حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واتس اپ برای آیپد به زودی در قالب اپلیکیشن ارائه می‌شود!

واتس اپ، یک پیام رسان محبوب در سراسر جهان است. درست است که بسیاری از ما، این پیام رسان را نمی‌پسندیم که البته حق داریم؛ با این حال، بسیاری از ارتباطات ساده ما به وسیله این پیام رسان صورت می‌گیرد. موضوع مهمی که برای کاربران iPad وجود دارد، عدم توانایی استفاده از واتس اپ به صورت اپلیکیشن است. ما یک خبر خوب برای کاربران آیپد داریم! واتس اپ برای آیپد، به زودی ارائه می‌شود و ما قرار است در این مطلب، به جزئیات این خبر برای کاربران آیپد بپردازیم.

واتس اپ برای آیپد، بالأخره به صورت اپلیکیشن از راه می‌رسد

ما در ترنجی، مطالب زیادی را از واتس اپ به اشتراک گذاشته‌ایم. این مطالب، از آموزش‌ها نیز تشکیل می‌شوند. به طور مثال، پیش‌تر نگاهی به چگونگی انتقال بک آپ واتس اپ از آیفون به اندروید داشتیم.

 

آموزش انتقال بک آپ Whatsapp آیفون به گوشی اندروید

 

به نقل از Phonearena، توئیتی از یک کاربر با نام WABetaInfo منتشر شده است. این توییت جدید از وی، نشان می‌دهد که واتس اپ برای آیپد ممکن است به زودی در قالب اپلیکیشن ارائه شود. حدود دو ماه پیش، شاهد انتشار شایعاتی از ارائه واتس اپ برای کاربران iPad نیز بودیم. شایان ذکر است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیانگذار فیسبوک در طی خبری از ارائه احتمالی واتس اپ برای iPad صحبت کرده بود. همچنین واتس اپ به تازگی از ویژگی‌های جدیدی مانند Multi-Device 2.0 رونمایی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا همزمان از چند دستگاه هوشمند در حساب کاربری خود استفاده کند.

اما اجازه دهید تا به موضوع اصلی، یعنی ارائه WhatsApp برای آیپد بپردازیم. گفته می‌شود که در به روزرسانی نسخه دوم Multi-Device، دستگاه‌های iPad نیز در لیست دستگاه‌های پشتیبانی شده حضور دارند. این موضوع، نشان می‌دهد که آیپدها نیز به زودی از واتس اپ بهره مند می‌شوند. همان طور که تبلت‌های اندرویدی از واتس اپ پشتیبانی می‌کنند، این عجیب است که شاهد ارائه WhatsApp برای آیپدهای محبوب اپل نباشیم. در نهایت، این شایعات نشان می‌دهند که فاصله چندانی با رونمایی از نسخه آیپد واتس اپ نداریم. توئیتری که از او نام بردیم، در توئیت خود سؤالاتی را مطرح کرده است که به ما این موضوع را ثابت می‌کند.

او گفته است”آیا واتس اپ برای آیپد یک سرویس تحت وب است؟ خیر، یک برنامه بومی است!“، “آیا واتس اپ آیپد جداگانه کار می‌کند؟ بله!“، “آیا در حال حاضر واتس اپ برای iPad در دسترس است؟ خیر!” و “بتای WhatsApp برای آیپد؟ اگر بتای آن را برای iOS دارید، در آینده برای آیپد نیز خواهید داشت!“. این‌ها، چند سؤالی بودند که او در توئیت خود مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ داده است.

همان طور که این توئیت نشان می‌دهد، WhatsApp برای آیپد در راه است. واتس اپ برای این تبلت‌ها، یک برنامه بومی خواهد بود. به طوری که اگر شما از دستگاه iOS برخوردار هستید و از نسخه بتای WhatsApp استفاده می‌کنید، در آینده آن را برای آیپد خود نیز خواهید داشت. یک افشاگر پیش از این در سال ٢٠١٩، از ارائه پیام رسان محبوب WhatsApp برای آیپدها خبر داده بود. او گفته بود که واتس اپ توسعه این نسخه را برای آیپد به پایان رسانده بود. اما در نهایت، انتشار این نسخه متوقف شده است. در عوض، واتس اپ بر روی قابلیت Multi-Device کار کرده است. البته این واقعاً عجیب است که انتشار نسخه iPad واتس اپ تنها برای ارائه یک قابلیت ابتدایی رها شود. واتس اپ است دیگر!

واتس اپ

واتس اپ

در سال ٢٠١۴ میلادی، واتس اپ توسط فیسبوک خریداری شد. وقتی قرارداد خرید این پیام رسان توسط فیسبوک بسته شد، واتس اپ حدود ٢١ میلیارد دلار آمریکا ارزش داشت. جالب است که بدانید ارزش کنونی واتس اپ، تنها ١.۵ میلیارد دلار آمریکا است! همچنین باید گفت که واتس اپ توسط توسعه دهندگان سابق فیسبوک ارائه شده بود. شاید این معامله را به اندازه وقتی که فیسبوک اینستاگرام را به قیمت ١ میلیارد دلار آمریکا خریداری کرد و اکنون ارزش آن ١٠٠ میلیارد دلار است، موفق ندانید. اما این تنها قله یک کوه یخی زیر آب است!

برنامه واتس اپ، متفاوت از اینستاگرام است. این پیام رسان، به نحو دیگری درآمد خود را کسب می‌کند. شایان ذکر است که واتس اپ به شدت رشد کرده است. در سال ٢٠١۴، روزانه یک میلیون کاربر جدید به این پیام رسان اضافه می‌شد. مشترکان این پیام رسان در آن زمان، روزانه ۵٠٠ میلیون عکس را ارسال می‌کردند. این در حالی است که میزان عکس‌های روزانه کاربران فیسبوک، به ١۵٠ میلیون عدد می‌رسید. همچنین ٧٠ درصد کاربران واتس اپ، روزانه از آن استفاده می‌کردند. آمار فیسبوک در این بخش نیز ۶٢ درصد است.

در بازارهای در حال توسعه، واتس اپ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع، به دلیل عدم اتصال گسترده به اینترنت جهانی است. این موضوع، به رشد فیسبوک کمک می‌کند. مارک زاکربرگ، می‌گوید که واتس اپ در بسیاری از مواقع، جایگزین تماس‌های تلفنی صوتی شده است. اما در کل، بسیاری می‌گویند که فیسبوک برای خرید واتس اپ، هزینه اضافی پرداخته است. چرا که حتی در این پلتفرم نمی‌توان تبلیغی را مشاهده کرد.

مارک زاکربرگ، همچنان در انتظار کسب درآمد از واتس اپ برای فیسبوک است. اگر برای شما سؤالی با مضمون این که “آمار روزانه کاربران کنونی واتس اپ چگونه است؟” پیش آمده است، پاسخ جالبی برای شما داریم! بر اساس آمار جدید، روزانه حدود ١٠٠ میلیارد پیام از سوی کاربران واتس اپ ارسال می‌شود. همچنین گفته می‌شود که حدود ٢ میلیارد کاربر در هر ماه با واتس اپ تعامل دارند. برخی تحلیلگران، می‌گویند که در ماه آوریل ٢٠٢١ واتس اپ حدود ١٣ میلیون بار دانلود شده است. این حاکی از افزایش رشد ١٨.٢ درصدی می‌باشد. جالب است که بدانید واتس اپ در میان کاربران iOS، محبوب‌تر از اندرویدی‌ها است. واتس اپ هم اکنون در بیش از ١٨٠ کشور جهان فعالیت دارد. نکته جالب دیگر، در مورد گزارش Phonearena است. این منبع، اعلام کرده است که استفاده از واتس اپ در ایران ممنوع است!

در حال حاضر، کاربران آیپد می‌توانند تحت وب از واتس اپ استفاده کنند. اما فعلاً باید انتظار اعلام رسمی این پیام رسان مبنی بر پشتیبانی از پلتفرم iPad را بکشیم. واتس اپ برای آیپد، در حال حاضر رؤیایی است که کاربران تبلت‌های اپل منتظر تحقق آن هستند.

Whatsapp

نظر شما در مورد ارائه واتس اپ برای آیپد چیست؟ چرا باید تا این حد شاهد تأخیر در ارائه نسخه آیپد باشیم؟ آیا واتس اپ را می‌‌پسندید و آن را شایسته محبوب بودن می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️