حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٢ مشخص شد: بهتر از آیفون ١١ پرو مکس

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تست، نمایشگر

سال گذشته، شاهد رونمایی از سری آیفون ١٢ بودیم. یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های این سری، همان نسخه استاندارد آیفون ١٢ بود. هر چند این گوشی از نمایشگری با رفرش ریت ۶٠ هرتز برخوردار است و این یک نقطه ضعف بزرگ است. اما با این وجود، کیفیت این نمایشگر در چه حد است؟ در ادامه، به امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٢ نگاهی داریم.

آیفون ١٢ اپل

همان طور که گفتیم، اپل سال گذشته در مراسم پر حاشیه خود از iPhone 12 خود با اینترنت 5G و نمایشگری کاملاً تخت رونمایی کرد. این گوشی، از نمایشگر OLED استفاده می‌کند.

 

آیفون ۱۲ با نمایشگر OLED و پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

 

مجموعه DxOMARK، پس از گذشت نزدیک به یک سال بالأخره بخش نمایشگر این گوشی را تحت تست‌های خود قرار داده است. به وسیله این تست‌ها، اکنون می‌دانیم که نمایشگر آیفون ١٢ چه عملکردی دارد. اما پیش از رسیدن به امتیاز DxO آیفون ١٢، برای یادآوری نگاهی به مشخصات این گوشی در بخش نمایشگر داریم:

  1. – پنل از نوع OLED
  2. – قطر ۶.١ اینچی (نسبت صفحه نمایش به بدنه ٨۴.٩ درصدی)
  3. – وضوح ٢,۵٣٢×١,١٧٠ نمایشگر
  4. – رفرش ریت ۶٠ هرتزی
  5. – نسبت تصویر ١٩.۵:٩

امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٢

ریز امتیازات نمایشگر آیفون ١٢ در DxOMARK

ریز امتیازات نمایشگر آیفون ١٢ در DxOMARK

آیفون ١٢ در بخش نمایشگر DxOMARK، موفق به کسب نمره نهایی ٨۵ شده است. این نمره، نشان می‌دهد که آیفون ١٢ دارای نمایشگری با کیفیت بالا است. به طور مثال، این امتیاز بالاتر از گوشی مانند آیفون ١١ پرو مکس است که پرچمدار اصلی اپل در سال ٢٠١٩ میلادی بود. از سوی دیگر، کیفیت نمایشگر این گوشی در حد هواوی P40 Pro است. در نهایت، امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٢ کم‌تر از برادران بزرگ‌تر آن مانند آیفون ١٢ پرو یا آیفون ١٢ پرو مکس است. هر چند که رفرش ریت ۶٠ هرتزی این گوشی، یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود. اما می‌توان با توجه به کیفیت نمایشگر آیفون ١٢، تا حدودی از این موضوع چشم پوشی کرد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این گوشی در رتبه ١٨ بخش تست نمایشگر DxOMARK جای خوش کرده است. همچنین در برابر دیگر رقبا، این گوشی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. در عکس زیر، می‌توانید مقایسه از تصویر نمایش داده شده بر روی نمایشگر آیفون ١٢ را با آیفون ١٢ پرو، گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اگزینوس و شیائومی می ١١ ببینید:

به ترتیب از چپ به راست: مقایسه تصویر نمایش داده شده بر روی آیفون ١٢ با آیفون ١٢ پرو، گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اگزینوس و شیائومی Mi 11

به ترتیب از چپ به راست: مقایسه تصویر نمایش داده شده بر روی آیفون ١٢ با آیفون ١٢ پرو، گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اگزینوس و شیائومی Mi 11

نقاط ضعف و نقاط قوت نمایشگر iPhone 12

مانند هر گوشی دیگری، آیفون ١٢ نیز نقاط ضعف و نقاط قوت خاص خودش را دارد. به گفته DxOMARK، این گوشی در بخش نقاط قوت دارای مواردی مانند زاویه دید مناسب، کنتراست و روشنایی بالای نمایشگر، اعوجاج تصاویر مدیریت شده، میزان گامای متعادل و تغییر رنگ کم نقص می‌باشد. اما در مقابل نمایشگر iPhone 12 از مشکلاتی مانند هاله زرد در بیشتر مواقع تست شده، درخشندگی کم، تأثیر گذاری شدید حالت فیلتر نور آبی بر روی روشنایی و رنگ‌ها و رفرش ریت پایین رنج می‌برد.

نظر شما در مورد عملکرد نمایشگر این گوشی چیست؟ آیا آیفون ١٢ را می‌پسندید؟ رفرش ریت بالاتر را ترجیح می‌دهید یا کیفیت بیشتر را؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

گوشی Mi11 Ultra رام گلوبال تو سایت کالاتیک موجود شده رم ۱۲ و ۵۱۲ گیگ رام قیمت ۴۳ میلیون تومان…
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم…😐😐😐😐😐😐

rad 007

مجموعهdxo یک مجموعه کامل متقلب دروغگو هستند اصلأ هم کاری ندارم صفحه نمایش کدام گوشی ها بهتره ولی آن چیزی که برای من ثابت شده قشنگ معلومه کهDXO یک دروغگوی تمام عیار است که متاسفانه به لطف تعدادی مبتدی معروف شده است

rad 007

اون تصویری کهDXO به اصطلاح از مقایسه چهار تا گوشی انجام داده یک تصویر کاملآ تقلبی و غیر واقعی هست دیگه دروغ و تقلب هم یه حدی داره شاید برای عده‌ای که گوشی دست شان بالاتر ازA10 نیست این مقایسه های دروغ ملاک باشه ولی برای ما که یک عمر این گوشی ها را در کنار هم مقایسه کردیم این چیزها پذیرفتنی نیست با درج مقایسه های دروغیDXO ارزش سایت خودتان را پایین نیارید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️