امتیاز DxO باتری Galaxy A52 5G

گلکسی ای ۵٢ ۵ جی بالأخره در بخش باتری DxOMARK تست شد. این تست‌ها، در سه بخش مختلف انجام گرفته‌اند. در نهایت، یک امتیاز کلی از ترکیب این امتیازات، به دست آمده است. به همین ترتیب، امتیاز DxO باتری Galaxy A52 5G برابر با ۶٧ می‌باشد. هر چند ما انتظار داشتیم که این گوشی، نتایج درخشان‌تری را به ثبت برساند. اما این امتیاز نیز بد نیست. اما در دیگر بخش‌ها چه امتیازی برای این گوشی در نظر گرفته شده است؟

امتیاز DxO باتری Galaxy A52 5G

ابتدا از بخش بازدهی و عمر کلی باتری شروع می‌کنیم. امتیاز Galaxy A52 5G در این بخش، ۶٢ است. بر اساس تجارب به دست آمده از سوی DxOMARK، این گوشی می‌تواند در حالت استفاده سبک، متوسط و سنگین به ترتیب تا ٨٢، ۵۶ و ٣۴ ساعت دوام بیاورد. در همین راستا، تا حدود زیادی می‌توان بر روی عملکرد این گوشی در بخش عمر باتری حساب باز کرد. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از میزان بازدهی Galaxy A52 5G با می ١٠ تی پرو و اوپو Find X3 Lite موجود می‌باشد:

مقایسه عمر باتری Galaxy A52 5G (آبی)، با می ١٠ تی پرو (زرد) و اوپو Find X3 Lite (سبز)

مقایسه عمر باتری Galaxy A52 5G (آبی)، با می ١٠ تی پرو (زرد) و اوپو Find X3 Lite (سبز)

پس از آن، به سراغ سرعت شارژ Galaxy A52 5G می‌رویم. امتیاز کسب شده توسط Galaxy A52 5G در بخش سرعت شارژ، ۶١ است. این موضوع، به دلیل عدم استفاده از شارژری پر توان نسبت به رقبا است. با این حال، شارژر ٢۵ واتی هم گزینه بدی نیست. البته این گوشی، با شارژر ١۵ واتی درون جعبه به دست شما می‌رسد. در نیم ساعت اول، ٣١ درصد از ظرفیت باتری شارژ می‌شود. پس از گذشت ٧۵ دقیقه، میزان شارژ این گوشی به ٨٠ می‌رسد. در انتها، حدود ١٢٠ دقیقه طول می‌کشد تا باتری Galaxy A52 5G به طور کامل شارژ شود.

امتیاز بهینگی و بهره وری این گوشی نیز ٨١ است. این امتیاز حاکی از آن است که می‌توان این گوشی را به مدت زیادی در حالت آماده به کار قرار داد. همان طور که گفتیم، امتیاز کلی ۶٧ خیلی بد نیست. اما رقبای این گوشی مانند ردمی نوت ١٠ پرو، امتیاز بیشتری را کسب کرده‌اند. می ١٠ تی پرو، امتیاز ٧٢ و ردمی نوت ١٠ پرو، امتیاز ٨۴ را کسب کرده‌‌اند. بنابراین، DxOMARK ادعا می‌کند که با ردمی نوت ١٠ پرو، تجربه کاربری بسیار بهتری را می‌توان نسبت به Galaxy A52 5G داشت.

نقاط ضعف و نقاط قوت سیستم باتری و شارژر گلکسی A52 5G

با مرور این بخش، می‌توان متوجه دلایل این امتیاز Galaxy A52 5G شد. در بخش نقاط قوت، مواردی مانند عمر باتری بالا در حالت کارکرد متوسط، نتایج خوب حالت آماده به کار و بهینگی بالای دستگاه ذکر شده‌اند. نقطه مقابل، جایی است که تنها شارژر ١۵ واتی درون جعبه به عنوان نقطه ضعف این گوشی ذکر شده است! این موضوع، واقعاً عجیب است که با وجود امتیاز ۶٧، تنها یک نقطه ضعف بی ربط ذکر شده است.

نظر شما در مورد امتیاز DxO باتری Galaxy A52 5G چیست؟ فکر می‌کنید که این گوشی شایسته چنین امتیازی باشد؟ تجربه کاربری Galaxy A52 5G را داشته‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

هر دو شون گوشی های خیلی خوبین

ولی قیمت گوشی شیائومی خیلی مناسبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️