حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی مچ بند هواوی Band 6 : نمایشگر بزرگتر همه چیز است!

هواوی واچ فیت را به یاد دارید؟ ساعت هوشمند اقتصادی که برآیند خوبی از امکانات دربرابر قیمت بود. حالا یک نسخه اقتصادی تر همان به بازار عرضه شده تا سرمدار دسته پایین رده تری به نام مچ بندهای هوشمند شود. امشب می خواهیم با هم بررسی مچ بند هواوی Band 6 را داشته باشیم. جایی که نمایشگر بزرگتر همه چیز است!

مچ بند هواوی Band 6

مچ بندهای هوشمند عموما دستگاه های ارزانی هستند. نمایشگر کوچکتر، حسگرهای محدودتر و سیستم عامل ابتدایی تر برای پایش فعالیت های ورزشی و داده های سلامتی می تواند دلایل کاهش قیمت آن ها نسبت به ساعت های هوشمند شود. در مقابل مهم ترین عملکرد یک گجت پوشیدنی پشت دستی را ارایه می کند، ارایه نوتیفیکیشن ها و پایش فعالیت های ورزشی یا بدنی عمومی.

این بار اما Huawei Band 6 می خواهد پیش قدم شود تا محدودیت اندازه نمایشگر را در مچ بند ها به عقب براند. مهم ترین موضوع درباره مچ بند هواوی بند ۶ همین نمایشگر بزرگش است.

ابتدا شما می توانید بررسی ویدیویی هواوی بند ۶ را تماشا کنید و در ادامه به خواندن بررسی متنی آن بپردازید:

طراحی هواوی بند ۶

بند سگکی هواوی بند ۶

بند سگکی هواوی بند ۶

هواوی و آنر در طراحی بند محصولات پوشیدنی پشت دستی خود به بند سگکی اعتقاد دارند. من این اعتقاد را می پسندم چون روش امن تری برای بستن یک محصول پشت دست است. راهکارهای دیگری توسط شیائومی یا دیگر رقبا در نظر گرفته می شود که امنیت کمتری دارند و احتمال بازشدن ناخواسته آن بالاتر است.

این بند سگکی در هواوی Band 6 یک بند سیلیکونی است. برای اکثر کاربران می تواند مناسب باشد و حساسیت پوستی کمی دارد. همچنین می توانید به راحتی آن را تعویض کنید و رنگ های مختلفش را داشته باشید یا طرح های متنوع بخرید. با این وجود به راحتی می توان گفت که تنوع بند آن نسبت به محصولات شیائومی کم است. اگر هواوی بتواند اکوسیستم مناسبی را پیرامون بندهای متنوع این مچ بند ارایه کند، مطمئنا به فروش آن کمک خوبی می کند.

ضخامت هواوی بند ۶

ضخامت هواوی بند ۶

ضخامت و وزن مچ بند هواوی بند ۶ مناسب است. من دوست داشتم ضخمات حدود ۱۱ میلی متری‌ بدنه پلاستیکی‌ش (هواوی می گوید پلیمر مرغوب) کمتر باشد یا حداقل از نظر بصری کمتر به چشم بیاید اما اینطور نیست. با این وجود عموما خیلی پشت دست اذیت کننده نیست و این ضخامت را نمایشگری که شیشه 2.5D دارد و مقدار ناچیزی خمیده است، جبران می کند. همچنین وزن ۱۸ گرمی (بدون بند) آن پشت دست اکثر کاربران کاملا راحت است.

شیشه محافظ بند ۶ هواوی زمانی که نمایشگر خاموش است و به دلیل تیره بودنش، می تواند به راحتی مرز بین پنل نمایشگر و حاشیه دستگاه را محو کند. حاشیه های نمایشگر هم در حد مناسبی حفظ شده است اما وقتی با واچ فیت که محصول گران تری هم هست، مقایسه می شود؛ به وضوح به شما می گوید که نمونه اقتصادی تری در اختیار شماست.

دکمه سمت راست بدنه برای عملکردهای خاص در نظر گرفته شده است. این دکمه بازخورد خوبی دارد.

خمیدگی ناچیز نمایشگر و شیشه 2.5D مچ بند Huawei Band 6

ضخامت هواوی بند ۶

هواوی Band 6 تا فشار ۵ اتمسفر یا عمق ۵۰ متری ضد آب است که می تواند برای استفاده در ورزش های آبی پرشدت هم استفاده شود.

روی قاب پشتی مچ بند هواوی شاهد حسگرهای ضربان قلب و شتاب سنج و ژیروسکوپ هستیم. ویژگی پایش اکسیژن خون هم وجود دارد که می تواند در تمام روز فعال باشد و این جذاب است. همچنین پین های مغناطیسی پشت این دستگاه برای شارژ شدن آن حضور دارند که شارژ آسان را به شما ارایه می دهد.

نمایشگر هواوی بند ۶

نمایشگر هواوی بند ۶

نمایشگر هواوی بند ۶

این همان چیزی است که بیشتر تمرکز Band 6 روی آن خواهد بود. نمایشگر بزرگ که حدود ۱.۵ اینچ است و برای یک محصول که می خواهد به شما نوتیفیکیشن نشان بدهد خیلی مهم است. وقتی که بزرگتر باشد حالا حتی پتانسیل های بیشتری وجود دارد و می تواند گزارش ها و عملکردهای متعددی را ارایه کند. درباره این گزارش و عملکردها که به سبب نمایشگر بزرگتر محقق شده است در بخش عملکرد صحبت خواهیم کرد.

رزلوشن این نمایشگر ۱۹۴ در ۳۶۸ پیکسل است. نوع پنل AMOLED بوده و از ژست های سوایپ هم پشتیبانی می کند که بحث ابتدایی رابط کاربری یک مچ بند هوشمند است. این رزلوشن و رابط کاربری بهینه ای که برای آن طراحی شده است کمک می کند که بتوانید با راحتی محتوا را روی نمایشگر ببینید و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

شدت روشنایی آن کاملا مناسب بوده و در طول روز و حتی تابش آفتاب می توانید محتوا را ببینید. همچنین پاسخگویی به لمس کاربر هم مناسب یک مچ بند هوشمند است که تجربه بی نقصی را اینجا ارایه می کند.

عملکرد هواوی بند ۶

عملکرد هواوی بند ۶

عملکرد هواوی بند ۶

عملکرد یک مچ بند هوشمند می تواند در جهات مختلف ارزیابی شود. حسگرها، پایش فعالیت های بدنی مختلف و میزان استقلال از موبایل. من می تواند بگویم Band 6 هواوی استفلال خوبی از موبایل دارد. خیلی از عملکردها مثل تنظیم آلارم، تایمر، گزارش های ورزشی و سلامتی و غیره روی صفحه خود مچ بند قابل مشاهده و عملکرد هستند. این می تواند خیلی مهم باشد.

شما می توانید تماس را با پیامک دلخواه و از روی ساعت رد کنید که این هم ویژگی مفیدی است.

رد دادن تماس با پیامک از روی هواوی بند ۶

رد دادن تماس با پیامک از روی هواوی بند ۶

از ویژگی های دیگر کنترلی می توان به مدیریت موسیقی با دستبند و حتی استفاده از آن به عنوان دکمه شاتر دوربین یاد کرد.

از نظر حسگرها و ثبت وضعیت بدنی و ورزشی اینجا عملکرد خوبی وجود دارد. شما می توانید از پایش سطح اکسیژن خون یا پایش ضربان قلب، پایش استرس تمام روز و خواب (حتی چرت های بین روزی) بهره مند شوید. همچنین مشخص کنید که اگر از سطح خاصی عبور کرد به شما اطلاع بدهد.

هواوی بند ۶ می تواند فعالیت های ورزشی بسیار متنوعی را ثبت کند. شمار این فعالیت ها به ۹۶ عدد می رسد. با این وجود در تجربه من متاسفانه دوچرخه سواری در فضای باز وجود نداشت! جالب است که دوچرخه ثابت و حتی دوچرخه نمایش وجود دارد اما دوچرخه سواری عادی وجود نداشت!

تمام اطلاعات پایش شده در نرم افزار رابط Huawei Health که روی موبایل شما نصب می شود، به خوبی تفسیر می شوند. همینجا جا دارد که تنوع Watch Face های این محصول هواوی اشاره کنیم. جایی که اگر نرم افزار هواوی Health را همان ابتدا روی منقطه دیگری به جز ایران، مثلا روی عمان تنظیم کنید؛ می توانید تنوع واچ فیس خیلی خوبی داشته باشید.

برای اتصال به موبایل شما به یک گوشی اندرویدی با اندروید بالای ۶ یا یک گوشی iOS (آیفون) با iOS 9.1 به بالاتر نیاز دارید. همچنین اگر بخواهید پرداخت درون برنامه ای داشته باشید به HMS یا سرویس موبایلی هواوی نیاز خواهید داشت که شرایط پرداخت برای خرید واچ فیس های غیررایگان را پیچیده می کند.

Huawei Health

Huawei Health

عمر باتری هواوی بند ۶ در سخت ترین سناریو ممکن یعنی روشن بودن پایش تمام روز همه چیز (ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، استرس و پایش خودکار فعالیت های ورزشی) حداقل ۵ روز بود. اگر با آن مدارا کنید حتما به وعده ۲ هفته ای هواوی نزدیک خواهید شد.

به لطف شارژر مگنتی هواوی به راحتی می توانید آن را شارژ کنید. به ادعای هواوی این مچ بند به شارژ سریع مجهز است که تنها در ۵ دقیقه شارژ شدن می تواند ۲ روز از آن ۱۴ روز وعده داده شده را به شما ارایه کند. اگر بخواهیم با اعداد صحبت کنیم، این ساعت می تواند تا توان ۱۰ وات شارژ شود که عدد قابل توجهی است. کمینه آن هم ۲.۵ وات است. از نظر ارتباطات شاهد بلوتوث ۵ کم مصرف هستیم.

جمع بندی

هواوی بند ۶

هواوی بند ۶

هواوی بند ۶ به نظر من یک محصول جذاب است. در مقایسه با محصولات دیگر باید بدانید که از نظر قیمتی تفاوت قیمت قابل توجهی با رقبای دیگر دارد اما از نظر ظاهری و تجربه کاربری، بیشتر تنه به تنه ساعت های هوشمند می زند تا مچ بندهای هوشمند. دلیلش هم نمایشگر بزرگترش است.

اگر ظاهر ساعتی‌طورتر مد نظر شما است و این محصول را برای مصارفی می خواهید که شاید نوتیفیکیشن های خواناتر و پایش فعالیت های بدنی و سلامتی هوشمند خودکار تمام روز در آن نفس پررنگی دارد، تقریبا بهترین گزینه بازار در رده قیمتی خود است.

نظر شما درباره هواوی Band 6 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

من خیلی خوشم اومده ازش اما واقعا چرا فعالیت دوچرخه فضای باز رو نداره؟

به نظرم شما خیلی خوب بررسی کردید چون هیچ جای دیگه اینقدر جزئیات نداشت بررسیشون و بیشتر معرفی محصول بود.

خدا قوت 🤖

ali karimi

سلام واقعا مچ بند عالی هستش، من خودم می بند4 دارم که ازش راضی هستم، حالا اینکه دیگه جای خود داره، دورچرخه درفضای بازم هم فکر کنم داشته باشه،چون نداشتن این حالت ورزشی واقعا خیلی ضایع هستس، شایدم تو بروزرسانی ها بهش اضافه بشه، موفق باشید

Nosrat

من البته جهت اطلاع میگم و تجربه و اصلاعات خودم رو به اشتراک میزارم البته قبلش متوجه نشدم یعنی هواوی با 6 دوربین از گوشی اس 9 با یک دوربین تقلید کرده چون تا اونجایی که من اطلاع دارم هواوی اولین گوشی رو با دو دوربین ساخت و اولین گوشی بود که از لنز ماکرو و تله فوتو استفاده کرد. البته شاید من اشتباه میکنم و منظور رو درست متوجه نشدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)