حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش سرعت آیفون های قدیمی با تغییر ریجن به فرانسه ممکن است؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اسمارت‌فون

در گذشته نه‌چندان دور، بحث‌هایی پیرامون عملکرد آیفون‌ها به‌ویژه آیفون‌های قدیمی وجود داشت چراکه اپل از عمد سرعت آنها را به‌نفع مصرف انرژي‌ و عمر باتری کند می‌کرد. بر اساس گزارش اخیر اما، با تغییر ریجن آیفون خود به فرانسه، می‌توانید عملکرد گوشی خود را بالا ببرید تا سریع‌تر و نرم‌تر از گذشته شود. دلیل این افزایش سرعت این است که اپل به‌دلیل قانون اجباری عدم کاهش فرکانس هسته پردازشی توسط فرانسه جریمه شده است و این شرکت نمی‌تواند عملکرد آیفون های قدیمی را در این کشور کاهش دهد.

چگونه سرعت آیفون خود را افزایش دهیم؟ Vive la révolution!

پیش از این می‌دانستیم که اپل عمداً عملکرد خروجی آیفون‌های قدیمی را کاهش می‌دهد تا مانع دخالت این بخش در طول عمر باتری دستگاه به‌دلیل کهنه شدن آن شود. این کاهش عملکرد به این معنی است که آیفون کندتر از حالت عادی خود عمل می‌کند. این موضوع در واقع چند سال پیش اتفاق افتاد و انتقادات زیادی را نیز از طرف اصحاب رسانه و کاربران علیه شرکت ساکن کوپرتینو رقم زد. درحالی‌که درنهایت اپل برای این اقدام خود از سوی کشور فرانسه جریمه شد، اما در سایر کشورها کماکان رویه خود را ادامه می‌دهد.

برای چین، این شرکت هیچ‌گونه جریمه‌ای برای کند کردن عمدی آیفون های قدیمی پرداخت نکرد. با این حال، اپل مجبور شد تا سیاست کاهش قیمت باتری‌های جایگزین را معرفی کند. علاوه‌بر این، گزینه‌های سلامت باتری را نیز در iOS اضافه کرد، به‌طوری‌که کاربران می‌توانند ریز جزئيات سلامتی باتری را به‌وضوح مشاهده کنند. با این موارد، کاربران معتقد بودند که این شرکت عملکرد آیفون‌های قدیمی را بار دیگر کاهش نخواهد داد. با این حال، به‌نظر می‌رسد که چنین نبوده و فرضیه آنها غلط از آب درآمده است.

حال، به‌تازگی گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد پس از تغییر ریجن به فرانسه، گوشی آیفون (به‌ویژه آیفون های قدیمی)، سریع‌تر و نرم‌تر از حالت عادی خود در سایر ریجن‌ها عمل می‌کند. این گزارش همچنین ادعا کرده است که حتی عملکرد آیپد نیز، پس از تغییر ریجن افزایش می‌یابد.

افزایش سرعت آیفون های قدیمی با تغییر ریجن به فرانسه!

افزایش سرعت آیفون های قدیمی با تغییر ریجن به فرانسه!

افزایش سرعت آیفون در بنچمارک‌ها

علاوه‌بر این، مقایسه نمره بنچمارک AnTuTu، قبل و بعد از تغییر ریجن نشان می‌دهد که امتیاز عملکرد این گوشی تا ۵ وات نیز تغییر کرده است. این مقدار، افزایش قابل‌توجهی در عملکرد پس از تغییر ریجن به فرانسه است.

در آیفون ۱۲ پرو، امتیاز بنچمارک GeekBench 5 نشان می‌دهد که اساساً قبل و بعد از تغییر ریجن به فرانسه، این مورد یکسان می‌باشد. از این موضوع می‌توان اینگونه برداشت کرد که کاهش عملکرد پردازشی از سوی اپل، بر روی آیفون‌های جدید تأثیر نمی‌گذارد. البته بر اساس شواهد موجود، استثناعاتی نیز وجود دارد؛ اما به‌طور کلی، قضیه فوق تنها در مورد آیفون‌های قدیمی‌تر صادق است.

این گزارش یک تست را روی گوشی آیفون ۷، قبل و بعد از تغییر ریجن به فرانسه انجام داد. در این تست، امتیاز GeekBench قبل از تغییر ریجن به فرانسه 286،632 است. با این حال، پس از تغییر ریجن، امتیاز مذکور به 298،321 نیز می‌رسد.

به‌راحتی می‌توان متوجه شد که پس از تغییرات صورت گرفته، عملکرد آیفون تا چه اندازه بهبود می‌یابد. همچنین نمرات CPU تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گزارش شده توسط GeekBench 5 نیز، با نمرات AnTuTu مطابقت دارند. البته که تفاوت تغییر ریجن و خنثی‌سازی ویژگی کند کردن آیفون‌ها، تنها تفاوت چند ده امتیازی را بین نسخه‌های متفاوت ایجاد می‌کند.

جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری اپل به دلیل کند کردن آیفون های قدیمی

نظر شما راجع‌به افزایش سرعت و عملکرد آیفون های قدیمی با تغییر ریجن به یک کشور خاص چیست؟ شما نیز می‌توانید در صورت داشتن گوشی آیفون، این مورد را تست کرده و نتایج بدست آمده را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

واقعا هیچ شرکتی به فکر ما نیست …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی