حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امروز دهمین سالگرد انتصاب تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل شرکت اپل است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، چهره ها

امروز، سالگرد ده سالگی روزیست که استیو جابز از سمت مدیرعامل شرکتی که خود بنا کرده بود، استعفا داد و تیم کوک را رسما به‌عنوان سرپرست جدید اپل معرفی کرد. دو ماه بعد، استیو جابز درگذشت و آینده اپل تنها بر دوش تیم کوک باقی‌ماند.

دهمین سالگرد تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل

تیم کوک در زمان آشفته‌ای که جابز با سرطان لوزالمعده مبارزه می‌کرد، به‌عنوان مدیرعامل اپل انتخاب شد و آینده این شرکت در آن زمان نامعلوم به‌نظر می‌رسید. سوالات متعددی پس از تصدی تیم کوک مطرح شد از جمله اینکه آیا او، مسیر جابز را ادامه می‌دهد یا چشم‌اندازی جدید برای آینده اپل درنظر دارد.

کوک یک روز پس از انتصاب در سمت مدیرعاملی، نامه‌ای به کارکنان اپل ارسال کرده و قول داد که با وجود اینکه جابز دیگر در رأس کار نیست، شرکت اپل “تغییر نخواهد کرد”.

آیفون ۵ اولین گوشی اپل با پورت لایتنینگ

آیفون ۵ اولین گوشی اپل با پورت لایتنینگ

اولین دستگاهی که با تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل عرضه شد، iPhone 4S در سال 2011 بود که یک روز قبل از مرگ جابز رونمایی شد. با اینکه جابز بر توسعه دستگاه نظارت داشت، اما درنهایت این نام تیم کوک بود که به‌عنوان ارائه دهنده این گوشی مطرح شد.

با این حال، اولین آیفونی که به‌طور کامل تحت نظارت کوک توسعه یافت، iPhone 5 در سال 2012 بود. این گوشی نقطه عطف بزرگی در تاریخ آیفون به‌شمار می‌رفت، چراکه اولین بار از زمان معرفی آیفون ۴ در سال 2010، این سری شامل بازطراحی قابل‌توجهی شده بود. آیفون ۵ دارای طراحی باریک کاملاً جدیدی بوده و همچنین از آن به‌عنوان اولین آیفون با نمایشگر بزرگ‌تر از ۳.۵ اینچ نیز یاد می‌شد.

مراسم معرفی اپل واچ و دهمین سالگرد تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل

مراسم معرفی اپل واچ و دهمین سالگرد تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل

دو سال بعد، اپل واچ به‌عنوان اولین معرفی کوک برای محصولی با عبارت معروف “One more thing” رونمایی شد، عبارتی که جابز پیشگام آن بود و فقط برای معرفی محصولات انقلابی از آن استفاده می‌کرد. اپل واچ اولین محصول کاملاً جدید اپل در دوران پس از جابز به‌شمار می‌رفت، بنابراین اولین محصول جدید توسعه‌داده شده اپل در زمان کوک نیز بود.

دومین استفاده کوک از این شعار، در سال 2017 و به مناسبت دهمین سالگرد معرفی اولین نسل آیفون واقع شد. برای این مناسبت خاص، اپل iPhone X را معرفی کرد که بزرگترین بازطراحی آیفون در تاریخ خود به‌شمار می‌رفت.

گوشی آیفون X

گوشی آیفون X

در سال‌های بعد، اپل تحت مدیریت تیم کوک، محصولات و خدمات جدیدی را ارائه کرد و به‌عنوان اولین شرکت تریلیون دلاری جهان شناخته شد. کوک با نگاهی به آینده بیان کرده است که: “انتظار ندارم تا ده سال آتی، به‌عنوان مدیرعامل اپل باقی بمانم”. با این حال، مطمئناً تأثیر او بر کمپانی‌ای که آن را به بزرگ‌ترین شرکت جهان تبدیل کرد، پابرجا باقی خواهد ماند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

عملکرد تیم کوک به نظر من که عالیه ولی بنده خدا زیر سایه استیوجابز قرار گرفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی