حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شراکت اندروید با iOS، سال‌ها پیش مورد بحث اپل و گوگل بوده است!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | Android، iOS، اپل، اخبار، گوگل

گوگل و اپل، دو نام شناخته شده در بازار فناوری هستند. اگر این دو کمپانی نبودند، مشخصاً فناوری امروزه تا این حد پیشرفت نمی‌کرد. بنابراین، پیشرفت فناوری تا حد قابل توجهی مدیون رقابت جانانه بین اپل و گوگل است. اما همکاری این دو برند، یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی بود که در سال‌های اخیر وجود داشته است. اما به تازگی مشخص شده است که شراکت اندروید با iOS، سال‌ها پیش از اهداف اپل و گوگل بوده است! برای جزئیات بیشتر، در ادامه با ما همراه باشید.

شراکت اندروید با iOS؛ رؤیایی که ممکن بود تحقق پیدا کند

اپل و گوگل، روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر ندارند. اما بسیاری از افراد، فکر می‌کنند که این دو برند در پشت پرده با یکدیگر همکاری می‌کنند. مثلاً پاول دورف گفته بود که مقصر هک شدن گوشی‌ها، اپل و گوگل هستند.

 

پاول دورف: مقصران هک شدن گوشی ها، اپل و گوگل هستند!

 

اما در یک گزارش تازه از Android Authority، جزئیاتی از تمایل به همکاری گوگل و اپل فاش شده است. گوگل نیز با Epic مشکلاتی دارد. اپل نیز در حال شرکت در محاکمه‌هایی در برابر Epic است. حال، اسناد دعوی حقوقی بین گوگل و اپیک، از جزئیات جذابی در مورد همکاری گوگل و اپل پرده برداشته‌اند. این جزئیات، نشان می‌دهند که مدیران سابق اپل و گوگل برای همکاری با یکدیگر ملاقاتی داشته‌اند. همان طور که در گزارشات تازه ذکر شده است، در شکایت Epic از گوگل ذکر شده است که دو کمپانی اپل و گوگل، روابط نزدیکی دارند. همچنین گفته شده است که انگیزه گوگل برای رقابت با اپل، نوآوری و سرمایه گذاری بیشتر است. چرا که گوگل از رقابت با اپل سود قابل توجهی می‌برد.

این بیانیه، در مورد لری پیج و استیو جابز حکایت دارد. این ملاقات، ظاهراً در سال ٢٠١٠ میلادی انجام گرفته است. بر اساس این بیانیه، “دو طرفدار فناوری” در مورد مشارکت اندروید با iOS بحث کرده‌اند. نقل شده است که لری پیج به استیو جابز گفته است با توجه به داشتن سیاست‌هایی مشابه برای توسعه دهندگان، می‌توانیم با یکدیگر رقابت کنیم و یا حتی با یکدیگر همکاری کنیم. چشم انداز ما، طوری است که انگار یک شرکت واحد هستیم. همچنین این گزارش، اپل و گوگل را به عنوان دو شرکت خطاب می‌کند که شرایط یکسانی و انحصار طلبانه‌ای را برای توسعه دهندگان ایجاد می‌کنند.

این سند، به وضوح صحبت‌های استیو جابز و لری پیج را ثبت کرده است. در همین راستا، اظهاراتی از لری پیج ثبت شده‌اند که کمی عجیب هستند. همان طور که گفتیم، او به استیو جابز گفته است طوری کار خواهیم کرد که گویا یک شرکت هستیم. در همین حال، سند مورد اشاره ادعا دارد که گوگل ذهن سازندگان گوشی اندرویدی را تشویش کرده است تا استفاده از اپ استورهای شخص ثالث را کنار بگذارند و از Play Store استفاده کنند. با توجه به این گزارش، گوگل در سال ٢٠١٩ برنامه دستگاه برتر خود را اجرا کرده بود. این طرح، به گونه‌ای است که سبب می‌شود در نهایت Play Store سهم بیشتری از گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص بدهد. همچنین این موضوع، سبب درآمدزایی بیشتر برای تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند می‌شود.

به عنوان مثال، برند گوشی‌های عضو این پروژه ١٢ درصد از درآمد جستجوی گوگل را در برابر سهم ٨ درصدی استاندارد دریافت می‌کنند. گوگل همچنین به برخی از برندها مانند ال‌جی یا موتورولا، بین ٣ تا ۶ درصد از مبلغی که کاربران آن‌ها در Play Store خرج کرده‌اند را می‌دهد. بنابراین، Epic معتقد است که این موضوع یک جور تشویش ذهن برندهای سازنده گوشی‌های هوشمند است.

برای نشان دادن بیشتر شواهد این شکایت، گزارشی از سال ٢٠٢٠ و ماه May آن به میان آمده است. بنابر این گزارش، بسیاری از OEMها با نصب پیش فرض سرویس‌های گوگل بر روی محصولات خود موافقت کرده‌اند. مثلاً بسیاری از کمپانی‌های چینی مانند ویوو و وان پلاس، حدود ٧٠ درصد از دستگاه‌های خود را وارد طرح Premier گوگل کردند. این در حالی است که شیائومی و سونی با سهم ۴٠ و ۵٠ درصدی، کم‌تر در این طرح شرکت داشتند.

نظر شما در مورد شراکت اندروید با iOS چیست؟ فکر می‌کنید با به وقوع پیوستن چنین اتفاقی، نتیجه دنیای فناوری به کجا خواهد رسید؟ آیا گوگل واقعاً انحصار طلب است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Golden Manfioda

به نظر من این یه روشی هست که باعث میشه سالانه هم گوگل و هم اپل درآمد بیشتر داشته باشند ، چون آنها با رقابت کردن با یکدیگر ، رقابت ها را به نحوی به صورتی که از آن پول در آورند تبدیل می کنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️